Katten en verhuizing.

Katten en verhuizing. 

Onderwerp van Liek

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. CoDe
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van CoDe
    quote:
    Dit schreef Bindi
    Bij 1 van mijn katten 2 weken volgehouden, pfffftttttttt, werd er gek van!
    Ik heb toen iets gekocht wat je in het stopcontact moet doen, wat een rustgevend iets geeft.
    Weet niet meer hoe het heet, ik geloofde er heel niet in,
    maar daar ben ik wel op teruggekomen.
    Ik zag een enorm verschil, hij werd echt een stuk rustiger


    Feliway ???
  2. NettieL
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van NettieL
    Met een vorige kat verhuisd naar een ander dorp. Bedoeling was haar de eerste weken binnen te houden, maar ze ontsnapte in de eerste week. Stond keurig weer voor het slaapkamerraam om 5 uur 's ochtends ;-)

    Collega is vorige week verhuisd, haar kat is in het weekend al buiten geweest in haar nieuwe tuin, verder durft ze nog niet en bij ieder geluid rent ze gelijk naar binnen.

    Zelf ga ik volgend jaar verhuizen met 3 katten, van een eengezinswoning met kattenluik in de deur naar de tuin (en kattenparadijselijk park erachter) naar een appartement met balkon op 1e verdieping... Ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Alle 3 de katten komen buiten nu, voor 1 zal het niet veel uitmaken, maar van 2 verwacht ik dat ik ze na een week binnen de boel wel gaan afbreken. Ben dus blij met alle tips hier!
  3. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    Een week ofzo daarna werd ik gek van ze.
  4. quote:
    Dit schreef Inge
    Toen we binnen hetzelfde dorp verhuisden vroeger toen ik een jaar of 8 was en mijn katertje bleef teruggaan naar het oude huis (ook na weken binnenhouden) hebben we van de dierenarts de tip gekregen om de kat in een stevige boodschappentas te doen, deze een keer of 2-3 stevig rond te draaien ( als in een reuzerad richting). Daarna de duizelige kat uit de tas laten stappen en te laten gaan. Vanaf dat punt begint op dat moment hun volledige ori?ntatie opnieuw. De kater is nooit meer weggelopen.

    Mijn eigen poes jaren later is zeker 6 keer verhuisd, elke keer op die manier "gereset", nooit binnen gehouden, nooit terug of weggelopen en die heb ik 2 maanden geleden in moeten laten slapen vanwege nierfalen op 20-jarige leeftijd.
    Het klinkt enorm cru ik weet het, maar voor mij wegen die 2 minuten dus niet op tegen die 6 weken ellende van binnenhouden.



    Klopt Smile
  5. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef NettieL
    Met een vorige kat verhuisd naar een ander dorp. Bedoeling was haar de eerste weken binnen te houden, maar ze ontsnapte in de eerste week. Stond keurig weer voor het slaapkamerraam om 5 uur 's ochtends ;-)

    Collega is vorige week verhuisd, haar kat is in het weekend al buiten geweest in haar nieuwe tuin, verder durft ze nog niet en bij ieder geluid rent ze gelijk naar binnen.

    Zelf ga ik volgend jaar verhuizen met 3 katten, van een eengezinswoning met kattenluik in de deur naar de tuin (en kattenparadijselijk park erachter) naar een appartement met balkon op 1e verdieping... Ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Alle 3 de katten komen buiten nu, voor 1 zal het niet veel uitmaken, maar van 2 verwacht ik dat ik ze na een week binnen de boel wel gaan afbreken. Ben dus blij met alle tips hier!



    Dat heb ik meegemaakt! (volgend jaar ga ik weer van appartement naar een huis met tuin)
    Zie mijn eerdere bericht hierover.
    Ik moest naar een appartement op 1 hoog en vond dat heel erg.
    Was ook moeilijk in het begin, want kater wilde ook meteen naar buiten en bleef bleren.
    Had ik hem en poes eerst op het balkon gelaten, meneer sprong meteen naar beneden Smile
    Grote schrik natuurlijk maar het liep goed af.
    Met inderdaad Feliway ben ik de tweede week doorgekomen, want ik liep op mn tandvlees van slaapgebrek door hem.
    Door die Feliway werd hij echt rustiger.
    En langzamerhand wenden ze aan de twee deuren (boven en beneden), geen kattenluikje meer, en weer beneden gaan zitten als ze naar binnen willen.
    En nu, met 3 katten, loop ik veel trap op en trap af naar beneden (goeie gymnastiek voor mij) Smile
  6. Hier zijn ze gelijk de eerste dag al ontsnapt en terug gekomen. Het kan dus wel goed gaan.
  7. Lallebal
    Anemoontjes

    Toon alleen de berichten van Lallebal
    5 dagen.
    Was een kat uit het asiel.
  8. Ook max een week binnen kunnen houden. Ze vonden het zelf eng dus bleven wel in de buurt.
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Drie weken.
    Ging prima. Denk dat een riviertje wel uitmaakt.

    Dat stekkertje zijn feromonen kan helpen hoor ik. Kost 30 voor een maand.

    Je ziet snel genoeg wat hij doet.
    Nieuwe bewoners even inseinen. Dan kunnen ze je bellen als hij daar is.

    Gaat het mis kan je ze altijd nog langer binnenhouden.

    Succes
  10. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    Mbt tot de verhuizing zelf, ik zie er tegenop om mn katten rond 45 minuten in de mand in de auto te houden.
    Alledrie gaan heel snel bleren en hijgen.
    Hoe doe je dat, wanneer het een langere autorit betreft?
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Bindi
    Mbt tot de verhuizing zelf, ik zie er tegenop om mn katten rond 45 minuten in de mand in de auto te houden.
    Alledrie gaan heel snel bleren en hijgen.
    Hoe doe je dat, wanneer het een langere autorit betreft?

    Tja, gewoon doen denk ik?
    Evt overleg met de dierenarts voor wat kalmerends? Valeriaan ofzo?
    Iets anders?
  12. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Direct naar buiten gedaan. Die kat was zo op mij gericht dat ik zeker wist dat hij terug zou komen. Is ook zo gegaan.

    4 tot 6 weken is voor kittens.
Terug naar de lijst