Londen met zoons, tips?

Londen met zoons, tips? 

Onderwerp van Aly_ve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mariek-e
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mariek-e
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dan zie je vooral Underground. Niks aan.


    Underground zie je idd niets maar was makkelijk met grotere afstanden, verder vooral bus gepakt.
    Ik was nu 30 pond pp. kwijt voor vier dagen 'hoppen', scheelt toch aanzienlijk, vandaar mijn tip.
  2. Aly_ve
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Aly_ve

    quote:
    Dit schreef Mariek-e


    Erg duur hop on hop offbus, oystercard veel voordeliger


    Ik las idd over de oystercard. Dat is de kaart om onbeperkt te reizen toch afhankelijk van de zones?
    Is het handig om die vast online te reseveren of is het beter om die daar te kopen?
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Aly_ve


    Ik las idd over de oystercard. Dat is de kaart om onbeperkt te reizen toch afhankelijk van de zones?
    Is het handig om die vast online te reseveren of is het beter om die daar te kopen?

    Niet helemaal; de Oystercard is de Londense versie van de OV-chipkaart. Je hebt dus geen onbeperkt reizen. Oyster is wel veel goedkoper dan ouderwetse kaartjes, maar mss duurder dan toeristendagkaarten (dat wete ik niet, ik heb een Oystercard).

    Verder, de bijnaam van Londense fietsers is 'organ donors'; ik zou er zelf niet graag fietsen.

    Qua vliegen kun je ook met easy jet naar Gatwick of Southend vliegen. Als je naar Southend vliegt, moet je wel nog iets van 14 pond rekenen voor treinkaartje.
  4. quote:
    Dit schreef Tinus

    Niet helemaal; de Oystercard is de Londense versie van de OV-chipkaart. Je hebt dus geen onbeperkt reizen. Oyster is wel veel goedkoper dan ouderwetse kaartjes, maar mss duurder dan toeristendagkaarten (dat wete ik niet, ik heb een Oystercard).

    Verder, de bijnaam van Londense fietsers is 'organ donors'; ik zou er zelf niet graag fietsen.



    Met de oystercard betaal je een maximaal bedrag (price cap)per dag voor de underground in zone 1 en 2. Dat is nu 6,50 buiten de spits (na 09:30). Dus wel onbeperkt reizen in de underground in zone 1-2. Wil je ook af en toe met de bus en buiten het centrum, dan kun je beter een Travel Card nemen, die kost 12.10 per dag voor zone 1-4 , is geldig op al het OV en ook in de ochtendspits. Beide kun je gewoon op het station kopen. Voor de oystercard betaal je 5 pond borg, die je terug krijgt als je hem weer inlevert.

    Voor wat betreft het fietsen: ik heb het werkelijk gedaan, met mijn moeder van toen 65, naar Camden Town en weer terug richting o.a Piccadilly circus en vond het goed te doen. En mijn moeder, die bepaald geen held is, vond het geweldigSmile
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ik had bij 5 dagen Londen gewoon de travelcard. Aan het loket kunnen ze je ook adviseren wat het slimste is.
  6. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190
    Leuk, die tips.

    Ik ben van plan om alleen met mijn dochter naar Londen te gaan.

    Mijn dochter is 13, en een doctor Who fan. Dus "het doctor Who museum" zit in ieder geval in onze planning Smile.
    Verder moet ik ons programma nog vorm geven, dus lees ik aandachtig in jouw draadje mee.

    Wij gaan met Ryanair via Eindhoven naar London Stansted en dan met de bus naar hartje london. Een hotel reservereer ik op loop afstand van een van de bus-stops.
    Ik heb nog niks geboekt.

    Goede reis!
    22 jun '16 - 12:43:21 / 22 jun '16 - 18:28:42
  7. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    dr who 'museum' is zooooo grappig. :)
  8. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Tinus



    Verder, de bijnaam van Londense fietsers is 'organ donors'; ik zou er zelf niet graag fietsen.


    Met een fiets tour van Baja bikes gaat het prima. Ze weten precies de wegen en is er totaal niks engs aan.
  9. brigges
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van brigges
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dan zie je vooral Underground. Niks aan.



    Nou beter dan de hop on hop of heb ik gemerkt in mei. We stonden met de bus vooral stil door het drukke verkeer.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef brigges



    Nou beter dan de hop on hop of heb ik gemerkt in mei. We stonden met de bus vooral stil door het drukke verkeer.

    Geen last van gehad vorig jaar augustus. We hadden alleen wel de verkeerde organisatie gekozen. Reden niet erg vaak. Golden Tours niet nemen dus.
  11. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    >>LINK<<

    Is de studio van Harry Potter al genoemd?
    Voor fans gew?ldig! Mijn dochter was er helemaal emotioneel van....
    En ik vond het ook leuk.
Terug naar de lijst