Weekend Rome met zoonlief ... iemand tips?

Weekend Rome met zoonlief ... iemand tips? 

Onderwerp van Mariska2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee
    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Ik zie al veel mooie tips langs komen en er zijn zelfs al enkele lieve schatten die koffers willen dragen Smile, ik beloof niks maar dank jullie wel alvast! Smile

    Heb gisteravond al even naar hotels gekeken, kunnen jullie ook aangeven in welke leuke en veilige wijk wij het beste een hotel kunnen boeken? Er zijn zo ontzettend veel hotels dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het moet betaalbaar zijn maar ik wil niet in een achterbuurt terecht komen Smile


    De wijk vlakbij het station is wel handig maar geen al te beste. Voor een hotel is het goed om op te letten of je dichtbij een metrostation zit.

    Ik heb in de wijk Vaticano gezeten. Tussen metrostations Lepanto en Ottaviano. Dat was heel fijn. Ook op loopafstand van de Piazza Navona Smile.
  2. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee
    (ik weet de naam vh hotel niet meer helaas... Ik verzin nog ff....)
  3. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee
    >>LINK<<

    Dat is m. En ja je kunt idd vanaf het fijne dakterras de St Pieter zien !
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Aanvullende tiP: Als je naar het vaticaans Museum wil, koop vantevoren kaartjes online. Ook de rij bij het Colosseum is de slechtste plaats voor een kaartje.
  5. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    In de buurt van het genoemde station Termini naar een kamer zoeken.
    Da's een leuke volkswijk.
    En pak het openbaar vervoer door Rome.
    Vergeet niet om lekker in een kroegje te hangen naast het bezoeken van de klassiekers.
    De prijzen zijn vaak verschillend voor een kop koffie/wijntje.
    Van terras,aan de bar aan een tafeltje binnen daar worden verschillende prijzen gevraagd.
    Wees vooral attent naar kinderen en ouderen en je kunt niet stuk bij Italianen.

    Heel veel plezier!!
    ps neem lekkere espresso-bonen mee (die kun je aan mij verkopen als je geen bonenmachine hebt) en natuurlijk limoncello!
    Smile
  6. Winny
    Haaaaaai

    Toon alleen de berichten van Winny
    quote:
    Dit schreef Kaarul
    In de buurt van het genoemde station Termini naar een kamer zoeken.
    Da's een leuke volkswijk.
    En pak het openbaar vervoer door Rome.
    Vergeet niet om lekker in een kroegje te hangen naast het bezoeken van de klassiekers.
    De prijzen zijn vaak verschillend voor een kop koffie/wijntje.
    Van terras,aan de bar aan een tafeltje binnen daar worden verschillende prijzen gevraagd.
    Wees vooral attent naar kinderen en ouderen en je kunt niet stuk bij Italianen.

    Heel veel plezier!!
    ps neem lekkere espresso-bonen mee (die kun je aan mij verkopen als je geen bonenmachine hebt) en natuurlijk limoncello!
    Smile


    Hou ik mij aanbevolen voor een limoncello ... Smile

    Maar daarnaast als tip.
    Sluit een goede reisverzekering af !!

    Mijn dochter is op de terugweg, op het vliegveld, gerold van I-phone
    met daarin ID, bankpas etc.....
    Viel helaas niet meer onder mijn (doorlopende) reisverzekering...
    En dat liep aardig in de papieren...
  7. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Zie Rome draadje met tips >>LINK<<

    Al 2 keer met mijn zoon in Rome geweest. Echt geweldige stad, ook voor pupers. Voor stedentrip Rome is vrijdag heen en zondag terug echt veels te kort. Er is zo veel te zien! Zeker 1 dag aan plakken!

    Overigens is er ooit een OA reis naar Rome geweest (4 jaar geleden of zo). Was geweldig, zeker niet in de laatste plaats door het gezelschap. Misschien nog eens zo'n reis organiseren Bart?
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ik zou niet gaan.. Smile als ik zo de berichten lees naar aanleiding van de burgemeesterverkiezing.
    Metro ligt op z'n gat..
    huisvuil wordt in de buitenwijken niet opgehaald..
    11 miljard schuld..
    Corruptie..

    >>LINK<<

    Je bent er ??n van de vele toeristen.. schat ik zo in..

    Hoe zijn jullie op de keuze voor Rome gekomen?

    Florence. Sienna.. zijn ook mooie steden, vind ik. Ook wel toeristisch natuurlijk.
  9. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef SFR


    Je bent er ??n van de vele toeristen.. schat ik zo in..

    Hoe zijn jullie op de keuze voor Rome gekomen?

    Florence. Sienna.. zijn ook mooie steden, vind ik. Ook wel toeristisch natuurlijk. [/B]

    Jij bent nog nooit in Rome geweest
  10. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef Dimmy


    De wijk vlakbij het station is wel handig maar geen al te beste. Voor een hotel is het goed om op te letten of je dichtbij een metrostation zit.

    Ik heb in de wijk Vaticano gezeten. Tussen metrostations Lepanto en Ottaviano. Dat was heel fijn. Ook op loopafstand van de Piazza Navona Smile.


    Niks mis met de wijk bij het station hoor. Ik heb op spuugafstand van Termini gelogeerd bij mevrouw Rossi. Sprak geen 2 woorden over de grens, je sjouwen je rot naar 4 hoog. Maar lief was ze en de kamer was fris.
  11. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    quote:
    Dit schreef Dimmy


    ...... Ook op loopafstand van de Piazza Navona Smile.


    ..ook mijn favoriete plein!
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Solar

    Jij bent nog nooit in Rome geweest

    Klopt. Wel in de andere benoemde steden.Smile
Terug naar de lijst