Vers vlees voor honden, was: Snijden

Vers vlees voor honden, was: Snijden 

Onderwerp van scar

Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik wil diepgevroren (hondenvoer)vlees in worsten verpakt in stukken gaan snijden. Dat kan ik niet handmatig. Is er een elektrisch apparaat die dat voor mij kan en hoe zijn dat de ervaringen mee?
    26 sep '15 - 16:58:19 / 26 sep '15 - 22:28:08
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Ik heb in de link gelezen:

    - beetje laten ontdooien en na het snijden weer invriezen
    - elektrisch mes
    - elektrisch mes voor bevroren dingen
    - schroevendraaier er in en dan hakken
    - hakbijl
    - mes voor bevroren dingen
    - decoupeerzaag

    Ik heb altijd geleerd dat wat je ontdooit je niet meer mag invriezen... ik wil voor mijn hondjes overgaan naar vers vlees.

    Ik ga het maar eens proberen. Ik heb nog drie kilo brokjes en dan ga ik over naar vers vlees. Daar zitten voordelen aan heb ik me laten vertellen, het is in elk geval natuurlijker voor honden. Oh en de diepvries moet een lege plank anders heb ik er niet eens ruimte in :)
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Dat past niet in mijn tuin Joop. Ik zocht meer een tafelmodel (nee, geen tuintafelmodel maar keukentafeltjemodel of aanrechtmodel).
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Nu ik toch voor vlees ga wil ik "vers" vlees. Bij Rodi denk ik niet meteen aan vers vlees. Duck heeft ook schijven, maar dat zie ik ook niet als vers vlees. Dat krijgen ze nu soms, door hun brokjes heen.

    Ik wil vers vlees zonder toevoegingen, dat wordt mijn volgende onderzoek. Wat is het beste? Volgende week ook bij de dierenarts navragen.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Loeki, ik begreep dat je 30gr vlees per kilo lichaamsgewicht per dag moet geven. Dat betekent dat ik voor twee honden per dag ongeveer 180gr moet ontdooien. Zo'n ontdooide rol wil ik niet vijf dagen laten staan. Pond ruiken zijn duurder dan kilo rollen. E?n zo'n rol moet dus minstens in drie?n voor het lekkere lijkt me.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Er is een forum over rauw vlees voeren, of barfen, dat gaat nog een stukje verder (mijn bioloog-dochter doet dat bij haar pup; zelf samenstellen met allerlei onderdelen rauw voer)
    Oh is dat barfen? doet een vriend van mij ook.

    Maar ook dat vlees koop je ingevroren volgens mij, dat laat je dan ontdooien een mix je het dan, toch? Wil ik best doen maar dan zit ik weer met het ontdooien en weer invriezen. In die kleine hoeveelheden is dat bijna niet te doen.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Welk vlees koop jij Carla?
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Dank je Elles, ik neem het mee in mijn besluitvorming. Ik ben blij met dit soort informatie want dan kan ik gefundeerder een besluit nemen. Mijn honden hebben wel last van hun gebit, en ik begreep dat vers vlees echt beter is voor tanden.

    Ik word soms ook door mijn hondjes gelikt, ik aai ze heel veel en ze zijn vaak bij mij, zitten naast mij of op schoot. Ik ben vast al geinfecteerd met die EBSL bacterie.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    ik heb een pak smuldier gekocht bij de super, eens zien hoe dat gaat.

    3% van het lichaamsgewicht dat betekent 100 gram voor Frodo (hij moet afvallen vind ik dus krijgt niet meer) per dag en voor Smeagol zo'n 62,5 gram.

    Voedt/vult vers vlees beter dan brokjes? Wat is jullie ervaring daarbij?
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Smuldier, is dat goed genoeg? Of wissel je af met andere KVV's?
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Smuldier wordt bij Dirk verkocht, dat is om de hoek dus makkelijk. Ik heb nog brokjes, die eet Frodo helemaal niet 's morgens. Ik denk dat ik de brokjes gewoon klaar zet in de ochtend zodat ze wel kunnen eten, en dan geef ik 's avonds Smuldier. Dikke kans dat ze de brokjes straks helemaal niet meer willen.

    Smeagol heeft slechte tanden, al vanaf geboorte, er groeide een tweede rij, de melk kiesjes moesten getrokken, ik hoop dat eten voor hem makkelijker wordt. En ik krijg steeds meer het gevoel dat die brokjes teveel bewerkt zijn.

    Ze slapen nu erg lekker na Smuldier Smile
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Dat spul is goedkoper dan ik dacht. Negen pakken (3600 gram) vlees voor ongeveer 5 euro. Valt me alles mee. Ik ga maar wat varieren, ook met andere vleessoorten. Variatie is bij KVV heel belangrijk heb ik begrepen.

    Ik heb m'n honden nog nooit zo snel zien aanvallen op het eten, zo grappig om te zien. Ik doe ze in elk geval een enorm groot plezier met het verse vlees. Ze zouden graag meer gehad willen hebben maar ik hou me aan de standaard adviezen. Ik hoop dat ik Frodo wat kan laten afvallen, die is na zijn hernia en castratie 9 ons aangekomen, en ik zou dat er graag weer vanaf zien, dat is beter voor hem.

    Vooralsnog houden ze heel erg van me, mijn hondjes. Nog meer dan anders haha.
Terug naar de lijst