Rekening garage duurder dan mondeling afgesproken

Rekening garage duurder dan mondeling afgesproken 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Vogeltje zelf op 12 juli 2016 om 08:11:05

Terug naar de lijst
  1. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Heb er wel wat van gezegt maar hij wil niks afspreken.
    Werd alleen maar kriegel en kortaf.


    Zeer slechte service, als dit de enige locatie is en je hebt de bedrijfsleider gesproken dan trek je hoogst waarschijnlijk aan het kortste eind.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ja natuurlijk trek je aan het kortste eind. Niets op papier, een schatting van het bedrag... ja werkzaamheden worden veel meer, ze zijn keurig voor die tijd gestopt.

    Dit probleem had je ook bij de vorige garage he? Volgens mij zelfs hetzelfde probleem?
  3. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef scar
    Niets op papier, een schatting van het bedrag... ja werkzaamheden worden veel meer, ze zijn keurig voor die tijd gestopt.


    In de eerste post van TS schrijft ze dat er een afgesproken prijs, op papier sta je dan veel sterker maar mondelinge afspraken gelden ook, alleen heb je daar weinig aan als een bedrijf zich niet aan de afspraak houdt.
  4. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef scar
    Ja natuurlijk trek je aan het kortste eind. Niets op papier, een schatting van het bedrag... ja werkzaamheden worden veel meer, ze zijn keurig voor die tijd gestopt.

    Dit probleem had je ook bij de vorige garage he? Volgens mij zelfs hetzelfde probleem?


    Bedrag was geen schatting. Dat was het bedrag waar ze het voor zouden fiksen.
    En ja ze zijn gestopt toen dat bedrag in zicht kwam, maar toen was klus nog niet klaar.
  5. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef scar


    Dit probleem had je ook bij de vorige garage he? Volgens mij zelfs hetzelfde probleem?


    Jij zou keurig gaan betalen en ja en amen knikken als garage zonder overleg meer had gedaan dan afgesproken en er genoegen mee nemen als ze zich niet houden aan afgesproken prijs?
    Er is meerdere keren gezegd dat twee Keerringen incl montage 209? zou gaan kosten.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Geen bovag
    Wel een merkdealer.


    Eh, een offici?le merkdealer / servicepunt?

    Volgens mij is dan een BOVAG lidmaatschap wel een verplichte voorwaarden vanuit de voorwaarden die de importeur stelt.
  7. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    quote:
    Dit schreef Vogeltje


    Jij zou keurig gaan betalen en ja en amen knikken als garage zonder overleg meer had gedaan dan afgesproken en er genoegen mee nemen als ze zich niet houden aan afgesproken prijs?
    Er is meerdere keren gezegd dat twee Keerringen incl montage 209? zou gaan kosten.


    Nee, ik zou het bij de afspraak zwart op wit hebben laten zetten, zeker als je dit al eens eerder overkomen is.
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Vogeltje


    Jij zou keurig gaan betalen en ja en amen knikken als garage zonder overleg meer had gedaan dan afgesproken en er genoegen mee nemen als ze zich niet houden aan afgesproken prijs?
    Er is meerdere keren gezegd dat twee Keerringen incl montage 209? zou gaan kosten.


    Je praat jezelf tegen. Ze hadden toch niet meer gedaan dan was overlegd? Als er iets tegenvalt kunnen ze dat toch zeggen. Ik vind het dan wel normaal dat ze met extra uren en materieel dan meer moeten rekenen. En dat hebben ze toch aangegeven voordat ze de reparatie uitvoerden? Misschien zit het ook in jou communicatie dat hij zo nors reageert? Ik kan me nl. Ook eerdere draadjes herinneren. C'est le ton qui fait la musique...
  9. Weet je zeker dat er gezegd is dat het ?209 zou gaan kosten? Of was het een ongeveer prijs?
    Sommige mensen horen namelijk wat ze graag willen horen en niet wat er daadwerkelijk gezegd is. Het is namelijk niet de eerste keer dat jou zoiets overkomt.
  10. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Vogeltje


    Bedrag was geen schatting. Dat was het bedrag waar ze het voor zouden fiksen.
    En ja ze zijn gestopt toen dat bedrag in zicht kwam, maar toen was klus nog niet klaar.

    Onthoud dus voor de volgende keer: Afspraken op papier laten zetten, of met getuigen erbij, en dan goed mondeling uitspreken ('dus het is een vaste prijs'). Jij hebt te vaak van dit soort misverstanden.
  11. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    De tweede die een loopje neemt met de gemaakte afspraken en de daaraan verbonden onkosten.

    Kan mijn geld maar een keer uitgeven en afspraak is bij mij afspraak. Als het anders loopt dan kan het in overleg, maar niet zomaar uit zichzelf afspraken veranderen en het normaal vinden dat een rekening het dubbele of meer wordt dan afgesproken omdat ze de tijd verkeerd hebben ingeschat.

    Ben ik op zich wel met je eens. Van de week ook auto naar garage gebracht. Ook een ongeveer prijs gehoord die uiteindelijk lager uitviel (dat kan ook)
    Ik heb wel eens eerder gehad dat er meer aan de hand bleek dan zij aanvankelijk dachten. Toen zochten ze eerst telefonisch contact alvorens ze iets gingen aanpakken en ik voor niet besproken mogelijke kosten kwam te staan.
    Lijkt mij wel de meest aangewezen handelingswijze.
  12. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Weet je zeker dat er gezegd is dat het ?209 zou gaan kosten? Of was het een ongeveer prijs?
    Sommige mensen horen namelijk wat ze graag willen horen en niet wat er daadwerkelijk gezegd is. Het is namelijk niet de eerste keer dat jou zoiets overkomt.

    209 is wel zeer specifiek voor een ongeveer prijs
Terug naar de lijst