Hoe krijg je plinten thuis

Hoe krijg je plinten thuis 

Onderwerp van Hetty

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Hetty
    Hoe krijg je plinten thuis, als je een ford Ka hebt?
    Ik krijg nog wel wat pakken laminaat in het autootje, maar hoe neem je in vredesnaam die lange plinten mee?
    Groetjes Hetty

    Een voor een?
  2. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef piera
    Kan de bijrijdersstoel niet naar voren geklapt worden en dan met een touwtje de achterklep vast?

    De klep van de Ka moet omhoog en als hij per ongeluk iets naar beneden gaat .. heb je opeens kortere plinten.
    En ik moet ook nog een stuk door het buitengebied (80 km) en tussendoor drempels omdat je dan opeens weer 60 km moet .. kans dat de klep naar beneden valt, groot.
    Ik ga voor het bezorgen
  3. gewoon aan de zijkant van je auto en zeker NIET aan de zijkant uit je auto laten steken. Levens gevaarlijk als je langs een fietser/ster rijdt.
    plinten op de rechter spiegel leggen, touwtje erom zodat ze niet bij het opwippen van de spiegel af vallen.
    Achter touwtje eromheen en aan het scharnier van de klep vastmaken.
    plinten zijn 3 mtr lang, een ford K is langer dus geen enkel bezwaar.

    Wel een handdoek om de plinten doen zodat plinten en/of auto niet beschadigd raken.

    En....... de plinten aan 1 einde met plakband strak aan elkaar tapen om te voorkomen dat een van de middelste plinten eruit glijdt.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Hetty

    De klep van de Ka moet omhoog en als hij per ongeluk iets naar beneden gaat .. heb je opeens kortere plinten.
    En ik moet ook nog een stuk door het buitengebied (80 km) en tussendoor drempels omdat je dan opeens weer 60 km moet .. kans dat de klep naar beneden valt, groot.
    Ik ga voor het bezorgen


    Niet als je de klep goed vastmaakt met de spanband.

    Wat betreft uitsteken en fietsers.. Ja, daar moet je dan ff bij uitkijken en een iets grotere bocht nemen of er even 'achter blijven. Zo moeilijk is dat toch niet?
  5. hoe ver mag lading overigens uitsteken?
    en wat voor markering moet je daarbij voeren?
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Als bedrijfsmatig (bij mij) de lading te ver uitsteekt /afvallende lading zijn de boetes erg hoog en waarom ?,omdat het levensgevaarlijk is . Daarom snap ik een aantal adviezen hier echt niet .

    Past je lading niet in je voertuig dan moet je het niet doen .
    14 sep '15 - 07:57:35 / 14 sep '15 - 08:29:44
  7. quote:
    Dit schreef Sander76

    Niet als je de klep goed vastmaakt met de spanband.

    bij sommige modellen zit het nummerbord op de klep



    als de klep omhoog staat vanwege de lading
    is het nummerbord niet zichtbaar (onleesbaar zegt de politie)
    en dat levert een vette bekeuring op
  8. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef joop1

    bij sommige modellen zit het nummerbord op de klep



    als de klep omhoog staat vanwege de lading
    is het nummerbord niet zichtbaar (onleesbaar zegt de politie)
    en dat levert een vette bekeuring op

    Ik ga gelijk kijken .. want het zou zo maar kunnen
    Tjonge wat word ik veel wijzer van een simpele vraag.
    Ben ik echt blij mee, want ik liet dat soort dingen altijd doen (of ik had een grotere auto)
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dirk
    Als bedrijfsmatig (bij mij) de lading te ver uitsteekt /afvallende lading zijn de boetes erg hoog en waarom ?,omdat het levensgevaarlijk is . Daarom snap ik een aantal adviezen hier echt niet .

    Past je lading niet in je voertuig dan moet je het niet doen .


    Je schrijft het goed, Dirk, t? ver. Het mag 20 cm. uitsteken, waarvan iets dat tussen de 10 en 20 cm uitsteekt, dan gemarkeerd dien te worden. Zie de door mij geposte link op de eerste pagina.

    @Freedom.. Je h?bt daar speciale, vierkante borden voor, wit met rode schuine strepen erop en een lamp erin..
    Is voor de particulier een beetje begrotelijk denk ik..

    Dus, voor een stukje met de auto is een rood/wit gestreept lint ook wel goed, denk ik. Of een geel gevaren hesje eromheen knopen.

    Nog een tip.. koop het dan om half negen 's avonds.. Het is nu nog net licht buiten, de schooljeugd is thuis of op de hangplek op een scherm aan het kijken.. dus minder druk op straatSmile
  10. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty

    quote:
    Dit schreef Sander76


    Je schrijft het goed, Dirk, t? ver. Het mag 20 cm. uitsteken, waarvan iets dat tussen de 10 en 20 cm uitsteekt, dan gemarkeerd dien te worden. Zie de door mij geposte link op de eerste pagina.

    @Freedom.. Je h?bt daar speciale, vierkante borden voor, wit met rode schuine strepen erop en een lamp erin..
    Is voor de particulier een beetje begrotelijk denk ik..

    Dus, voor een stukje met de auto is een rood/wit gestreept lint ook wel goed, denk ik. Of een geel gevaren hesje eromheen knopen.

    Nog een tip.. koop het dan om half negen 's avonds.. Het is nu nog net licht buiten, de schooljeugd is thuis of op de hangplek op een scherm aan het kijken.. dus minder druk op straatSmile

    Ha ha de laatste tip is erg grappig als je zou weten waar ik woon
    (in het bos, zonder straatverlichting)
    Dan breek ik om negen uur in het donker mijn nek .. voordeel dan heb ik geen plinten meer nodig :)
    Maar ja , dat kun jij niet weten, hoe donker het bij mij op straat is
  11. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef freedom
    hoe ver mag lading overigens uitsteken?
    en wat voor markering moet je daarbij voeren?



    Jij bent toch Rij instructeur. ..Smile
  12. quote:
    Dit schreef Dieneke



    Jij bent toch Rij instructeur. ..Smile

    Ik ga ver maar ik hang m'n leerlingen niet uit het raam od uit de kofferbak.
Terug naar de lijst