Iemand van een foto poetsen

Iemand van een foto poetsen 

Onderwerp van Sil

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Inderdaad een stoere foto zeg!

    @Loeki , Niet gek maar kan inderdaad wel wat netter hoor . Smile

    Ik heb Sil gevraagd om een originele foto, om die te bewerken en de blauwe reus te verwijderen. Smile
  2. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Loeki
    Ik heb er al wat aan veranderd, het ging me meer om het idee Smile


    Niet gek hoor!
    Waarmee ( welk programma ) was jij aan het poetsen Loeki ?
  3. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef loezepoes



    ga je je ex wegpoetsen?SmileSmileSmile


    Ons bin zuunig ???h ! Smile
  4. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef loezepoes


    Hosternokke, juust


    Smile
  5. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Angie
    Waarmee werk jij Cees, ik wil ook graag iemand wegpoetsen.


    Met Photoshop.
    Maar het gaat niet zo zeer om het programma waarmee je werkt.
    Het is meer wat je er mee kunt . En wat Loeki al heeft gedaan is best goed, maar . . . . . ik ga proberen haar "slordigheidjes" nog weg te werken. Smile
  6. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Dit heb ik ervan kunnen maken.
    De grote en originele versie ik heb ik naar Sil gemaild.
    Plaatje
  7. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Dank jullie . Smile

    En Arno jouw resultaat met dat standbeeld is niet gek hoor!!

    Joop 1 . . jij was aan het flessentrekken begrijp ik ? Smile
  8. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Bindi
    Wat knap.

    Toevallig heb ik gisteren ook lopen zoeken hoe dat moet.

    Ik heb al een jaar een foto, gemaakt op Tenerife, van een hele mooi bloeiende boom.
    Maar het is een straat, met geparkeerde auto's erop, gebouwen etc.
    Nog steeds ben ik aan het piekeren hoe ik alleen die boom op de foto krijg,
    want ik wil er een poster van maken.

    Met gummen wordt het helaas niet mooi



    Als je mij de originele foto wil mailen dan haal ik die boom voor je uit de achtergrond.
    Voor Angie heb ik beloofd ook naar een foto te gaan kijken. dus ik ben nu toch bezig. Smile

    Ik stuur je m'n mail adres per PB
  9. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Zelf heb ik meestal moeite om tevreden te zijn met wat ik knutsel.
    Ik zag nog even later terugkijken wat storende donkere modderplasjes en die heb ik ook nog even onder het gras gezet.
    Deze versie heet nu "het eindproduct" om mezelf te weerhouden van er mee bezig blijven. Smile
    Plaatje
  10. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Ik ben wel benieuwd wat je wilde laten zien Loeki? Smile Smile
  11. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Sander76
    Is inderdaad een hele kunst, afbeeldingen 'bewerken'. Je moet 'het' ook maar net zien hoe een bewerking heb beste uitpakt.. wat je wilt gaan bewerken en welk instrument daarvoor dan het beste geschikt is..

    Persoonlijk wat ervaring opgedaan met paint.net. om een logo te ontwerpen.

    Ook ervaring met Photoscape. Is wat gebruiksvriendelijker in het keuzemenu, vind ik.



    Resultaten zoals ArnoM en Loeki hier lieten zien, zijn daarom ook zo knap!
    Bewerkings-programma's als paint en bv Photoscape zijn in wezen namelijk redelijk beperkt.

    Zelf werk ik met Photoshop, wat als voordeel heeft dat de mogelijkheden om een plaatje te bewerken veel groter zijn.
    En de gereedschapjes (tools) zijn heel veel verder ontwikkeld . (Je kunt er veel meer mee en op een vaak heel wat makkelijker manier.)

    Als we het wegpoetsen zoals in dit draadje bijvoorbeeld vergelijken, dan kun je met een programma als Paint met het kloonstempel en een heleboel tijd ( echt uren moet je dan vaak rekenen) tot heel aardige resultaten komen.
    Met Photoshop kun je tegenwoordig met een aantal gereedschapjes aan de slag en bijvoorbeeld om het ongewenste onderdeel een cirkel trekken. En vervolgens op een knop drukken , en het programma poetst alles weg en plaatst er zelf een nieuwe achtergrond voor in de plaats. Soms is het werkelijk net magie!
    Natuurlijk moet je dan zelf nog wel wat verder sleutelen om het echt gelikt eruit te laten zien, maar de uren werk zijn ineens niet meer nodig en het resultaat is veel mooier.

    Het nadeel van werken met zo'n programma als Photoshop is dat het zo groot en complex en ook ingewikkeld is, dat het erg veel tijd kost om ermee te leren omgaan.
    (De uren die je eerst kwijt was aan het kloonstempel, gaan dan dus zitten in het leren. Smile )
    Ik heb cursussen gevolgd, boeken doorgewerkt en opdrachten uitgeprobeerd om me het programma eigen te maken. ( YouTube is daarbij de laatste jaren een geweldige hulp!) en doe dat nog steeds.
    Het is voor mij een echte hobby geworden, waarbij het "leren" blijft. En levert daarmee tevens de uitdaging voor mij om met fotobewerking bezig te blijven en daar steeds een beetje meer mee te kunnen.

    Wat je hier in dit draadje kunt lezen is dat veel mensen al eens hebben geprobeerd om een foto te bewerken.
    Vaak was het resultaat teleurstellend en als het wel lukte ( zoals het standbeeld van ArnoM) dan ging daar veel tijd inzitten.

    Je kunt er dus het beste maar een hobby van maken! Smile
  12. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Cees, kan jij ook ff een nieuwe badkamer in mijn camper shoppen? en een derde remlicht, dakkoffer, opstap, nieuwe bed lampjes, achteruitrijcamera, en nog wat dingetjes?

    Hobbyen is erg leuk maar kost zoveel tijd.....


    Geen enkel probleem Ritt.
    Maar of je dan daarna met het resultaat weg kunt rijden betwijfel ik toch. Smile
Terug naar de lijst