Iphone 5s of toch een Android (of Windows) phone?

Iphone 5s of toch een Android (of Windows) phone? 

Onderwerp van Anne1967

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Ik wil niet de 5c want maar 8 g opslag. Dus de 5s. iCloud boeit me niet zo, aangezien ik voor mijn documenten met Office 365 werk.

    Hm, ik hoor hier Android-adepten ?n IOS-liefhebbers. Raar Smile. Nou heb ik nog geen sluitend adviesSmile.

    Office 365 werkt ook prima samen met iOS (mits versie 8 of hoger). Zelf werk ik op de smartphone en tablet nauwelijks met Office documenten (wel af en toe een PDF met PDF-Expert), mijn handen/vingers zijn daar niet voor geoptimaliseerd Smile. iCloud noemde ik ook i.v.m. je contacten, agenda, notities, foto's e.d., maak je bijvoorbeeld een nieuw (of wijzigt) een contact op je iPhone en een fractie later is dit ook automatisch doorgevoerd op je iPad! (en in mijn geval ook op de iMac en MacBook).
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik heb 10g, onbeperkt bellen en smsen voor 37,50 bij de KPN. Omdat ik ook KPN internet thuis heb heb ik een verdubbelaar en heb ik nu 20g.

    Doe je daar een telefoon bij (iPhone) kom je uit op 54 euro ofzo.
  3. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef scar
    Ik heb 10g, onbeperkt bellen en smsen voor 37,50 bij de KPN. Omdat ik ook KPN internet thuis heb heb ik een verdubbelaar en heb ik nu 20g.

    Doe je daar een telefoon bij (iPhone) kom je uit op 54 euro ofzo.

    Oe dat is wel weer interessant-ik ga ns kijken, dank!

    Nou, dat is zeker interessant. Ik kom uit op?64 per maand. Over 24 mnd betaal ik dan voor de mobiel ?25/mnd, uitgaand van een nieuwprijs van ?610. 64 -25 is 39. En dat is wat ik nu ook betaal, voor eigenlijk hetzelfde, maar geen 4g, geen extra tvzender (en ik wil al heel lang HBOSmile), en in de praktijk loopt de snelheid dus na 8gig verbruik terug. Oftewel: per saldo even duur, met meer voordelen. En met een nieuwe telefoon die er niet om de haverklap mee ophoudt. Ook fijn...

    Nadelen: ik zit weer voor 2 jaar vast. En grootste nadeel: ik word weer mobiele klant van KPN. Ben er 2x eerder vertrokken omdat ze zo' n ongelooflijk belabberde service en klantvriendelijkheid hadden.
    6 jul '15 - 14:00:41 / 6 jul '15 - 14:46:39
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik ben van IPhone 3GS naar Samsung s3 gegaan en nu naar de IPhone 5s gegaan.
    Er is best veel verschil tussen de iPhone 5c en de 5s heb ik begrepen.
    Alleen al wat betreft het vermogen en de camera heb ik begrepen.
    Ik ben heel blij weer terug bij IPhone te zijn.
    De 6 was voor mij nog te duur.
    Het toestel ligt heerlijk in mijn hand, ik vond de Samsung nooit zo fijn in de hand.
    Ik denk dat als je een IPhone bent gewend ik voor een nieuwe iPhone zou gaan.
    Ik vind het een heerlijk toestel.
    En hij past ook nog eens veel beter in mijn broekzak.
    ( ik draag hem bij me als ik werk)

    O ja, ik heb trouwens Telfort verlengd via Studentmobiel. Dat scheelt ook een flink stuk.
    Via Studentmobiel kun je zo bij allerlei providers verlengen.
  5. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Kijk, dit is nog eens een fijn draadje dat ik even ga volgen; mijn Iphone 4 heb ik aan mijn dochter beloofd, dus ik ga ook voor een nieuwe binnenkort (als de financien na vakantie het nog toelaten). Zeker weten wordt het weer een apple, maar welke ben ik nog niet uit, succes en wil je laten weten welke het geworden is?
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik heb priv? ondermeer een Samsung S3 van nu bijna 4 jaar oud. Dit toestel bevalt me uitstekend. Er valt goed op te typen en ook swipen vind ik een uitkomst. Ook is deze nog steeds up to date wat software betreft. Ik gebruik hem zeer veel en moet daardoor wel dagelijks accu opladen, maar het is nog steeds de oorspronkelijke accu, die niet sneller dan in het begin leeg is.

    Verder heb ik priv? een nokia lumnia 635: windows telefoon met Windows 10. Meest recente software. Deze heb ik gekregen en gebruik ik voor Internet via wifi en een paar apps die een goede vriend (met enige hulp van zoon) heeft ontwikkeld. Er zit geen simkaart in. Op zich een prima telefoon, maar ik pak toch liever mijn Samsung.

