Woongroep

Woongroep 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef Frits1956


    Mijn suggestie om in Noord Frankrijk te zoeken is erop gebaseerd dat Nederland eigenlijk te vlak is om met waterkracht energie op te wekken. Er zijn nauwelijks oude fabrieken die water aangedreven waren/zijn. Als ze al te vinden zijn worden ze omgetoverd tot museum oid.
    Daarbij is in Nederland bijna elk stukje lsnd commercieel in gebruik dus schreeuwend duur.

    Ik woon bij de hoogste waterval in Nederland .. ik weet alleen niet of wij daar gebruik van mogen maken
  2. quote:
    Dit schreef Hetty

    Ik woon bij de hoogste waterval in Nederland .. ik weet alleen niet of wij daar gebruik van mogen maken

    Ik heb het vermoeden dat de eigenaren er niet blij mee zijn als er een complete fabriekshal met waterrad gebouwd wordt Smile
    12 aug '15 - 17:09:40 / 12 aug '15 - 18:29:26
  3. quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Wat een goed idee, je eigen elektriciteit opwekken...
    Ben je zo technisch dat je dat kunt maken? Is het niet handiger om zonnepanelen aan te schaffen?
    En wat kun je met een fabriek?
    Ik kwam een link met een paar watermolens in Frankrijk tegen, die in de verkoop staan:
    >>LINK<<
    Zeflvoorzienend leven is een absoluut geweldig doel. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die zich daarvoor interesseren. Ik ben lid van 'Flow', en van een clubje dat met deze ontwikkeling bezig is. In Nijmegen bestaat inmiddels een heel dorp dat opgetrokken is uit leem. Ik denk dat die stap, naar zelfvoorzienend zijn erg veel voorbereiding vergt, kennis, vasthoudendheid en een geoliede samenwerking.
    Het gaat verder dan wonen in een groep, het is een manier van leven.


    SODEJU!!!!! Smile
    Ik kan nu pas de link met daarin het volgende aanbod >>LINK<< openen.

    Dit lijkt op het eerste gezicht een perfect pand, het lijkt zeer eenvoudig te veranderen in afzonderlijke appartementjes. Daarnaast zijn er nog andere gebouwen die mogelijk goed bruikbaar zijn.
    Er is meer dan genoeg land om van alles en nog wat te verbouwen, een boomgaard en een kleine veestapel te hebben en dan is er nog genoeg over om een bron van inkomsten, in de vorm van een kleinschalige camping oid of een plek voor workshops, te realiseren.

    Nu nog wat mensen die hier serieus over willen praten Smile

    Helemaal zelfvoorzienend zijn is in deze wereld eigenlijk niet mogelijk tenzij je bereid bent heel veel op comfort in te leveren.
    Ik wil wel een beetje daarop inleveren maar ik denk zelf dat er meer succes valt te behalen door slechts minieme aanpassingen te doen.
    Natuurlijk is er niets mis met aanpassingen die zorgen dat de schade aan het milieu zo beperkt mogelijk zijn of zelfs in het verleden toegebrachte schade te herstellen.
    Deze aardkloot is tenslotte de enige plek (tot nu toe) waar wij mensen op kunnen verblijven en gezien de klimaatverandering (het deel dat door de mens veroorzaakt is) in een snel tempo ons plekje onbewoonbaar lijkt te maken is elk steentje wat we aan vertraging kunnen bijdragen welkom lijkt mij.
    Maar nogmaals; zonder al te veel comfort in te leveren want anders is zoiets bij voorbaat gedoemd te mislukken.
    12 aug '15 - 19:28:32 / 12 aug '15 - 21:21:13
  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Creuse is leuk!! (Een keer geweest met OA).
    Als ik geen puberdochter had, ging ik zo met je mee!
  5. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef Frits1956


    SODEJU!!!!! Smile
    Ik kan nu pas de link met daarin het volgende aanbod >>LINK<< openen.

