Zwarte puntjes in auto lak

Zwarte puntjes in auto lak 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Voor 'teer' vlekken lijkt het mij wat hoog zitten, zo op de motorkap bij de ruit..

    Staat je auto veelal onder bomen geparkeerd?

    Kan van de bomen komen, soort hars, vogelpoep (al lijkt het niet echt ingebrand) of wat anders..

    Ik zou het eerst met een zachte doek en wat wasbenzine proberen. Als het teer/vet is, dan zou dat er mee af kunnen gaan..

    Lukt dit niet, dan is een cleaner product een mogelijkheid.

    Ik wil jou foto wel ff delen in een poetstopic op een autoforum en daar de vraag stellen wat een eenvoudige, niet al te dure, oplossing kan zijn..
    Doen?
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ja is goed. Auto staat niet onder bomen wel in een wijk in aanbouw met veel rondwaaiend zand.


    Okay, staat erop.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Okay, staat erop.


    Antwoord van een ervaren poetser / detailer:

    ~~~~~~~~
    Lastig te zien op de foto wat voor vervuiling het is. Zit de vervuiling "in" de lak of ligt het er echt op?

    Ik zou niet meteen met Commandant beginnen. Dat is ongeveer het grofste middel wat je kunt gebruiken.

    Ik zou zelf eerst eens kijken of het met kleien te verwijderen is. Of toch eerst met >>LINK<<
    Kost niet de wereld en als het iets van hars of bitumen is hiermee goed te verwijderen.
    Als het vliegroest is toch deze proberen >>LINK<<

    Wasbenzine kun je proberen, maar geef ik niet veel kans. (En is ook niet gratis. :})

    Als de eigenaresse toevallig in de buurt van Heerenveen of Groningen (kom ik elke week) woont of werkt wil ik er eventueel wel even naar kijken of het eenvoudig te verwijderen is. (Heb spullen genoeg. :})
    ~~~~~~~~

    Zoals ik het begrijp, kan de vervuiling er al een tijd op zitten. Dan zit het wel redelijk in de lak, denk ik.. Of voel je de zwarte bobbeltjes nog met je nagel?

    Klei (speciale) kan een hoop vuil uit de pori?n van de lak halen..
    Als het echt ingevreten is.. dan rest, vrees ik, weinig anders dan een polijst beurt.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Kom net bij vriendin en zie op haar auto zelfde spikkels. Ze maakt dr vinger nat, wrijft wat heen en weer en het is weg. Ik doe hetzelfde bij mijn auto en verrek... weg. Dat wordt dus poetsen!


    Oh, dat valt mee.
    Of gewoon een goede spons nemen, wat water en nog eens goed wassen, die motorkap.

    Is het toch 'de spik'.. Smile
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik heb een insectenspons gekocht en een fles ontvetter.


    Oh.....

    Zo'n sponsje heeft meestal een wat ruw oppervlak.. Prima voor op glas.. maar op lak kan het krassen... Smile

    Ontvetter.. kan... Ik weet wel dat de Dasty onwijs goed is voor je wielen.. remstof etc. gaat er prima mee af en tast de lak van velg niet aan..

    Het zijn volgens vriendin olie spatten van vrachtauto's. Inmiddels is vrijwel alles er af. Een paar vlekken zijn niet te herleiden, maar zaten er volgens mij ook al op toen ik de auto kocht. [/B][/QUOTE]

    Nou, mooi dat het grotendeels eraf is. Smile
Terug naar de lijst