Iemand van een foto poetsen

Iemand van een foto poetsen 

Onderwerp van Sil

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cees heeft een ongelofelijk resultaat bereikt met mijn foto waarvoor echt heel erg veel dank! Het is een mooie foto van mijn ouders, maar nu zonder buurmeisje op de achtergrond, sowieso is de hele achtergrond anders. Smile. Mijn ouders zijn nu ziek, vader is dementerend en mijn moeder draagt nu een pruik door de chemo dus het is fijn zo'n mooie foto van ze te hebben in goede tijden.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Is inderdaad een hele kunst, afbeeldingen 'bewerken'. Je moet 'het' ook maar net zien hoe een bewerking heb beste uitpakt.. wat je wilt gaan bewerken en welk instrument daarvoor dan het beste geschikt is..

    Persoonlijk wat ervaring opgedaan met paint.net. om een logo te ontwerpen.

    Ook ervaring met Photoscape. Is wat gebruiksvriendelijker in het keuzemenu, vind ik.
  3. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Sander76
    Is inderdaad een hele kunst, afbeeldingen 'bewerken'. Je moet 'het' ook maar net zien hoe een bewerking heb beste uitpakt.. wat je wilt gaan bewerken en welk instrument daarvoor dan het beste geschikt is..

    Persoonlijk wat ervaring opgedaan met paint.net. om een logo te ontwerpen.

    Ook ervaring met Photoscape. Is wat gebruiksvriendelijker in het keuzemenu, vind ik.



    Resultaten zoals ArnoM en Loeki hier lieten zien, zijn daarom ook zo knap!
    Bewerkings-programma's als paint en bv Photoscape zijn in wezen namelijk redelijk beperkt.

    Zelf werk ik met Photoshop, wat als voordeel heeft dat de mogelijkheden om een plaatje te bewerken veel groter zijn.
    En de gereedschapjes (tools) zijn heel veel verder ontwikkeld . (Je kunt er veel meer mee en op een vaak heel wat makkelijker manier.)

    Als we het wegpoetsen zoals in dit draadje bijvoorbeeld vergelijken, dan kun je met een programma als Paint met het kloonstempel en een heleboel tijd ( echt uren moet je dan vaak rekenen) tot heel aardige resultaten komen.
    Met Photoshop kun je tegenwoordig met een aantal gereedschapjes aan de slag en bijvoorbeeld om het ongewenste onderdeel een cirkel trekken. En vervolgens op een knop drukken , en het programma poetst alles weg en plaatst er zelf een nieuwe achtergrond voor in de plaats. Soms is het werkelijk net magie!
    Natuurlijk moet je dan zelf nog wel wat verder sleutelen om het echt gelikt eruit te laten zien, maar de uren werk zijn ineens niet meer nodig en het resultaat is veel mooier.

    Het nadeel van werken met zo'n programma als Photoshop is dat het zo groot en complex en ook ingewikkeld is, dat het erg veel tijd kost om ermee te leren omgaan.
    (De uren die je eerst kwijt was aan het kloonstempel, gaan dan dus zitten in het leren. Smile )
    Ik heb cursussen gevolgd, boeken doorgewerkt en opdrachten uitgeprobeerd om me het programma eigen te maken. ( YouTube is daarbij de laatste jaren een geweldige hulp!) en doe dat nog steeds.
    Het is voor mij een echte hobby geworden, waarbij het "leren" blijft. En levert daarmee tevens de uitdaging voor mij om met fotobewerking bezig te blijven en daar steeds een beetje meer mee te kunnen.

    Wat je hier in dit draadje kunt lezen is dat veel mensen al eens hebben geprobeerd om een foto te bewerken.
    Vaak was het resultaat teleurstellend en als het wel lukte ( zoals het standbeeld van ArnoM) dan ging daar veel tijd inzitten.

    Je kunt er dus het beste maar een hobby van maken! Smile
  4. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Cees



    Resultaten zoals ArnoM en Loeki hier lieten zien, zijn daarom ook zo knap!
    Bewerkings-programma's als paint en bv Photoscape zijn in wezen namelijk redelijk beperkt.

    <>
    Je kunt er dus het beste maar een hobby van maken! Smile


    Cees, kan jij ook ff een nieuwe badkamer in mijn camper shoppen? en een derde remlicht, dakkoffer, opstap, nieuwe bed lampjes, achteruitrijcamera, en nog wat dingetjes?

    Hobbyen is erg leuk maar kost zoveel tijd.....
  5. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Cees, kan jij ook ff een nieuwe badkamer in mijn camper shoppen? en een derde remlicht, dakkoffer, opstap, nieuwe bed lampjes, achteruitrijcamera, en nog wat dingetjes?

    Hobbyen is erg leuk maar kost zoveel tijd.....


    Geen enkel probleem Ritt.
    Maar of je dan daarna met het resultaat weg kunt rijden betwijfel ik toch. Smile
  6. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    Ik vind het eerlijk gezegd wel saai, al die perfecte foto's...Smile
  7. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef loezepoes
    Ik vind het eerlijk gezegd wel saai, al die perfecte foto's...Smile


    Tssssss . . . heb je net je fotoboeken door zitten worstelen en niks kunnen vinden waar wat aan te verbeteren viel? Smile
  8. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    De voor en na bewerking foto's van het Bindi boompje.



  9. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Knap gedaan, maar ik vind de orginele foto oneindig veel mooier. Smile
  10. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    [QUOTE]Dit schreef Cees
    [B]De voor en na bewerking foto's van het Bindi boompje.

    Wauw!Smile

    Ik vind m hartstikke tof,
    gegeven het feit wat ik ermee wil doen.
    Het komt zo wel kaal over,
    doch het gaat mij om de boom zelf, om er bijvoorbeeld een poster van te maken.
    Dan zijn met name de auto's voor mij een zeer storende factor.
    Maar goed, boom stond daar, overigens de hele straat stond vol met die prachtige bomen,
    en had ik liever zo'n boom in een natuurlijke omgeving gezien.
    Thanks Cees!
    25 jun '15 - 19:16:36 / 25 jun '15 - 19:28:46
  11. is dit dezelfde ?




    Delonix regia
  12. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Bindi



    Wauw!Smile

    Ik vind m hartstikke tof,
    gegeven het feit wat ik ermee wil doen.
    Het gaat mij om de boom zelf, om er bijvoorbeeld een poster van te maken.
    Dan zijn met name de auto's voor mij een zeer storende factor.
    Maar goed, boom stond daar, overigens de hele straat stond vol met die prachtige bomen,
    en had ik liever zo'n boom in een natuurlijke omgeving gezien.
    Thanks Cees!


    Fijn dat je hem mooi vind..
    Ik kan je ook het PSD formaat sturen, zodat als je hem ook echt zonder achtergrond hebt en je de Bindiboom dan voor elke gewenste achtergrond kunt plaatsen. Smile
Terug naar de lijst