Zwarte puntjes in auto lak

Zwarte puntjes in auto lak 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Marjan9
    vasthouden is loslaten...

    Toon alleen de berichten van Marjan9
    >>LINK<<

    Met zachte doek inwrijven, schone doek nawrijven, en weg zwarte puntjes.Smile
  2. Arno
    Help mij aan glazen. ;-)

    Toon alleen de berichten van Arno
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    1 keer met de hand en alleen water afgespoeld en vandaag door de wasstraat. Ik heb de auto een jaar nu.

    Kunnen het geen (ingebrande) kruidresten van vuurwerk zijn?
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Zou kunnen hoor.
  4. Amara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Amara
    Ik heb hetzelfde en aangezien ik geen man meer heb die de auto voor me wast laatst dus maar eens (voor het eerst in m'n leven !) een autowasstraat bezocht.

    De zwarte puntjes gingen er met zelfs de duurste wasbeurt niet meer af. Smile

    Volgens de autowasstraatmeneer is het ahw "ingevreten", hij dacht door pekel wat ze afgelopen winter op de wegen strooiden..

    Maar ik ben benieuwd of jij nog tips krijgt, die van mij lijken een blijvend souvenir !
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Pekel zou kunnen op onder spoilers of onderkant deuren maar niet langs het raam.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Okay, staat erop.


    Antwoord van een ervaren poetser / detailer:

    ~~~~~~~~
    Lastig te zien op de foto wat voor vervuiling het is. Zit de vervuiling "in" de lak of ligt het er echt op?

    Ik zou niet meteen met Commandant beginnen. Dat is ongeveer het grofste middel wat je kunt gebruiken.

    Ik zou zelf eerst eens kijken of het met kleien te verwijderen is. Of toch eerst met >>LINK<<
    Kost niet de wereld en als het iets van hars of bitumen is hiermee goed te verwijderen.
    Als het vliegroest is toch deze proberen >>LINK<<

    Wasbenzine kun je proberen, maar geef ik niet veel kans. (En is ook niet gratis. :})

    Als de eigenaresse toevallig in de buurt van Heerenveen of Groningen (kom ik elke week) woont of werkt wil ik er eventueel wel even naar kijken of het eenvoudig te verwijderen is. (Heb spullen genoeg. :})
    ~~~~~~~~

    Zoals ik het begrijp, kan de vervuiling er al een tijd op zitten. Dan zit het wel redelijk in de lak, denk ik.. Of voel je de zwarte bobbeltjes nog met je nagel?

    Klei (speciale) kan een hoop vuil uit de pori?n van de lak halen..
    Als het echt ingevreten is.. dan rest, vrees ik, weinig anders dan een polijst beurt.
  7. Lijkt wel de spik.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Sander76


    Antwoord van een ervaren poetser / detailer:

    ~~~~~~~~
    Lastig te zien op de foto wat voor vervuiling het is. Zit de vervuiling "in" de lak of ligt het er echt op?

    Ik zou niet meteen met Commandant beginnen. Dat is ongeveer het grofste middel wat je kunt gebruiken.

    Ik zou zelf eerst eens kijken of het met kleien te verwijderen is. Of toch eerst met >>LINK<<
    Kost niet de wereld en als het iets van hars of bitumen is hiermee goed te verwijderen.
    Als het vliegroest is toch deze proberen >>LINK<<

    Wasbenzine kun je proberen, maar geef ik niet veel kans. (En is ook niet gratis. :})

    Als de eigenaresse toevallig in de buurt van Heerenveen of Groningen (kom ik elke week) woont of werkt wil ik er eventueel wel even naar kijken of het eenvoudig te verwijderen is. (Heb spullen genoeg. :})
    ~~~~~~~~

    Zoals ik het begrijp, kan de vervuiling er al een tijd op zitten. Dan zit het wel redelijk in de lak, denk ik.. Of voel je de zwarte bobbeltjes nog met je nagel?

    Klei (speciale) kan een hoop vuil uit de pori?n van de lak halen..
    Als het echt ingevreten is.. dan rest, vrees ik, weinig anders dan een polijst beurt.

    Bedankt Sander! Het zit in de lak. Ik zal er morgen nog es naar kijken.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Lijkt wel de spik.

    ?
  10. quote:
    Dit schreef Dayenne

    ?

    Wat in je wasgoed komt als het te lang nat blijft.
  11. Inge71
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge71
    Dat heeft/ had mijn auto ook, het is de melk van bladluis. Je krijgt t eraf met WD40 en autoshampoo en hard poetsen 🙃
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Wat in je wasgoed komt als het te lang nat blijft.

    Het weer het dat bij ons.
Terug naar de lijst