Honderd vierkante meter

Honderd vierkante meter 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef 00h
    Hey ik zie iets groeien...Smile sla?

    in dat geval waarschijnlijk aardappelsalade
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Ja, die aardappels.

    Zal ik ze al rooien of niet? Ze zitten nu ongeveer 100 dagen in de grond. Ze hebben vrijwel allemaal gebloeid en sommige planten vallen inmiddels om. Maar nog wel mooi groen. Geen ziekte gespot nog.

    Maarrrr

    Ik word donderdag geopereerd en ben dan vier weken niet mobiel
    Het heeft knetterveel geregend dus rot of ziekte ligt op de loer
    De coloradokever is gespot een paar tuinen verderop

    Ik moet dus kiezen tussen nu rooien in de modder en minder grote oogst, wel lekkere kleine aardappeltjes
    Rooien over een maand op krukken met kleine kans op mislukte oogst en boze buren (als er ziekte of kevers mijn kant op komt)

    Dilemma!
  3. quote:
    Dit schreef indigo
    Ja, die aardappels.

    Zal ik ze al rooien of niet? Ze zitten nu ongeveer 100 dagen in de grond. Ze hebben vrijwel allemaal gebloeid en sommige planten vallen inmiddels om. Maar nog wel mooi groen. Geen ziekte gespot nog.

    Maarrrr

    Ik word donderdag geopereerd en ben dan vier weken niet mobiel
    Het heeft knetterveel geregend dus rot of ziekte ligt op de loer
    De coloradokever is gespot een paar tuinen verderop

    Ik moet dus kiezen tussen nu rooien in de modder en minder grote oogst, wel lekkere kleine aardappeltjes
    Rooien over een maand op krukken met kleine kans op mislukte oogst en boze buren (als er ziekte of kevers mijn kant op komt)

    Dilemma!


    Als ik voor deze keus zou staan, zou ik ze nu rooien.
    Als de piepers gaan rotten door het vele water heb je helemaal geen oogst maar wel een bedorven veld.
    Heel veel sterkte en suc7 (is meer dan 6) met het herstel toegewenst.
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Succes met het herstel Indigo.
    Misschien beter nu rooien idd in jouw geval.

    Mijn aardappels, eersteling, staan er mooi bij.
    Bloemetjes erin. Mooie groene planten.
    Ik zag een stuk verder bij iemand geel blad.
    Zal dat nog eens beter bekijken.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Sterkte, Indigo. Ik zou het risico niet lopen en ze toch gaan oogsten.

    Hier bloeien ze nu, maar ook hier heb ik laatst de coloradokever gespot en de grond is behoorlijk verzadigd. We moeten ze toch nog wel even laten zitten, want ze bloeien nu volop. Ben heel benieuwd hoe ze er over een paar weken uitzien....
  6. quote:
    Dit schreef kaatje
    Hier bloeien ze nu, maar ook hier heb ik laatst de coloradokever gespot

    Hier een artikel over bestrijding van de kevers, eventueel met gebruik van een min of meer ecologisch verantwoord middel.
    >>LINK<<
  7. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef indigo
    Ja, die aardappels.

    Zal ik ze al rooien of niet? Ze zitten nu ongeveer 100 dagen in de grond. Ze hebben vrijwel allemaal gebloeid en sommige planten vallen inmiddels om. Maar nog wel mooi groen. Geen ziekte gespot nog.

    Maarrrr

    Ik word donderdag geopereerd en ben dan vier weken niet mobiel
    Het heeft knetterveel geregend dus rot of ziekte ligt op de loer
    De coloradokever is gespot een paar tuinen verderop

    Ik moet dus kiezen tussen nu rooien in de modder en minder grote oogst, wel lekkere kleine aardappeltjes
    Rooien over een maand op krukken met kleine kans op mislukte oogst en boze buren (als er ziekte of kevers mijn kant op komt)

    Dilemma!


    Is er niemand anders die voor jou de aardappels kan rooien op het moment dat jij aan het herstellen bent?

    Dan kan je ze rooien op een "voor de aardappels meest gunstige moment" Smile

    Of wil je het gewoon heel graag zelf doen?

    Enne, off-topic, alvast heel veel succes gewenst met je operatie!
  8. quote:
    Dit schreef Claudia
    Dan kan je ze rooien op een "voor de aardappels meest gunstige moment" Smile

    Lijkt mij dat het juist nu het meest gunstige moment voor de piepers is.
    Hoewel de planten nog niet afsterven, ze gaan al wel liggen. De grond is verzadigd en er komt nog meer regen aan.

    Voor anthea en kaatje is het anders. Die planten staan nog volop in bloei en hebben dus geen keus
  9. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    Volgooien met asfalt, heb je mooi parkeer/stallingsovereenkomst. Levert veel op. Kan je weer veel bodschappen van doen bij AH, OF NOG BETER LATEN THUIS BEZORGEN.
  10. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Lijkt mij dat het juist nu het meest gunstige moment voor de piepers is.
    Hoewel de planten nog niet afsterven, ze gaan al wel liggen. De grond is verzadigd en er komt nog meer regen aan.

    Maar dan zou het toch geen dilemma hoeven zijn? Smile

    Indigo heeft het over een dilemma en over een kleinere oogst en kleinere aardappels in het geval van nu rooien. Daar reageerde ik eigenlijk op, in de zin van een mogelijke oplossing voor haar dilemma, want ik ben verder geen aardappelrooierdeskundige en weet dus niet wat het meest gunstige moment voor de aardappels is....Smile... al hoewel ik het als leek heel plausibel vind klinken, wat je schrijft..SmileSmile...
  11. quote:
    Dit schreef Claudia
    Maar dan zou het toch geen dilemma hoeven zijn? Smile

    Met deze weersomstandigheden is het voor iedere hobby tuinder een dilemma, nu rooien of de gok nemen dat de piepers betere weersomstandigheden krijgen en nog een paar weken kunnen groeien. Indigo weet nu al dat, als het weer zo slecht blijft, ze daarbij afhankelijk wordt van hulp of dat de aardappelen in de grond verrotten.

    Ik weet wat ik zou kiezen in deze. Vermoedelijk lekkere krieltjes van eigen teelt en niet afhankelijk zijn van eventuele hulp.
  12. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Ik trek er straks een paar planten uit. Even kijken wat de conditie en omvang is.
Terug naar de lijst