Honderd vierkante meter

Honderd vierkante meter 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef SjaakB



    Het is andersom hoor voornamelijk zand gemengd met 8 tot 25 procent kleideeltjes.
    Dus sowieso heel makkelijk bewerkbaar.


    Ja, dat zal het dan wel zijn.
    Ik zag wel van die kleischeuren in de grond op sommige plekken.
  2. quote:
    Dit schreef Anthea
    Ja klopt, dat zijn frambozen. Dus die heb ik dan al. :)
    En er staan bramen langs het pad een paar en langs de zijkant ook inderdaad.


    Ondanks dat er nog heel veel te doen is, zou ik nu al een paar palen in de grond zetten met stevig ijzerdraad ertussen om de frambozen en de bramen straks aan te binden. Ik had voor de bramen eke 25 cm een horizontale draad en bond daar een dikke scheut langs. De tussenruimte lijkt nu wellicht wat groot, maar aan de scheuten kwamen kleinere zijscheuten en dan is het nog lastig om zonder kleerscheuren de vruchten te plukken. Bramenscheuten lijken soms te groeien waar je bij staat en als het er een met doornen (die zijn wel het lekkerst) is kan het een heel gevecht worden om ze later op zn plek te krijgen.
  3. franky
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van franky
    ziet er mooi uit! geniet ervan!
  4. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Mooi Anthea, en net op tijd voor dit seizoen!
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Vanavond heb er even gewerkt.
    Morgen ga ik eerder; na mijn werk.
    Als het tenminste niet regent.
  6. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Fijn, Anthea. Klinkt goed.

    Ik blijk mijn kruisband afgescheurd te hebben en ben een poosje niet mobiel.

    Dus mijn moestuin plan moet om.

    Gelukkig heb ik de aardappelen al gepoot.

    Ik denk dat het verder ma?s, pompoen en gele courgette wordt. Low maintenance en volgende maand pas zaaien.
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    O jee, toch dus. Ik las er gisteren wat over. Balen, gedwongen rust. Niet wat je hoopte. :(

    Ik wil snel de aardappelen poten. En de tuinbonen. En radijsjes.
    Maar ik wil zeker ook courgette, en pompoenen. Weet nog niet welke.
    Zoveel keus als ik bij Vreeken zaden kijk.
    Suikerma?s is ook gaaf.
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Konijnen...zucht. Smile
    Heel veel konijnenoverlast.
    Dus ik zal een deel van de schutting moeten repareren.
    En ik ben me aan het inlezen in het onderwerp konijnen en moestuinen.
    Had er acht preitjes ingezet.
    Dacht, kijk, dat is leuk. Dan staat er al wat.
    Maar ze zijn tot de grond toe opgegeten.

    Schutting repareren door er gaas omheen te zetten en dan wat in de grond te werken.
    Verder lees ik allerlei tips, oude zweetsokken ophangen, etc.
    Konijnen zijn nogal van de routine lees ik.
    Dus het is zaak dat ik hun looproute verander.

  9. quote:
    Dit schreef Anthea
    Konijnen...zucht. Smile
    Schutting repareren door er gaas omheen te zetten en dan wat in de grond te werken.

    Het is idd h??l verstandig het gaas in de grond te graven. Het is nog verstandiger er rekening mee te houden dat konijntjes heel snel een gangetje onder het gaas door kunnen graven. Om dit enigszins tegen te gaan kan je het gaas een 10cm onder het oppervlak naar buiten toe om te buigen en die strook dan een halve meter breed te houden. Ze komen dan een moeilijk te doordringen bodem tegen en gaan wellicht naar de buurman/vrouw om het daar te proberen Smile



    quote:
    Dit schreef Anthea


    Dit bord werkt alleen als het konijntje niet kleurenblind en/of dyslectisch is. Smile
  10. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Met brace toch maar even een uurtje onkruid getrokken. Ik was drie weken niet geweest want niet fietsen of autorijden nog voorlopig.

    Blij dat ik de aardappels al gepoot had. Ze komen waarachtig op tussen de hagelbuien door.

    Ik kiem wat ma?s, pompoen en pronkbonen voor en dat is het wel denk ik dit seizoen. Low maintenance.
    Plaatje
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Langs moestuinencomplex zit sloot rondom. Ik vond het eerst onhandig, want je kunt er maar vanaf ??n kant op. Maar ik denk dat dit ivm konijnen is, want helemaal geen last.
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Hey ik zie iets groeien...Smile sla?
Terug naar de lijst