    Dit lijkt op het eerste gezicht een perfect pand, het lijkt zeer eenvoudig te veranderen in afzonderlijke appartementjes. Daarnaast zijn er nog andere gebouwen die mogelijk goed bruikbaar zijn.
    Er is meer dan genoeg land om van alles en nog wat te verbouwen, een boomgaard en een kleine veestapel te hebben en dan is er nog genoeg over om een bron van inkomsten, in de vorm van een kleinschalige camping oid of een plek voor workshops, te realiseren.

    Nu nog wat mensen die hier serieus over willen praten Smile

    Helemaal zelfvoorzienend zijn is in deze wereld eigenlijk niet mogelijk tenzij je bereid bent heel veel op comfort in te leveren.
    Ik wil wel een beetje daarop inleveren maar ik denk zelf dat er meer succes valt te behalen door slechts minieme aanpassingen te doen.
    Natuurlijk is er niets mis met aanpassingen die zorgen dat de schade aan het milieu zo beperkt mogelijk zijn of zelfs in het verleden toegebrachte schade te herstellen.
    Deze aardkloot is tenslotte de enige plek (tot nu toe) waar wij mensen op kunnen verblijven en gezien de klimaatverandering (het deel dat door de mens veroorzaakt is) in een snel tempo ons plekje onbewoonbaar lijkt te maken is elk steentje wat we aan vertraging kunnen bijdragen welkom lijkt mij.
    Maar nogmaals; zonder al te veel comfort in te leveren want anders is zoiets bij voorbaat gedoemd te mislukken.


    Ik wil best met je praten .. alleen waar haal je het geld vandaan?
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Frits1956


    SODEJU!!!!! Smile
    Ik kan nu pas de link met daarin het volgende aanbod >>LINK<< openen.

    Dit lijkt op het eerste gezicht een perfect pand, het lijkt zeer eenvoudig te veranderen in afzonderlijke appartementjes. Daarnaast zijn er nog andere gebouwen die mogelijk goed bruikbaar zijn.
    Er is meer dan genoeg land om van alles en nog wat te verbouwen, een boomgaard en een kleine veestapel te hebben en dan is er nog genoeg over om een bron van inkomsten, in de vorm van een kleinschalige camping oid of een plek voor workshops, te realiseren.

    Nu nog wat mensen die hier serieus over willen praten Smile

    Helemaal zelfvoorzienend zijn is in deze wereld eigenlijk niet mogelijk tenzij je bereid bent heel veel op comfort in te leveren.
    Ik wil wel een beetje daarop inleveren maar ik denk zelf dat er meer succes valt te behalen door slechts minieme aanpassingen te doen.
    Natuurlijk is er niets mis met aanpassingen die zorgen dat de schade aan het milieu zo beperkt mogelijk zijn of zelfs in het verleden toegebrachte schade te herstellen.
    Deze aardkloot is tenslotte de enige plek (tot nu toe) waar wij mensen op kunnen verblijven en gezien de klimaatverandering (het deel dat door de mens veroorzaakt is) in een snel tempo ons plekje onbewoonbaar lijkt te maken is elk steentje wat we aan vertraging kunnen bijdragen welkom lijkt mij.
    Maar nogmaals; zonder al te veel comfort in te leveren want anders is zoiets bij voorbaat gedoemd te mislukken.

    Dat is zeker mooi Frits.
    Maar Creuse... dat is geen Noord Frankrijk he...
    348000 euro...eigenlijk geen geld voor wat aangeboden wordt... en ik neem aan dat er nog onderhandelingsruimte is...een prachtig plan.
    Te weten dat dit mogelijk is dat is al mooi. Maar dit is niet voor drie weken.... ik kan mij voorstellen dat je hier enthousiast van wordt.
    Als je de megafoon pakt en je idee overal laat vallen dan zijn er vast meer liefhebbers te vinden.
  7. quote:
    Dit schreef Hetty


    Ik wil best met je praten .. alleen waar haal je het geld vandaan?

