Maatschappijleer 2 of wiskunde?

Maatschappijleer 2 of wiskunde? 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    En wat denkt hij zelf?
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Stel dat het je zoon niet lukt om op de opleiding van zijn keuze terecht te komen, wat zou hij dan graag willen gaan doen? Waar liggen zijn interesses, wat vindt hij leuk, waar wordt hij echt blij van en waar zou jij hem dan eventueel in zien terecht komen? Oftewel wat is second best. En wat zou hij daar dan voor nodig hebben. Voor dat vak zou ik je willen adviseren te kiezen.

    En mocht je dat niet weten of samen kunnen beantwoorden dan is er mogelijk de optie beide vakken (voorlopig) te kiezen, maar dat moet hij dan wel aankunnen qua hoeveelheid werk. En anders bovenstaande vragen proberen uit te zoeken met hulp van de decaan.
  3. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    Wij stonden een paar jaar geleden voor dezelfde keuze, dochter heeft ze allebei gedaan.
    Dat kwam niet zo heel vaak voor op VMBO-B, maar de school wilde daar wel aan meewerken en
    ze is ook geslaagd voor beide vakken. Ze was in goed in beide vakken en wilde geen keuze maken.

    Dat is ook nog altijd een optie natuurlijk. En even voor de beeldvorming: mijn dochter is echt geen enorme
    studiebol, het vroeg van haar alleen wat extra planning (ze volgde ??n uur per week wiskunde en het andere
    uur maatschappijleer).

    succes met kiezen,

    groetjes,

    Marjo
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Beide vakken is inderdaad ook nog een optie. Niet aan gedacht. Ik weet niet hoe zoon er tegenover staat, maar het is het bespreken waard. Hij staat er nu goed voor, een tekorten. Ik ga de decaan maar eens mailen en hij moet zelf maar een afspraak maken met die man.

    Ik zie hem niet snel in een kantoorbaan of technische functie terecht komen als sport of defensie niets wordt. Dan zou het eerder iets in het 'groen' worden of werken met kinderen.
  5. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Leuk om elkaar zo te helpen, als je kan kiezen zou ik wiskunde voorstellen.
  6. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    ML2 is dat hetzelfde als maatschappijwetenschappen? Dan is het een volwaardig examenvak waar je veel aan hebt als je een sportopleiding gaat doen en gaat/moet samenwerken met verschillende groepen mensen.
    Mijn advies: als het mogelijk is dan adviseer ik allebei. Stel dat het ene vak niet lukt dan heb je het andere als backup ?n het vergroot de mogelijkheden voor vervolgopleidingen.
  7. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef Poppetje
    En wat denkt hij zelf?



    Ik koos vroeger zelf mijn pakket zonder mijn ouders in te lichten dacht ik. Wiskunde werd meteen geskipt.
    Ik had dus nu zeker maatschappijleer 2 gekozen. Je moet toch doen wat je ligt. Je gaat iemand toch niet met wiskunde vermoeien als hij dat niet kan.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Willemijn
    ML2 is dat hetzelfde als maatschappijwetenschappen? Dan is het een volwaardig examenvak waar je veel aan hebt als je een sportopleiding gaat doen en gaat/moet samenwerken met verschillende groepen mensen.
    Mijn advies: als het mogelijk is dan adviseer ik allebei. Stel dat het ene vak niet lukt dan heb je het andere als backup ?n het vergroot de mogelijkheden voor vervolgopleidingen.


    Ik ga deze optie zeker bespreken.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Linda



    Ik koos vroeger zelf mijn pakket zonder mijn ouders in te lichten dacht ik. Wiskunde werd meteen geskipt.
    Ik had dus nu zeker maatschappijleer 2 gekozen. Je moet toch doen wat je ligt. Je gaat iemand toch niet met wiskunde vermoeien als hij dat niet kan.


    Ik moet er voor tekenen, dus zonder mij lukt niet Smile
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Linda



    Ik koos vroeger zelf mijn pakket zonder mijn ouders in te lichten dacht ik. Wiskunde werd meteen geskipt.
    Ik had dus nu zeker maatschappijleer 2 gekozen. Je moet toch doen wat je ligt. Je gaat iemand toch niet met wiskunde vermoeien als hij dat niet kan.

    eensch................
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Solar

    eensch................


    Klopt ook, maar zoon kan beide tot nu toe prima.
  12. quote:
    Dit schreef kaatje


    Klopt ook, maar zoon kan beide tot nu toe prima.

    Dan moet hij beide vakken kiezen.
Terug naar de lijst