Hoe krijg je plinten thuis

Hoe krijg je plinten thuis 

Onderwerp van Hetty

Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Hoeveel langer zijn die plinten?

    Ik zou bij de bouwmarkt zo'nb budget pak spanbanden kopen plus een rol 'gevaren lint'.

    Plinten overdwars (open achterklep) van linksachter, naar rechtsvoor, door het open raam.

    Beiden zijden mogen 20 cm. uitsteken, iets wat je wel moet markeren.

    >>LINK<<

    Achterklep samen met de plinten met de spanband vastmaken aan de auto (doe de spanband door het haakje van het slot in de drempel) en de plinten voor bundelen met spanband en vastmaken via de binnendeur portiergreep.

    Raam omhoog doen, zit het spul klemvast. Smile
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Henk-van-Bea



    Zo heb ik vroeger altijd alles in mijn Renault 5 vervoerd!


    Soms blijven zaken ook bij het oude h?.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Hetty

    De klep van de Ka moet omhoog en als hij per ongeluk iets naar beneden gaat .. heb je opeens kortere plinten.
    En ik moet ook nog een stuk door het buitengebied (80 km) en tussendoor drempels omdat je dan opeens weer 60 km moet .. kans dat de klep naar beneden valt, groot.
    Ik ga voor het bezorgen


    Niet als je de klep goed vastmaakt met de spanband.

    Wat betreft uitsteken en fietsers.. Ja, daar moet je dan ff bij uitkijken en een iets grotere bocht nemen of er even 'achter blijven. Zo moeilijk is dat toch niet?
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dirk
    Als bedrijfsmatig (bij mij) de lading te ver uitsteekt /afvallende lading zijn de boetes erg hoog en waarom ?,omdat het levensgevaarlijk is . Daarom snap ik een aantal adviezen hier echt niet .

    Past je lading niet in je voertuig dan moet je het niet doen .


    Je schrijft het goed, Dirk, t? ver. Het mag 20 cm. uitsteken, waarvan iets dat tussen de 10 en 20 cm uitsteekt, dan gemarkeerd dien te worden. Zie de door mij geposte link op de eerste pagina.

    @Freedom.. Je h?bt daar speciale, vierkante borden voor, wit met rode schuine strepen erop en een lamp erin..
    Is voor de particulier een beetje begrotelijk denk ik..

    Dus, voor een stukje met de auto is een rood/wit gestreept lint ook wel goed, denk ik. Of een geel gevaren hesje eromheen knopen.

    Nog een tip.. koop het dan om half negen 's avonds.. Het is nu nog net licht buiten, de schooljeugd is thuis of op de hangplek op een scherm aan het kijken.. dus minder druk op straatSmile
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Die kan je huren of kopen.. alleen dan worden bezorgkosten een voordeliger optie, denk ik.


    @Hetty.. Ach, als je zo achteraf woont.. doe je weinig mens 'kwaad' als je even creatief met lading en regelgeving omgaatSmile
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Zij heeft de oplossing zelf toch al? (afdelingsbus).

    Heeft Ikea geen 'retour service transport'?

    Oproep op marktplaats, bij klussen, kan je ook doen.

    of Twitter.. daar schijnen koeriersbedrijven die melden wanneer ze 'leeg' komen in een bepaalde plaats en zoeken naar een retourvracht.
    Maar ja, dan moet je zelf ook mee..
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Hetty
    Omdat ik nog steeds zoek naar de ultieme plint, nou ja eigenlijk het ultieme laminaat, was ik vandaag bij de Karwei.
    Daar waar ik bij de andere bouwmarkten in plaats van een stukje van een plank, een hele plank mee kreeg, moet ik bij de Karwei voor een stukje van 20 cm ??n euro borg betalen.
    Het kost mij meer aan benzine omdat stukje terug te brengen dan ??n euro.
    Toen ik aan de jonge verkoper zei, "bij andere bouwmarkten krijg je gratis een hele plank mee", was zijn reactie "nou dat is dan behoorlijk stom van die andere bouwmarkten".
    Ik heb geen stukje meegenomen bij de Karwei.
    Ze zitten qua prijsnivo ook een stuk hoger dan de anderen.


