Vers vlees voor honden, was: Snijden

Vers vlees voor honden, was: Snijden 

Onderwerp van scar

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Prins heeft ook schijven. Mijn hond (labrador) vond het vies. Zij zweert bij Smuldier compleet glutenvrij. Eet ze al 3? jaar (ze wordt 4 in okt). Ze stinkt niet, glanst als een keutel in de maneschijn en poept nauwelijks. Nou heb je daar bij Chi's natuurlijk ook nauwelijks last van. Smile
  2. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik geef mijn honden hetzelfde, bevroren rollen rauwversvlees.
    Het heeft wonderen verricht voor ??n van de honden, die veel last van allergie had. Jarenlang jeuk, ondanks duur hypo-allergeen voer en prednisonpilletjes. Sindsdien een prachtvacht, en geen jeuk meer. Oja, en vrijwel reukloze, droge drolletjes.
    Onze honden eten samen een rol van een kilo in anderhalve dag op, drie maaltijden, dus, per hond 330 gram per dag.
    We ontdooien een hele rol, en na maaltijd1 gaat de rest dus een dag in een afgesloten bakje in de koelkast.
    We laten het in fikse hoeveelheden bezorgen via Dogmeat.nl

    Je kunt het inderdaad als het half ontdooid is prima snijden met een scherp mes, maar het blijft echt wel een dag of anderhalf goed in de koelkast.
    Er bestaan van veel merken ook halve-kilo-verpakkingen, trouwens.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Nu ik toch voor vlees ga wil ik "vers" vlees. Bij Rodi denk ik niet meteen aan vers vlees. Duck heeft ook schijven, maar dat zie ik ook niet als vers vlees. Dat krijgen ze nu soms, door hun brokjes heen.

    Ik wil vers vlees zonder toevoegingen, dat wordt mijn volgende onderzoek. Wat is het beste? Volgende week ook bij de dierenarts navragen.
  4. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef scar
    Nu ik toch voor vlees ga wil ik "vers" vlees. Bij Rodi denk ik niet meteen aan vers vlees. Duck heeft ook schijven, maar dat zie ik ook niet als vers vlees. Dat krijgen ze nu soms, door hun brokjes heen.

    Ik wil vers vlees zonder toevoegingen, dat wordt mijn volgende onderzoek. Wat is het beste? Volgende week ook bij de dierenarts navragen.

    Dierenartsen weten daar niet veel over, meestal. (Ze worden flink gesponsord door de diervoerindustrie, ben ik bang)
    Er is een forum over rauw vlees voeren, of barfen, dat gaat nog een stukje verder (mijn bioloog-dochter doet dat bij haar pup; zelf samenstellen met allerlei onderdelen rauw voer)
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Loeki, ik begreep dat je 30gr vlees per kilo lichaamsgewicht per dag moet geven. Dat betekent dat ik voor twee honden per dag ongeveer 180gr moet ontdooien. Zo'n ontdooide rol wil ik niet vijf dagen laten staan. Pond ruiken zijn duurder dan kilo rollen. E?n zo'n rol moet dus minstens in drie?n voor het lekkere lijkt me.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Er is een forum over rauw vlees voeren, of barfen, dat gaat nog een stukje verder (mijn bioloog-dochter doet dat bij haar pup; zelf samenstellen met allerlei onderdelen rauw voer)
    Oh is dat barfen? doet een vriend van mij ook.

    Maar ook dat vlees koop je ingevroren volgens mij, dat laat je dan ontdooien een mix je het dan, toch? Wil ik best doen maar dan zit ik weer met het ontdooien en weer invriezen. In die kleine hoeveelheden is dat bijna niet te doen.
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef scar



    Ik heb nog drie kilo brokjes en dan ga ik over naar vers vlees. Daar zitten voordelen aan heb ik me laten vertellen, het is in elk geval natuurlijker voor honden. Oh en de diepvries moet een lege plank anders heb ik er niet eens ruimte in :)



    Smile

    Ik koop elke week het vlees, anders heb ik niet voldoende ruimte in de vriezer.
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Welk vlees koop jij Carla?
  9. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Sorry, ik heb geen hond, maar wil toch even reageren.
    Van de week kreeg ik een nieuwsbrief van Radar met daarin dit onderwerp:
    >>LINK<<

    (liever geen reakties hierop, ik kwam het alleen maar tegen en toen dacht ik aan dit draadje)
  10. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Sorry, ik heb geen hond, maar wil toch even reageren.
    Van de week kreeg ik een nieuwsbrief van Radar met daarin dit onderwerp:
    >>LINK<<

    (liever geen reakties hierop, ik kwam het alleen maar tegen en toen dacht ik aan dit draadje)

    Het lijkt mij een beetje overdreven.
    De kop boven het artikel dekt de lading niet:
    Eigenlijk gaat het erover dat in je gezicht gelikt worden door een hond niet hygi?nisch is, en eerlijk gezegd vond ik dat bij elk soort hondenvoer al vies. Smile
  11. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    De fokker wil het liefst dat we vers vlees naast de Kjen brokken geven.
    Ik doe het niet.
    Zie het nut er niet van in!

    Kjen is een goede brok. Daarnaast krijgt hij gedroogde vissenhuid, lamsoor, eendennek.. En meer van dat pure spul.
    Ook wel eens een beloningsbrokje van pedigree...

    Hij is super gezond. Heeft met z'n 6jr (volgende week) geen tandsteen en zn vacht glimt mooi.



    Oh, in het begin had ik ook van die vleesrollen, deze zaagden we in stukken. Pokkewerk!
  12. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef scar
    Oh is dat barfen? doet een vriend van mij ook.

    Maar ook dat vlees koop je ingevroren volgens mij, dat laat je dan ontdooien een mix je het dan, toch? Wil ik best doen maar dan zit ik weer met het ontdooien en weer invriezen. In die kleine hoeveelheden is dat bijna niet te doen.

    Ja, dat doet mijn dochter ook als het binnenkomt: in porties verdelen en weer invriezen.
    (Zij heeft ??n hondje: een working Cocker spani?l van n?t een jaar)
Terug naar de lijst