    Voor mijn werk heb ik een IPhone 5. Deze is nu 2 jaar oud. Ook hier is de software nog up to date. Toch vind ik het lastig typen op dat toestel, omdat het toetsenbord erg klein is. Vind het toestel in zijn geheel eigenlijk aan de te kleine kant om prettig een avondje op te kunnen surfen en stukken te typen. Iets wat op mijn Samsung met gemak wel kan.

    Mijn voorkeur gaat dan ook duidelijk uit naar de Samsung.
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Eensluidend advies zul je nooit krijgen. Zoals je zelf al zegt: je krijgt of android fans of apple fans. En sommigen die wel met beide gewerkt hebben en tevreden zijn zullen ook niet echt iets hards durven zeggen denk ik zo.

    quote:
    Dit schreef Anne1967


    Dus: ?ls ik overstap, waar stap ik dan naar over?
    Specs:
    - minimaal 32 gb, en niet zoveel zin in gekloot met extra geheugen bijprikken.
    Met een Android is geheugen bij prikken altijd nodig. Het geheugen van deze telefoons wordt klein gehouden, doordat je juist geheugen bij kan prikken. Dat is heel simpel te doen.
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    - formaat zo ongeveer 4s, 5s. (vriendlief heft bijv de One plus one - wat een bakbeest!)
    Geen advies hierin. Dit moet je bekijken in de winkel wat je acceptabel vindt.
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    - prijs weet ik eigenlijk niet: onder ? 450 zou leuk zijn.
    Ook hierin geen advies. Kijk bij de winkels of online en vergelijk de prijzen. Je zou evt via tweakers.net ook kunnen kijken wat de prijzen zijn. Maar dan moet je eerst weten welke telefoons een optie zijn.
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    - Makkelijke uitwisselbaarheid met mijn iPad (mn agenda, taken, mail etc - dat zal vast bij alle telefoons te regelen zijn, maar dan moet ik het dus nog snappen :-))
    dan is een iphone waarschijnlijk de beste optie. Kun je werken zoals je gewend bent. Met een android is het toch weer uitzoeken hoe het werkt en evt werken met andere programma's dan je gewend bent.
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    - niet beperkt in verkrijgbare apps (dus dan valt Windows af?)
    Ook hier zou dan het advies zijn: iphone. Dit doordat je dan voor iOS dezelfde apps kunt gebruiken. Met android krijg je dan vaak of andere apps, of je moet opnieuw betalen voor een app, of de apps zien er anders uit dan je gewend bent, ook al is het dezelfde.
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    - 4G geschikt. Ik heb nu een abo bij Robin Mobile, eerste lichting dus heel voordelig, maar wel 4G. Dat vind ik echt prima, maar ja, als ik dan toch op de toekomst voorbereid wil zijn....)
    De meeste nieuwe telefoons zijn geschikt voor 4G. Qua ontvangst ben je afhankelijk van waar je woont en hoe goed de dekking is.
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    - lange batterijduur. Mijn huidige telefoon moet elke halve dag aan de lader bij intensief gebruik. Irritant.
    Bij intensief gebruik zullen veel telefoons niet veel langer met een accu kunnen doen. Misschien dat je een dag haalt, maar dat zal na verloop van tijd weer steeds korter worden.
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    - goede camera - min 8 mp, en bij zoomen ook nog fatsoenlijk. Goed geluid ook bij video's. En frontcamera.
    Bij de telefoons die je nu bekijkt zitten goede camera's in. Ook hier kun je bij tweakers.net kijken hoe de reveiws zijn van de telefoons waar je over twijfelt.

    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Nah, zo bijzonder is het niet wat ik wil, volgens mij.

    Tips?


    Hoop dat je hier wat aan hebt.
  8. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Eensluidend advies zul je nooit krijgen. Zoals je zelf al zegt: je krijgt of android fans of apple fans. En sommigen die wel met beide gewerkt hebben en tevreden zijn zullen ook niet echt iets hards durven zeggen denk ik zo.

    Met een Android is geheugen bij prikken altijd nodig. Het geheugen van deze telefoons wordt klein gehouden, doordat je juist geheugen bij kan prikken. Dat is heel simpel te doen.
    Geen advies hierin. Dit moet je bekijken in de winkel wat je acceptabel vindt.




    Hoop dat je hier wat aan hebt.



    Mijn ervaring met geheugen bijprikken is dat je op het extra geheugen alleen maar bestanden kunt plaatsen, apps kunnen slechts op het telefoongeheugen. En aangezien Lollipop zelf al meer dan 4GB vreet, houd je heel weinig over en zit je telefoon met 8GB snel vol en wordt traag.

    Voor wat betreft uitwisselen bestanden en agenda en dat soort dingen: ik combineer een Android telefoon (met weinig geheugen dus Smile) met een iPad en die synchroniseren vanzelf, aangezien ik gewoon werk vanuit mijn Google-account. Dus dat hoeft geen argument te zijn om geen Android te nemen.
  9. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    Dank Arno, en anderen! Ik neig toch wel ernstig naar 'gewoon' weer een IPhone. De 6 is me te groot, en vooral te duur, want dan moet ik naar 64gb. Dus: 5s, 32 gb. Mooi. Dat weet ik dan nu.

