Andere baan voor 1 vaste dag?

Andere baan voor 1 vaste dag? 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Margo

    Carla, ja daar heb ik aan gedacht. Hier werken ook mensen van TMI en ZZP'ers. Maar dat is toch ook gewoon hetzelfde werk.
    Ik zou zo graag iets heel anders doen. Met andere mensen werken. Niet in de zorg.

    Wellicht kan ik dan toch beter extra werken en misschien toch ook wel vrijwillig in het begin. Om te zien of het bevalt. Of het voldoet aan mijn verwachting.


    Ik werk naast de IC als vrijwilligster bij Humanitas.
    Dat is iets waar ik heel veel voldoening uit haal, bovendien hebben we elke 6 weken een vrijwilligersbijeenkomst
    om ervaringen te delen. Nieuwe mensen, nieuwe kijk op onze maatschappij, weer eens kunnen relativeren waardoor
    ik heel anders in het leven ben gaan staan.
  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Margo
    Ik ben ge?nteresseerd in ervaringen/ kennis van anderen over het regelen van ander werk dan je huidige werk.
    Ik zou voor 1 dag in de week, een vaste dag ivm onregelmatig werk elders, een andere baan ernaast willen.

    Hebben jullie hier ervaringen mee/ ideeen over?
    Ik ga het natuurlijk gewoon proberen, maar ben altijd benieuwd naar ervaringen Smile

    Maakt niet uit wat voor werk, wel HBO niveau.
    Of vergelijkbaar salaris (onredelijke vraag?)

    Heb je enig idee welke branche/sector je zou willen?
  3. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef Mikky

    Heb je enig idee welke branche/sector je zou willen?

    Maakt niet zoveel uit, als ik er maar iets van leer. En in contact kom met anderen. Maar niet daar waar ik al in werk (gezondheidszorg)

    Ik zou bij wijze van spreken in een winkel kunnen werken of lerares (dan wel van mijn kennis in de gezondheidszorg)
    Of iets waar ik goed in ben: protocollen/ gegevens verzamelen/ analyseren, enz.

    Ik heb geen idee wat er mogelijk is.
    En waar ik dat zou kunnen zoeken.
  4. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Margo

    Maakt niet zoveel uit, als ik er maar iets van leer. En in contact kom met anderen. Maar niet daar waar ik al in werk (gezondheidszorg)

    Ik zou bij wijze van spreken in een winkel kunnen werken of lerares (dan wel van mijn kennis in de gezondheidszorg)
    Of iets waar ik goed in ben: protocollen/ gegevens verzamelen/ analyseren, enz.

    Ik heb geen idee wat er mogelijk is.
    En waar ik dat zou kunnen zoeken.

    Er zijn wel competentietesten te doen, beroepskeuzetesten.. allemaal online. Als je lid bent van een vakbond, dan kun je kijken of ze trainingen en cursussen aanbieden. (voorbeeld FNV: bieden loopbaangesprekken, workshops 'toe aan ander werk', persoonlijke effectiviteit' etc, en dat zit dan al in je lidmaatschap, dus daar kun je gewoon gebruik van maken, zonder extra kosten. Tis wel een tijdsinvestering)

    Zou je in uitzoeken welke kant je op wil nog meer willen investeren (geld)? Of denk je dat je er zelf uitkomt? Als je kunt investeren, kun je denken aan werkorientatie/loopbaan coaching

    Naast competenties en vaardigheden is het natuurlijk ook goed om na te denken over de baankansen in de richting die wordt gesuggereerd; er zijn branches waar kleine contracten de norm zijn (met name in je eigen en aanpalende branches in het sociaal domein), maar ook branches waar ze je niet voor minder dan 32 uur willen hebben omdat de werkzaamheden dat niet toestaan..




    (Gemeente, schiet me ineens te binnen.. Decentralisaties etc.. kleine beleids/adviesfunctie?)
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Mikky



    (Gemeente, schiet me ineens te binnen.. Decentralisaties etc.. kleine beleids/adviesfunctie?)

