Honderd vierkante meter

Honderd vierkante meter 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Avalon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Avalon
    Permacultuur doen. Alles bedekken met stro enzo...>>LINK<<
  2. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef indigo



    Het liefst zou ik zo plannen dat ik geen groente meer hoef te kopen.


    Dat moet kunnen, ik heb een moestuin van 13 m3 en daar kan ik van juni tot half oktober ongeveer van eten zonder groente te hoeven kopen en dan heb ik ook nog genoeg in mijn vriezer om 1 a 2 week de winter door te komen. Met de grootte van jou tuin, moet het te doen zijn dat je het hele jaar groenten kunt eten.

    Ik heb ook een kasje, daar heb ik nu bijv. spinazie en veldsla in gezaaid.Het groeit dan heel langzaam, maar meestal heb ik dan in maart al de eerste sla uit de kas. Door het warme weer is de spinazie al bijna te etenSmile. en kan ik nog een tweede winterbatch gaan zaaien straks.

    Ik ben jaloers, ik zou best een grotere tuin willen....
  3. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Per 1 december is het al aan me overgedragen.

    Het is een boel veel werk, maar misschien ook omdat het er nu zo kaal en verloren en druilerig bijligt. Het is 5 x 20 meter trouwens.

    Dit is mijn ontwerpje.

    Er ligt al een strook zand voet-diep in het midden. Die kan ik maar beter gebruiken voor een tegelpad of bestrating.
    Plaatje
  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef indigo
    Krijg ik. Of nou ja, huur ik. Voor 60,- per jaar. Ik heb het zojuist gezien, per 1 januari mag ik het overnemen, een strook van 5 x 20 meter, op vijf minuten fietsafstand.

    Ik heb dus nog een paar maanden om een plan te maken, een ontwerp. Ik moet dit slim aanpakken, want ik heb nu ook weer geen zee?n van tijd. Ik zit wel tussen de gepensioneerden met praatjesbehoefte, maar ook pal aan het Gooimeer.


    Veel plezier gewenst.
    Niet vergeten : De gepensioneerden ook af en toe water geven anders drogen ze uit.
  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Kan het middenpad niet een klein slingertje krijgen?
    Zo recht past niet bij jou vind ik.... zeker niet met die leuk uitwaaierende zijstraten.
    Wanner hulptroepen iets te doen hebben hoor ik t het, toch?
  6. franky
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van franky
    leuk ontwerp! geniet er vooral van!
  7. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Mijn opa had vroeger ook zo'n landje hij verbouwde daar groenten. Of hoe noem je dat? Hij was toen al gepensioneerd mijn oma kon die man niet de hele dag thuis om haar heen verdragen dus dat was een mooie bezigheid. Smile Ben daar vaak geweest meehelpen. wel zwaar.
  8. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Leuk ontwerp. Mij lijken de bedden heel groot als je groente gaat verbouwen. Kun je er in het midden dan nog goed bij? Mijn vader hanteert een meter breed en dat is goed te doen.
  9. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Ik heb wat heirloom zaden besteld bij een Amerikaans bedrijf dat zich inzet om oude gewassen te preserveren. Eeuwenoude pompoen uit Japan en nog wat grappige zeldzame soorten, die het goed doen in een relatief koel klimaat. Hier een selectie.
    Plaatje
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef indigo
    Ik heb wat heirloom zaden besteld bij een Amerikaans bedrijf dat zich inzet om oude gewassen te preserveren. Eeuwenoude pompoen uit Japan en nog wat grappige zeldzame soorten, die het goed doen in een relatief koel klimaat. Hier een selectie.


    Ziet er bijzonder uit Indigo, ik hoop dat je het goed van de grond krijgt.

    Doe je er ook nog wat meer gangbare groenten tussen?
    En iets van fruit of zo?
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Ziet er bijzonder uit Indigo, ik hoop dat je het goed van de grond krijgt.

    Doe je er ook nog wat meer gangbare groenten tussen?
    En iets van fruit of zo?


    Ja hoor. Ook aardappelen en spruitjes Smile

    Ik ben begonnen met spitten en paadje leggen. Wat ik hoopte is ook zo, erg ontspannend om in wind en regen te ploeteren. Tijd staat een beetje stil daar, met uitzicht op de dijk waar af en toe een hardloper voorbij sjokt.

    Het oude lijf is wel een beetje stram nu. Zaterdagavond een 10 km loop, zondagochtend bootcamp training, daarna twee dagen op rij spitten en stenen sjouwen.

    Avondje darts kijken verdiend.
  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef indigo

    ..............

    Avondje darts kijken verdiend.


    Doen de scores er dan ?berhaupt nog toe? Smile


    Je bent goed bezig, stoer dat je die energie hebt en die discipline opbrengt.
    Mutsje af!
Terug naar de lijst