Woongroep

Woongroep 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ingrid001
    de zon schijnt, heerlijk!

    Toon alleen de berichten van ingrid001
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ja CW is goed geregeld.
    In Capelle a d IJssel en in Den Haag zitten ook grote CW projecten.
    In Den Haag was ik vorig jaar... ik vond de sfeer erg fijn.
    Zou je het zelf ook willen Ingrid?


    Ik heb er wel es over na zitten denken, zitten kijken op de site van CW
    en toen ik verbleef op Ecolonie (Frankrijk)
    Ik vind het een mooie manier van wonen,
    zelf je eten verbouwen etc. lijkt mij best wel wat.
    Maar voor dit moment zou ik het niet weten,
    eerst wat andere prioriteiten.
  2. L-yv
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van L-yv
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Het is klaar met het zoeken van uitvluchten, het verzinnen van smoezen.
    Ik hoef niet samen te wonen. Kan prima alleen zijn. Maar vorige week, tijdens een vakantieweek op een boerderij, werd ik nogmaals bevestigd in mijn gevoel dat ik eigenlijk wel echt behoefte heb aan gezelschap.
    Ik ga op zoek naar de volmaakte woongroep.
    En ik ga mijn huis te koop zetten.
    (Help.Durf ik dat?)



    Ik heb laatst staan praten met iemand die in een woongroep in Delfgauw woont; zij was erg positief.
    Zij heeft toen geen naam genoemd, maar googlend kwam ik op >>LINK<<
    Bij 'historie' staan wat links, bijv. >>LINK<< (hoewel oud) met wat verschillende ervaringen van bewoners.

    Spannend hoor!
  3. quote:
    Dit schreef L-yv



    Ik heb laatst staan praten met iemand die in een woongroep in Delfgauw woont; zij was erg positief.
    Zij heeft toen geen naam genoemd, maar googlend kwam ik op >>LINK<<
    Bij 'historie' staan wat links, bijv. >>LINK<< (hoewel oud) met wat verschillende ervaringen van bewoners.

    Spannend hoor!


    Heb ik ook eea van mee gekregen en maakte indruk.... word je mijn buuf, leuk Smile
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Zou je hiernaartoe willen, als je welvarend genoeg bent?...


    Het idee van een woongroep heeft al langere tijd een aantrekkingskracht. Nu zou ik dan echter liever wat landelijker wonen met bijv. een moestuin die je samen onderhoudt en ruimte voor (klein)kinderen.

    Maar wellicht is in de buurt van voorzieningen zitten straks wel van grotere prioriteit en dan is het misschien wel wat. De zelfstandigheid en privacy die je hier behoudt i.c.m. de sociale controle en mogelijkheid elkaar makkelijk op te zoeken, spreken me wel aan.
  5. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef kaatje
    .....liever wat landelijker wonen met bijv. een moestuin die je samen onderhoudt en ruimte voor (klein)kinderen.

    Jaaaah!
  6. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Is dat een woongroep in Amersfoort?
    Zou je eventueel ook in een andere stad willen wonen?

    Och, er zijn zoveel mooie steden.
    Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht.
    Ik ben over een paar jaar nergens aan gebonden, natuurlijk. (Hoewel ik wel weer op een baan hoop, uiteraard)
  7. MonQ
    Ik overleef

    Toon alleen de berichten van MonQ
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Oh jij ook Monkie.. wat houd je tegen om je te orienteren? Er is echt veel in de buurt van jou.

    Ik ga me er eens in verdiepen.
  8. Peter_R
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peter_R
    Hallo
    zelf heb ik 10 jaar in een woongroep gewoond aan de rand van Rotterdam (rand Nesselande). Met de scheiding vonden we dat onze dochter op die plek verder moest opgroeien. Om persoonlijke redenen ben ik verhuisd.

    De verbouwde boerderij is eigendom van de bewoners zelf. Geen gemeente of woningbouwregels, en financieel is het als een eigen huis. In ons geval woonde er ouderen, stellen en de in de woongroep geboren kinderen. Natuurlijk valt er van alles over te zeggen. Realiseer je vooral dat je een eigen leven hebt en moet houden. De woongroep is extra, in lief en leed. Het is een luxe om samen de zorg te dragen voor de woon- en leefplek. Zie het niet als een droom met vrienden en vriendinnen, het is een gemeenschap(je). Neem de beslissing serieus; dus laat je niet belemmeren door praktische dingen en volg je wensen.
  9. peterjan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peterjan
    quote:
    Dit schreef Peter_R
    Hallo
    zelf heb ik 10 jaar in een woongroep gewoond aan de rand van Rotterdam (rand Nesselande). Met de scheiding vonden we dat onze dochter op die plek verder moest opgroeien. Om persoonlijke redenen ben ik verhuisd.

    De verbouwde boerderij is eigendom van de bewoners zelf. Geen gemeente of woningbouwregels, en financieel is het als een eigen huis. In ons geval woonde er ouderen, stellen en de in de woongroep geboren kinderen. Natuurlijk valt er van alles over te zeggen. Realiseer je vooral dat je een eigen leven hebt en moet houden. De woongroep is extra, in lief en leed. Het is een luxe om samen de zorg te dragen voor de woon- en leefplek. Zie het niet als een droom met vrienden en vriendinnen, het is een gemeenschap(je). Neem de beslissing serieus; dus laat je niet belemmeren door praktische dingen en volg je wensen.


    Ja denk er ook weleens over,maar inderdaad het bovenstaand verhaal spreek mij dan ook wel aan.
  10. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Wat boeiend dit; heb het ook in overweging voor in de toekomst.
  11. Hannie-C
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hannie-C
    Wat leuk Liesbeth,

    Ik heb een paar weken geleden ook als eens gezocht. Bij mij speelt het ook al langer in mn hoofd............ nu mijn dochter de deur uitgat zou het in de toekomst best wel eens een idee kunnen zijn., Pas in CW complex in Capelle as IJssel geweest. Leuk concept, alleen mij trekt het buitenleven meer dan in een appartementen complex, Ik moet met mn voeten op de aarde zittenSmile

    >>LINK<<

    Ook een leuke site om ook eens te kijken.
  12. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Ik zoek er al jaren naar .. maar heb nooit wat gevonden.
    Wel ooit heel eind op weg geweest in de buurt van Amersfoort.

    Het grootste probleem voor mij is dat ik mijn huis niet verkocht krijg.
    Hier staat 80 procent van de huizen te koop.

    Optie zou natuurlijk zijn, dat er wat meer mensen een huis bij mij kopen en dat ik dan met buren een alternatief soort woongroep vorm.
    Maar ja ... moeilijk te realiseren.

    Vind het wel heel dapper van je ... dat je de stap neemt
    Ik wens je succes bij je zoektocht.
Terug naar de lijst