    Tenzij je ervaring/ contacten hebt bij gemeente is het bijzonder lastig om op dat soort functies/klusjes binnen te komen. Zelfs de recruitementbureaus die ik daarover spreek, geven dat aan.
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Solar

    Tenzij je ervaring/ contacten hebt bij gemeente is het bijzonder lastig om op dat soort functies/klusjes binnen te komen. Zelfs de recruitementbureaus die ik daarover spreek, geven dat aan.

    party pooper.. Smile
  7. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef Solar

    Tenzij je ervaring/ contacten hebt bij gemeente is het bijzonder lastig om op dat soort functies/klusjes binnen te komen. Zelfs de recruitementbureaus die ik daarover spreek, geven dat aan.


    Yep, eigen volk eerst!

    Er zijn grote reorganisaties bij gemeenten (geweest). Dus het zijn interne klussen, vooral de leuke klussen.

    Er wordt wel naar gestreefd jonge mensen binnen te halen, maar dan tot hooguit 30 jaar.

    Kan je je niet bij een site inschrijven? Monsterboard of wat dan ook. Alleen wordt de spoeling heel dun als je maar 1 dag wilt werken. Al kan het ook net goed uitkomen voor een bepaalde klus.
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Mikky

    party pooper.. Smile

    Nou ja, beetje realisme er in brengen. Ik had zelf verwacht in ieder geval wel een klusje binnen te halen. Met ruime beleidservaring op domein jeugd.
    En bij 6 gemeenten aan tafel gezeten.
    Voorkeur ligt echt bij iemand die naast inhoudelijke kennis op domeinen (liefst breed WMO en jeugd bv) ervaring heeft met adviseurschap in politiek bestuurlijke omgeving. Hechten ze zeer veel waarde aan. Recruitementbureaus stellen dat die combi lastig te vinden is, kunnen dus op adviseurvlak weinig nieuwe mensen bij gemeenten plaatsen (gaat vaak via eerdere contacten of lijnen van organisaties waar mee samen wordt gewerkt)
  9. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Sluit me aan bij Mikky: eerst onderzoeken wat je wil kan via allerlei tests, ook op internet te vinden, anders als je dat niet weet is het met een schot hagel schieten.
    Verder: wellicht toch via HRM/ leidinggevende van je eigen zorgbedrijf je belangstelling kenbaar maken, wie weet is er een opdracht of project waar jij nu geen zicht op hebt maar wat prima aansluit bij wat je beschrijft. Dan kan je vanuit een " veilige" context verder verkennen. Wie weet als dat goed lukt hebben ze over een half jaar een deeltijd baan daar voor je.
    Vaak zit de sleutel helemaal niet zo ver weg. Ga es praten bij HRM of binnen je organisatie met iemand die daar meer zicht op heeft.
    Veel sukses.
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Misschien wilt je bedrijf mee werken aan een detachering voor 1 dag naar andere instelling?
    Soms kan dat voor bedrijven heel interessant zijn. Tbv samenwerkingsrelatie, kennisuitwisseling.
    Verdiep je eens in de instellingen/bedrijven waar jullie samen werken.
  11. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Solar

    Nou ja, beetje realisme er in brengen. Ik had zelf verwacht in ieder geval wel een klusje binnen te halen. Met ruime beleidservaring op domein jeugd.
    En bij 6 gemeenten aan tafel gezeten.
    Voorkeur ligt echt bij iemand die naast inhoudelijke kennis op domeinen (liefst breed WMO en jeugd bv) ervaring heeft met adviseurschap in politiek bestuurlijke omgeving. Hechten ze zeer veel waarde aan. Recruitementbureaus stellen dat die combi lastig te vinden is, kunnen dus op adviseurvlak weinig nieuwe mensen bij gemeenten plaatsen (gaat vaak via eerdere contacten of lijnen van organisaties waar mee samen wordt gewerkt)

    Ach ja, het was ook maar een 'oppopper', niet de kern.. de rest van mijn post vind ik niet zo onrealistisch ;-)
  12. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Mikky

    Ach ja, het was ook maar een 'oppopper', niet de kern.. de rest van mijn post vind ik niet zo onrealistisch ;-)

    Nee zou het ook niet durven te beweren!!!!! Benne natuurlijk goede tips. Maar ja dat laatste zinnetje triggerde mij natuurlijk.... Smile
Terug naar de lijst