Honderd vierkante meter

Honderd vierkante meter 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Annemieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annemieke
    even een vraag voor de moestuinkenners.... IK ga het dit jaar toch weer proberen met mijn moestuinpotjes. Nu heb ik 2 jaar terug zo'n 1 m2 bak in mijn tuin ingegevragen. Naar nu blijkt op een nog al verkeerde plek, namelijk daar waar heel weinig zon komt. Ja ik ben een amateur.. NIet over nagedacht. Het was eigenlijk de enige plek in de tuin waar het paste. Nu ben ik bezig met het aanschaffen van een 2e bak/tafel die ik op het terras wel in de zon kan zetten. Mijn vraag is nu. ZIjn er kruiden/groenten die minder zon nodig hebben, en er wel een beetje tegen kunnen dat ze weinig zon krijgen? Ik heb zelf de indruk dat kruiden het daar nog wel redelijk doen. Klopt dat?

    ALvast dank

    Annemieke
  2. Pinge
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pinge
    Je verdiepen in permactuur. Kost ff tijd om asn te leggen, maar dan hoef je niet elk voorjaar opnieuw te beginnen.
  3. franky
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van franky
    mooi tuintje geworden
  4. Ingridk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingridk
    Wat een mooi veelbelovend moestuintje Indigo. En nu gaan zaaien. Zo leuk!
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik ga ook een volkstuin beginnen heb ik besloten.
    Ik zie op de website dat ze starterstuintjes hebben van 65 m3 of 125 m3, of een dubbele van 250, met of zonder huisje.
    Er is ook nog een ander complex niet zo ver maar die heeft geen site.
    Die kan ik wel even bellen van de week.
    De eerste is de grootste dus daar is de meeste kans op plek denk ik.

    Misschien kan ik het beste een van 125 nemen? Of is 65 ook al echt genoeg? Maar dan moet je weer verhuizen van tuintje als je groter wil.
    Ik wil een stukje aardappels, en aardbeien. En ik wil ook wel wat fruitboompjes en bessenstruiken, kruisbessen bijvoorbeeld. Bloemen ertussen om te plukken bv. En dan groenten natuurlijk, wortels/uien, bonen, courgette, sla, bindsels, prei, boerenkool, Chinese kool, nou ja, van alles. Kruiden.

    Wat denken jullie?
  6. franky
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van franky
    Leuk dat je dat gaat doen, geniet ervan! Aardappels moet je elk jaar op een ander stukje zetten! en je M3 zal M2 zijn haha. 100 vierkante meter is een mooi stuk!
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef franky
    Leuk dat je dat gaat doen, geniet ervan! Aardappels moet je elk jaar op een ander stukje zetten! en je M3 zal M2 zijn haha. 100 vierkante meter is een mooi stuk!


    O ja, eh, m2 idd. Smile

    Ja, volgens mij is het bij dat ene complex zelfs zo dat er regels zijn voor de wisselteelt van de aardappels.

    O heerlijk, wil er ook een bankje in elk geval. :)
    Kunnen we lekker de groenten zien groeien. Smile
  8. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Het is vooral heel veel werk. Lijkt mij ontzettend zwaar in je eentje (als vrouw) . Op mijn opa's landje stond een huisje met een kersenboom
  9. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    ik mag van de luxe genieten dat ik me groentetuintje aan huis heb liggen, nu nog een 43m2 aan alleen zaaigoed met elders in me tuin een duo appelboom, duo kersenboom, kiwi, rode en blauwe bosbes, witte en blauwe druif, aardbeien, braam, framboos, pruimenboompje, aalbes, blauwe bes en een rode kruisbes. word elk jaar weer een beetje meer en en t groente deel beetje groter.
    maar heb zware uitgewoonde grond door de coniferen die er eerder stonden dus elk jaar beetje erbij en met eigen compost verrijken.
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik ga morgen kijken! Er is een stukje vrij in Orthen, aan de Engelsedijk!
    Ik zal wel foto's maken van hoe het nu is!
    Het leuke is dat mijn vader daar als kind gewoond heeft.
    In de oorlog zijn ze toen weer naar de stad verhuisd omdat er te veel bommen vielen en zo. (Was vlak bij een of andere linie)
  11. quote:
    Dit schreef Anthea
    Ja, volgens mij is het bij dat ene complex zelfs zo dat er regels zijn voor de wisselteelt van de aardappels.Smile

    Elk complex heeft vermoedelijk regels voor wisselteelt van piepers. Er zijn schimmels die zonder wisselteelt de oogst van o.a. aardappelen om zeep helpen. Maar ook ander plantgoed heeft wisselteelt nodig.
  12. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ja, dat zal ook wel idd.
    Morgen veel vragen.
    Of er bomen mogen staan, laagstammig of middelstam.
    Evt een huisje ooit, of een kasje.
    Compostbak of hoop wil ik maken, van bv vier pallets.
    Jeetje, nu gaat het dus echt gebeuren.
    Hopelijk kan ik er ook een lekker plekje van maken om in het zonnetje te zitten en naar de planten te kijken. :)
Terug naar de lijst