Woongroep

Woongroep 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Hetty


    Volgens mij heeft Cool-lizz gelijk
    Je krijgt niet meer zomaar een hypotheek. zeker niet voor buitenlandse projecten, ook niet voor nederlandse aparte project, ook niet als je geen fulltime baan hebt en helemaal niet als je een uitkering hebt.

    O ja en dan heb ik het ook nog niet over huizen die haast niet te verkopen zijn.

    Maarre daarom is het geen onmogelijkheid.
    Ik zeg altijd er zijn geen problemen, alleen oplossingen.

    Wat ik trouwens wel leuk zou vinden, is het hebben over die zelfvoorzienendheid.
    Kunnen wij daar ook een draadje over starten?
    Naast dit draadje?


    De huizenmarkt is de laatste 2 of 3 kwartalen aardig in de lift. Het probleem is veelal huizen die onder water staan.
    Het is waar dat men vandaag de dag zeer lastig een hypotheek krijgt. Dat heeft echter niets te maken met binnen of buitenland maar meer met de zekerheden die de verstrekker krijgt. Een vast inkomen is niet zo vast meer tegenwoordig. Daarnaast is het max bedrag flink naar beneden aangepast.
    Zolang je niet emigreert ben je Ned staatsburger en betaal je in Nederland de belasting volgens mij. Ik denk dat te weten omdat ik vrienden in Griekenland heb die ook gewoon hier hun belastingen betalen.


    Ik begrijp dat je een draadje wil starten over zelf voorzien end leven. Ga je gang zou ik zeggen. Wellicht is het suggestie om in dat draadje te vermelden wat je ermee wil bereiken (ik ben man h? Smile)
    13 aug '15 - 19:07:39 / 13 aug '15 - 20:22:19
  2. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef Frits1956


    De huizenmarkt is de laatste 2 of 3 kwartalen aardig in de lift. Het probleem is veelal huizen die onder water staan.
    Het is waar dat men vandaag de dag zeer lastig een hypotheek krijgt. Dat heeft echter niets te maken met binnen of buitenland maar meer met de zekerheden die de verstrekker krijgt. Een vast inkomen is niet zo vast meer tegenwoordig. Daarnaast is het max bedrag flink naar beneden aangepast.
    Zolang je niet emigreert ben je Ned staatsburger en betaal je in Nederland de belasting volgens mij. Ik denk dat te weten omdat ik vrienden in Griekenland heb die ook gewoon hier hun belastingen betalen.


    Huizen die onder water staan .. dat snap ik even niet.
    De markt is hier op de Veluwe echt nog niet aangetrokken.
    Huizen worden hier verkocht voor een kwart van hun oorspronkelijke nieuwwaarde.
    Dus ik moet echt nog aantal jaren wachten.
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Frits1956


    De huizenmarkt is de laatste 2 of 3 kwartalen aardig in de lift. Het probleem is veelal huizen die onder water staan.
    Het is waar dat men vandaag de dag zeer lastig een hypotheek krijgt. Dat heeft echter niets te maken met binnen of buitenland maar meer met de zekerheden die de verstrekker krijgt. Een vast inkomen is niet zo vast meer tegenwoordig. Daarnaast is het max bedrag flink naar beneden aangepast.
    Zolang je niet emigreert ben je Ned staatsburger en betaal je in Nederland de belasting volgens mij. Ik denk dat te weten omdat ik vrienden in Griekenland heb die ook gewoon hier hun belastingen betalen.

    Het verkrijgen van een hypotheek voor zo'n project is het best lastig.
    Voorbeeld: jullie stappen er gezamenlijk in voor elk 50.000 euro. Maar jij besluit al snel om niet meer te betalen, en Cool Lizz betaalt de hypotheek ook niet meer ...
    De bank gaat dat dan verhalen op de andere deelnemers. Ieder voor zich moet dus een inkomen hebben dat rechtvaardigt dat de hypotheeklasten voldaan kunnen worden.
  4. quote:
    Dit schreef Boep

    Het verkrijgen van een hypotheek voor zo'n project is het best lastig.
    Voorbeeld: jullie stappen er gezamenlijk in voor elk 50.000 euro. Maar jij besluit al snel om niet meer te betalen, en Cool Lizz betaalt de hypotheek ook niet meer ...
    De bank gaat dat dan verhalen op de andere deelnemers. Ieder voor zich moet dus een inkomen hebben dat rechtvaardigt dat de hypotheeklasten voldaan kunnen worden.

    Volgens mij is een stichting een rechtspersoon en deze is dan eigenaar.
    Uiteraard zal de stichting geld verhalen op cool en op mij 😁

    Maar nogmaals, ik ben juridisch niet voldoende onderlegd in deze
    13 aug '15 - 19:33:10 / 13 aug '15 - 20:17:01
  5. quote:
    Dit schreef Hetty


    Huizen die onder water staan .. dat snap ik even niet.
    De markt is hier op de Veluwe echt nog niet aangetrokken.
    Huizen worden hier verkocht voor een kwart van hun oorspronkelijke nieuwwaarde.
    Dus ik moet echt nog aantal jaren wachten.


    Een huis staat onder water als de hypotheek hoger is dan de huidige marktwaarde.

    Dat een huis wordt verkocht voor een kwart van de oorspronkelijke waarde is zeer onwaarschijnlijk, tenzij er in het verleden echt veeeeeel teveel voor is betaald. Dit zal echter een extreme uitzondering zijn.

    De huizenmarkt op de veluwe trekt ook daar aan maar niet met de cijfers die te pas en te onpas in het nieuws komen. Media is nou eenmaal gebaat bij allerlei "nieuwtjes" want anders hebben ze geen bestaansrecht 😉
    >>LINK<<
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Het is al een oud draadje, maar kwam deze net tegen op Facebook >>LINK<<

    Edit: is wel koop zie ik nu Smile
  7. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Het is al een oud draadje, maar kwam deze net tegen op Facebook >>LINK<<

    Edit: is wel koop zie ik nu Smile

    Ik heb ook even gekeken ... de droom is nu dat ik opeens een geldbedrag krijg om daar te gaan wonen .. ziet er leuk uit en ook een leuke stad
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Hetty

    Ik heb ook even gekeken ... de droom is nu dat ik opeens een geldbedrag krijg om daar te gaan wonen .. ziet er leuk uit en ook een leuke stad


    Ja, ziet er super uit, he? Nou ja, ik blijf lekker dromen Smile
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik denk dat ik ook in een woongroep wil als ik wat ouder ben. Hier in het dorp hebben ze er ook eentje voor (welvarende) 55-plussers.

    >>LINK<<



    Ik zou helemaal gek worden als ik daar al tussen zou moeten zitten.
  10. quote:
    Dit schreef twelve



    Ik zou helemaal gek worden als ik daar al tussen zou moeten zitten.

    Lady, je valt nog lang niet in de doelgroep Smile

    Zo dacht ik er 20 jaar geleden ook over maar inmiddels is mijn mening toch langzaam aan het veranderen.
    Essentieel is voor mij geen verplichtingen en wel privacy
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef twelve



    Ik zou helemaal gek worden als ik daar al tussen zou moeten zitten.


    Oh, maar d??r zou ik ook niet snel willen zitten, hoor Smile
  12. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Lady, je valt nog lang niet in de doelgroep Smile



    Dank je voor het compliment!Smile
Terug naar de lijst