    Resteert de vraag: los toestel of in combi met abo, en indien dat laatste, dan zal het dat kpn-abo van Scar worden, want dat klinkt aantrekkelijk. Zit ik alleen weer 2jaar aan kpn vast....

    Intussen is mijn telefoon sinds mijn eerste bericht alweer 4x poef uitgevallen, wilde niet meer opstarten, en opeens deed whatsapp en fb het niet meer, zonder dat die aan t updaten waren.
    Misschien wil mijn foon me wel gewoon vertelleb dat ik minder virtueel moet ouwehoeren? Smile
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    .......
    Met een Android is geheugen bij prikken altijd nodig. Het geheugen van deze telefoons wordt klein gehouden, doordat je juist geheugen bij kan prikken. Dat is heel simpel te doen.
    .......
    .


    Dit klopt niet helemaal. De Samsung S6 is juist met een vast geheugen en is in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar, ook in 32Gb.

    Persoonlijk ben ik hier helemaal geen fan van, juist omdat een geheugenkaartje erbij zo heel makkelijk te plaatsen is en geheel persoonlijk naar behoefte kan worden aangeschaft of veranderd. Bij een vast geheugen is dat niet mogelijk en zit je gelijk aan een nieuwe telefoon, indien blijkt dat je toch meer geheugen wil. Of heb je juist een te dure telefoon als blijkt dat je juist helemaal niet zoveel geheugen nodig had. Het vaste geheugen wordt duur betaald tegenover relatief goedkope sd-kaartjes.

  11. quote:
    Dit schreef Anne1967
    Dank Arno, en anderen! Ik neig toch wel ernstig naar 'gewoon' weer een IPhone. De 6 is me te groot, en vooral te duur, want dan moet ik naar 64gb. Dus: 5s, 32 gb. Mooi. Dat weet ik dan nu.

    Resteert de vraag: los toestel of in combi met abo, en indien dat laatste, dan zal het dat kpn-abo van Scar worden, want dat klinkt aantrekkelijk. Zit ik alleen weer 2jaar aan kpn vast....

    Intussen is mijn telefoon sinds mijn eerste bericht alweer 4x poef uitgevallen, wilde niet meer opstarten, en opeens deed whatsapp en fb het niet meer, zonder dat die aan t updaten waren.
    Misschien wil mijn foon me wel gewoon vertelleb dat ik minder virtueel moet ouwehoeren? Smile






    Ga voor een Iphone. Windows is verschrikkelijk
    en weinig apps dus dat valt af. Android is als je een iphone gewend bent niks. Enige voordeel van Android is dat je gewoon vanaf je pc bestanden in mappen op je tel kunt zetten.

    Fotokwaliteit en film van de Iphone is gewoon het beste. zoom werkt op geen enkele tel goed. 5c heeft inderdaad maar 8 gig en is fragile. 5s is mooi maar ik zou toch vd 6 gaan. Besturingssysteem vd 4 wordt nu nl niet meer ondersteund en je hebt grote kans dat dat straks ook met de 5 gaat gebeuren. Daarbij is de filmskwaliteit vd 6 beter. Zo goed dat Bentley er een commercial mee liet maken

    let bij een abonnement met tel op het aantal belminuten. Data betaal je voor maar belminuten kosten niets. onbeperkt bellen nemen dus. maar telefoonproviders verdienen net aan het feit dat jij buiten je bundel gaat bellen dus de meeste aanbiedingen zijn met 150 belminuten per maand. Neem je een abonnement met bv 2 gig internet en onbeperkt bellen & een iphone 6 dan ben je toch snel zo'n ?50 per maand kwijt
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Oe dat is wel weer interessant-ik ga ns kijken, dank!

    Nou, dat is zeker interessant. Ik kom uit op?64 per maand. Over 24 mnd betaal ik dan voor de mobiel ?25/mnd, uitgaand van een nieuwprijs van ?610. 64 -25 is 39. En dat is wat ik nu ook betaal, voor eigenlijk hetzelfde, maar geen 4g, geen extra tvzender (en ik wil al heel lang HBOSmile), en in de praktijk loopt de snelheid dus na 8gig verbruik terug. Oftewel: per saldo even duur, met meer voordelen. En met een nieuwe telefoon die er niet om de haverklap mee ophoudt. Ook fijn...

    Nadelen: ik zit weer voor 2 jaar vast. En grootste nadeel: ik word weer mobiele klant van KPN. Ben er 2x eerder vertrokken omdat ze zo' n ongelooflijk belabberde service en klantvriendelijkheid hadden.
    Bijzonder, ik heb juist hele goede ervaring met de klantenservice van de KPN. Toch een paar keer hulp nodig gehad en dat ging tateloos.

    Ik heb trouwens los toestel gekocht en een simonly abonnement. Zo druk ik mijn maandelijkse kosten.
Terug naar de lijst