Honderd vierkante meter

Honderd vierkante meter 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Ge?nspireerd door jou heb ik de helft van mijn bloemen border inmiddels vrij gemaakt voor groente. Het is maar iets van 5 m2, maar toch even wat meer dan de vierkante meter die ik had. Heb gisteren de vaste planten er uit gehaald ( deels overgezet naar andere helft) en de boel omgespit en bedekt met fijngemaakt afgestorven blad en takjes. Heerlijk werk inderdaad!
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Wat heerlijk! Ik heb dit voorjaar mijn groententuintje van 150 m2 gekregen. Heb dat in het begin helemaal moeten "schoonmaken" omdat de vorige huurders niets meer hadden bijgehouden en er van alles woekerde. Maar na een dag noeste arbeid had ik wel een voldaan en ontspannen gevoel! Heerlijk werken in de natuur.

    Ik heb me verdiept in combinatie- en wisselteelt en heb mijn tuintje volgezet met bekende en minder gangbare groenten; met wisselend resultaat. Had er vooraf geen idee van wat er op mijn zandgrond goed zou groeien. Komend jaar maak ik een nieuwe indeling met mijn ervaringen van afgelopen jaar. Daar ga ik ook deze vakantie voor zitten. Ik eet nog steeds uit mijn eigen tuin (prei, palmkool en er ligt nog een voorraad pompoen).

    Veel succes met je tuin en ik ben benieuwd naar je ervaringen!

    Groetjes Nienke
  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Hoe ligt het er bij Indigo?
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef 00h
    Hoe ligt het er bij Indigo?

    Indi......
  5. Ingridk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingridk
    Mijn koude kweekbakken zijn gerepareerd en nu kan ik gaan zaaien. HOERA!
  6. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    Mijn eerste kweek kastjes ook weer gevuld. De kruiden kunnen blijven. De grotere (courgette, wortel) gaan straks naar de tuin van ex. Zo kan ik toch een beetje moestuinen op mijn balkon.
  7. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Er staat een appelboompje in spe. En een ministruikje Canadese bosbes. Het is gespit en bemest. En ook een klein tegelpaadje gelegd.

    Ik ben Schotse blauwe aardappels en Maya aardappels aan het voorkiemen, die kunnen bijna de grond in.

    Maar het vriest nog 'snachts dus ik doe nog even rustig aan.
    Plaatje
  8. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    Wat lijkt me dat toch heerlijk. Ik woon hier echt heel graag 5 hoog maar dat stukje tuinieren mis ik echt.
  9. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    quote:
    Dit schreef Sil
    Wat lijkt me dat toch heerlijk. Ik woon hier echt heel graag 5 hoog maar dat stukje tuinieren mis ik echt.


    Ik moet er een stukje voor fietsen hoor. Is bij een moestuinvereniging.
  10. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Knap joh met jouw drukke leven. Mijn opa had ook zo'n landje in Vreeland
  11. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    Groente uit eigen tuin is zoveel smakelijker en geuriger
    succes
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    He gelukkig! t gaat wel door...
    dank je voor t beeld!
Terug naar de lijst