Katten en verhuizing.

Katten en verhuizing. 

Onderwerp van Liek

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    Bij 1 van mijn katten 2 weken volgehouden, pfffftttttttt, werd er gek van!
    Ik heb toen iets gekocht wat je in het stopcontact moet doen, wat een rustgevend iets geeft.
    Weet niet meer hoe het heet, ik geloofde er heel niet in,
    maar daar ben ik wel op teruggekomen.
    Ik zag een enorm verschil, hij werd echt een stuk rustiger.
    Maar na 2 weken mocht hij naar buiten.
    Ik ging ook nog van een huis met katten luik naar een appartement op 1 hoog.
    Dus trap af in trappenhuis en de buitendeur die in principe altijd dicht is.
    Ik ben in het begin maar beneden buiten gaan zitten en roepen of hij wel steeds terugkwam.
    Dat vond ik nog het meest lastige.
    Maar het is eigenlijk meteen goed gegaan.
    Ze weten best snel waar ze moeten zijn.
  2. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Ik heb ze toen alledrie 7 weken binnen gehouden. Vonden ze ook niet leuk, maar ik durfde het echt niet eerder. (Als je katten uit een asiel haalt, adviseren ze 6 weken binnen.)
    Toen ik eindelijk zover was dat ze naar buiten mochten, heb ik ongezouten roomboter onder hun pootjes gedaan.
    Die werden natuurlijk eerst schoongewassen, en toen mochten ze naar buiten.

    Gelukkig kwamen ze weer terug en dat is zo gebleven.

    Er wordt gezegd dat ze geurklieren onder de pootjes hebben, en door het vele wassen door de boter wordt dat extra geactiveerd. Als ze dan naar buiten gaan laten ze hun geur achter en kunnen dan de weg naar huis weer vinden.



    O, dat zal ik even onthouden want ik moet volgend jaar weer verhuizen met 3 katten,
    zie daar weer als een berg tegenop.
    En 2 van de 3 hou ik zeker weten niet langer dan 1 a 2 weken binnen hoor.
  3. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef NettieL
    Met een vorige kat verhuisd naar een ander dorp. Bedoeling was haar de eerste weken binnen te houden, maar ze ontsnapte in de eerste week. Stond keurig weer voor het slaapkamerraam om 5 uur 's ochtends ;-)

    Collega is vorige week verhuisd, haar kat is in het weekend al buiten geweest in haar nieuwe tuin, verder durft ze nog niet en bij ieder geluid rent ze gelijk naar binnen.

    Zelf ga ik volgend jaar verhuizen met 3 katten, van een eengezinswoning met kattenluik in de deur naar de tuin (en kattenparadijselijk park erachter) naar een appartement met balkon op 1e verdieping... Ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Alle 3 de katten komen buiten nu, voor 1 zal het niet veel uitmaken, maar van 2 verwacht ik dat ik ze na een week binnen de boel wel gaan afbreken. Ben dus blij met alle tips hier!



    Dat heb ik meegemaakt! (volgend jaar ga ik weer van appartement naar een huis met tuin)
    Zie mijn eerdere bericht hierover.
    Ik moest naar een appartement op 1 hoog en vond dat heel erg.
    Was ook moeilijk in het begin, want kater wilde ook meteen naar buiten en bleef bleren.
    Had ik hem en poes eerst op het balkon gelaten, meneer sprong meteen naar beneden Smile
    Grote schrik natuurlijk maar het liep goed af.
    Met inderdaad Feliway ben ik de tweede week doorgekomen, want ik liep op mn tandvlees van slaapgebrek door hem.
    Door die Feliway werd hij echt rustiger.
    En langzamerhand wenden ze aan de twee deuren (boven en beneden), geen kattenluikje meer, en weer beneden gaan zitten als ze naar binnen willen.
    En nu, met 3 katten, loop ik veel trap op en trap af naar beneden (goeie gymnastiek voor mij) Smile
  4. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    Mbt tot de verhuizing zelf, ik zie er tegenop om mn katten rond 45 minuten in de mand in de auto te houden.
    Alledrie gaan heel snel bleren en hijgen.
    Hoe doe je dat, wanneer het een langere autorit betreft?
Terug naar de lijst