    Kennelijk voldoen die 'planken van andere bouwmarkten' niet doordat je alsnog bij de Karwei aanklopte?

    Hier zit de Karwei om de hoek, vind het zelf juist een prettige winkel tov Gamma / Praxis. Winkelindeling is rustiger, prettiger kleurgebruik.
    En ach, goed beschouwd zijn alle bouwmarkten 'duur'. Door alle aanbiedingen e.d. heeft het een 'voordelig imago' maar de lokale vakzaak, waar je nog boutjes en moertjes per stuk kan kopen is echt niet duurder en veelal voordeliger.

    Maar goed, de beste jongeman drukte zich misschien niet heel handig uit. Hij zal het 'beleid' ook maar moeten uitvoeren en was wellicht nog lerende in zijn 'vak'.

    quote:
    Dit schreef Hetty

    En dan denken jullie misschien wat zit ze te tutten .. maar het is hier heel vochtig, want ik zit in het bos.
    Dus als ik niet het goede laminaat kies, kan ik over een paar jaar weer opnieuw laten leggen en dat is nu eigenlijk niet de bedoeling.



    Ik begrijp het idee van een testplank tbv vocht niet zo goed.. Zo'n plank moet dan de hele winter in je huis liggen om te controleren of het niet krom trekt?

    Kijk, voor de kleurstelling kan het indenken

    Als het zo vochtig is in je huis.. is het dan wel verantwoord om erin te wonen.. bedacht ik mij..?


    quote:
    Dit schreef Hetty

    Daarom heb ik ook bedacht dat plakplinten niet handig zijn. De hoge plinten zijn een stuk duurder, maar een plakplinten werkt niet in een vochtig huis.
    Plak en vocht is geen combinatie.


    Ligt aan de lijmsoort.. Ik zit dit op 1 hoog te tikken.. en hier zijn de plintstukken ook los, vooral die kleine hoekjes om buizen heen..
    Kan niet zeggen dat het hier vochtig is.

    Je weet dat je die plinten ook kan vast nagelen?

    Ik heb nog een hele zak van die kleine spijkers over, desgewenst.
    Heb ik de plinten destijds in de keuken mee vastgenageld..
    Ja, helaas ging er ook wel 1 krom. Zijn spijkers zonder kop.

    Hoge plinten vond ik ook erg mooi.. die dus in de woonkamer enzo.. Eerst netjes geschilderd in de RAL9010, zodat het bijpassend was bij de muren..
    Toen moeten monteren.. op een niet geheel vlakke muur (granol erop).. Lekker veel Bison montagekit gebruikt.Smile

    Onderzijde iets ruimte laten.. voor eventuele werking van het parket..

    Als ik dan jouw 'vocht' lees.. dan weet ik niet of hoge plinten het probleem oplost wat jij denkt te hebben met lage plinten..


    quote:
    Dit schreef Hetty

    (..)

    Enfin morgen gaan wij weer op pad.

    Fijne avond allemaal en groetjes Hetty :)


    Succes morgen.
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Henk-van-Bea
    Volgens mij biedt Sander aan jouw plinten vast te spijkeren!! Smile


    Ik bied het materiaal aan.

    Alleen, net als met die 1 euro borg.. brandstof om het ernaar toe te brengen kost meer dan zo'n zakje nagelsSmile
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Hetty


    (..)

    Ik heb echt een heel goede klusjesman (klusjesjongen).
    Hij heeft hier het dak ook gemaakt en het is zo ontzettend goed gedaan .. hij weet echt wat hij doet.


    Mooi zo, dan weet hij ook wel welk type plint jij het beste kan kiezen.
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Okay, dus je accepteert de situatie. Dat is knap.

    Dan accepteer je ook dat je over een paar jaar het laminaat misschien moet vervangen? Smile
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Fijn. Wat goed en leuk dat je hier het resultaat deelt.

    Succes met zagen / monteren.
Terug naar de lijst