    Ik ben juridisch niet goed op de hoogte maar denk aan een stichting waar ieder een deel van het geheel eigenaar is. Met 5 of meer eigenaren is dat bedrag wel op te brengen lijkt mij.

    Vergeet niet dat de grootste huisvestings kosten, buiten een huis, uit energie kosten bestaat. Als je die zelf kan opwekken..........
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Ik ben juridisch niet goed op de hoogte maar denk aan een stichting waar ieder een deel van het geheel eigenaar is. Met 5 of meer eigenaren is dat bedrag wel op te brengen lijkt mij.

    Vergeet niet dat de grootste huisvestings kosten, buiten een huis, uit energie kosten bestaat. Als je die zelf kan opwekken..........

    Je bent dus op zoek naar mensen die tenminste 50.000 euro eigen geld kunnen investeren...
  9. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik zal het in elk geval van huur-opties moeten hebben
  10. quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Je bent dus op zoek naar mensen die tenminste 50.000 euro eigen geld kunnen investeren...

    Dit begrijp ik niet.
    Er zijn niet veel mensen die hun eigen woning volledig afgelost hebben ga ik van uit.
    Het overgrote deel heeft een of andere hypotheek vorm.
    Bij een hypotheek van ?50.000,00 en een rente van 5% zijn de hypotheek lasten ?210,00 in de maand en daar gaat dan belastingvoordeel nog van af.
    Daarnaast geen of weinig energiekosten......

    Even voor alle duidelijkheid; dit is geen volledig overzicht maar in grote lijnen wel juist.

    QUOTE]Dit schreef Loeki
    Ik zal het in elk geval van huur-opties moeten hebben [/QUOTE]

    Of een hypotheek zien te krijgen
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Dit begrijp ik niet.
    Er zijn niet veel mensen die hun eigen woning volledig afgelost hebben ga ik van uit.
    Het overgrote deel heeft een of andere hypotheek vorm.
    Bij een hypotheek van ?50.000,00 en een rente van 5% zijn de hypotheek lasten ?210,00 in de maand en daar gaat dan belastingvoordeel nog van af.
    Daarnaast geen of weinig energiekosten......

    Dat zou best kunnen (hoewel de rente op dit moment ongeveer de helft lager is)
    Ik dacht dat je een hypotheek alleen kunt krijgen als je een werknemersverklaring hebt....
    Bovendien weet ik niet hoe het zit als je naar het buitenland gaat...heb je dan nog te maken met belastingaftrek in Nederland?
    Dan wordt het een lening, of je kunt investeerders zoeken die eventueel willen verhuren.
  12. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Dat zou best kunnen (hoewel de rente op dit moment ongeveer de helft lager is)
    Ik dacht dat je een hypotheek alleen kunt krijgen als je een werknemersverklaring hebt....
    Bovendien weet ik niet hoe het zit als je naar het buitenland gaat...heb je dan nog te maken met belastingaftrek in Nederland?
    Dan wordt het een lening, of je kunt investeerders zoeken die eventueel willen verhuren.


    Volgens mij heeft Cool-lizz gelijk
    Je krijgt niet meer zomaar een hypotheek. zeker niet voor buitenlandse projecten, ook niet voor nederlandse aparte project, ook niet als je geen fulltime baan hebt en helemaal niet als je een uitkering hebt.

    O ja en dan heb ik het ook nog niet over huizen die haast niet te verkopen zijn.

    Maarre daarom is het geen onmogelijkheid.
    Ik zeg altijd er zijn geen problemen, alleen oplossingen.

    Wat ik trouwens wel leuk zou vinden, is het hebben over die zelfvoorzienendheid.
    Kunnen wij daar ook een draadje over starten?
    Naast dit draadje?
Terug naar de lijst