Rekening garage duurder dan mondeling afgesproken

Rekening garage duurder dan mondeling afgesproken 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Vogeltje zelf op 12 juli 2016 om 08:11:05

Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Garage zou twee keerringen vervangen voor het afgesproken bedrag van 209?.
    Dinsdagmiddag auto gebracht en zou woensdag voor 12 uur klaar zijn.
    Word om 11 uur gebeld dat auto klaar is, maar dat ze maar 1 keerring hebben vernieuwd omdat ze de andere aandrijfas niet los konden krijgen.
    Heb auto opgehaald, rekening betaald 187? ( op de andere keerring na) en afgesproken dat ik vrijdag nog even langs zou komen om te controleren of lekkage over was en om afspraak te maken dat ze rechts nog zouden maken. Deze afspraak is morgen.
    Toen ik vroeg hoe het dan met het restbedrag ging, kreeg ik te horen dat die 209? niet meer op gaat omdat de klus zoveel tijd meer vraagt dan gedacht en het dan voor hun niet uit kan. Ook kon hij me niet vertellen hoeveel er nu nog bij kwam. Kon paar tientjes zijn, maar ook paar honderd. Hing af van de tijd die ze nodig hebben om klus te klaren.
    Mag dit zomaar?
  2. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    Die 209? was afgesprokenprijs, is niks gezegd over bij benadering. Heb het woensdag toen ik de auto heen had gebracht nog extra gevraagd ook, of die 209? de prijs was.

    Toen ik de auto ophaalde is alleen gezegd dat ik weer terug moest komen om de rechterkant te laten maken.

    Pas vrijdag, toen ik er naar vroeg werd gezegd dat die 209? niet meer telde omdat de klus niet zo vlot wou klaren als ze gedacht hadden en het anders in hun nadeel was.

    Klus wordt dus bijna dubbel zo duur als afgesproken.


    Geen idee waarom ze de aandrijfas niet los kunnen krijgen.
  3. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    Vanmorgen vroeg heen gebracht. Hij wil geen enkele prijs noemen, ook niet bij benadering.
    Heb er slecht gevoel over en zit nu in de bus en haal hem weer op.

    Vanmorgen eerst zelf bekeken op de brug bij een andere garage. Links zit er scheef in en rechterkant is bak beschadigd door geweld wat gebruikt is bij proberen los te krijgen.

    Karma pffffffff
  4. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Rene_63


    In jou geval is het hun fout dat ze een vaste prijs afspreken, dat het even tegenzit zou jij niet voor op moeten draaien zou er zeker wat van zeggen, je zal ongetwijfeld meer kwijt zijn nu dan die 209 euro maar mijn ervaring is dat er vaak nog genoeg van de prijs af kan.



    Heb er wel wat van gezegt maar hij wil niks afspreken.
    Werd alleen maar kriegel en kortaf.
    27 jun '16 - 09:39:57 / 27 jun '16 - 09:57:58
  5. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef meeuw

    Tuurlijk werd ie dat, hij weet ook dat ie fout zit😉

    Wel k...
    Is het een bovag-garage? Dan zou ik bovag bellen en vragen hoe dat zit



    Geen bovag
    Wel een merkdealer.
  6. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Boep
    Is dit nou al de 3e garage dit jaar waarmee je gedoe hebt over de kosten?



    De tweede die een loopje neemt met de gemaakte afspraken en de daaraan verbonden onkosten.

    Kan mijn geld maar een keer uitgeven en afspraak is bij mij afspraak. Als het anders loopt dan kan het in overleg, maar niet zomaar uit zichzelf afspraken veranderen en het normaal vinden dat een rekening het dubbele of meer wordt dan afgesproken omdat ze de tijd verkeerd hebben ingeschat.
  7. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef scar
    Ja natuurlijk trek je aan het kortste eind. Niets op papier, een schatting van het bedrag... ja werkzaamheden worden veel meer, ze zijn keurig voor die tijd gestopt.

    Dit probleem had je ook bij de vorige garage he? Volgens mij zelfs hetzelfde probleem?


    Bedrag was geen schatting. Dat was het bedrag waar ze het voor zouden fiksen.
    En ja ze zijn gestopt toen dat bedrag in zicht kwam, maar toen was klus nog niet klaar.
  8. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef scar


    Dit probleem had je ook bij de vorige garage he? Volgens mij zelfs hetzelfde probleem?


    Jij zou keurig gaan betalen en ja en amen knikken als garage zonder overleg meer had gedaan dan afgesproken en er genoegen mee nemen als ze zich niet houden aan afgesproken prijs?
    Er is meerdere keren gezegd dat twee Keerringen incl montage 209? zou gaan kosten.
  9. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef SFR


    Dat kost nog meer.. Smile


    ~~~~

    Jammer dat Volgeltje weg is.. misschien iets te strak de persoonlijke snaar geraakt?



    Ben dr weer. Vergeten op tijd te betalen maar gelukkig is er ideal tegenwoordig:-)


    Auto weg doen nu is geen optie. Hebben we in anderhalf jaar tijd 3500 afschrijving. Krijgen als we verkopen zoals hij er nu bij staat 3600 euro voor.
  10. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Is inderdaad een vreemde prijs .

    Wat ik lees van TS is dat er niks extra's gedaan moet worden maar dat de garage zich verkeken heeft op de klus, ik denk dat ze dus in vervolg wel beter uit kijken om een vast bedrag af te spreken.
    Als ik mijn auto weg breng word ik altijd gebeld wat er gedaan moet worden en krijg ik een prijs door wat het gaat kosten vaak zelfs dat op de cent nauwkeurig Smile


    Ik heb van te voren gevraagd wat het ging kosten en toen is me gezegd 209? en dan waren beide keerringen vervangen. Later op de dag die afspraak gemaakt en toe is het nogmaals bevestigd en toen ik de auto heen bracht nog weer duidelijk bevestiging gehad.
    Ben niet seniel aan het worden.
  11. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef koen


    door corrosie en krachten van het rijden kunnen onderdelen erg vast komen te zitten. Voor het losmaken zijn dan zulke grote krachten nodig dat onderdelen die nog goed zijn kunnen verbuigen of breken.

    met branders en zware hamers komt men een heel eind, maar het kan gebeuren dat het niet lukt, of het risico van neven-schade te groot wordt.

    het kan natuurlijk ook zijn dat ze de vaardigheden, gereedschap of ervaring missen.

    goh, je hebt wel pech weer......

    ik heb zelf een oude auto (+15jr) en als ze met m'n auto aan de slag gaan, ben ik verbaasd te zien met welk geweld ze vaak onder een auto bezig zijn......



    Gisteren de auto op laten halen door eentje uit de vriendenkring van mijn dochter, deze jongen had vakantie en werkt in de versnellingsbakrevisie.
    Hij wou die andere keerring er wel inzetten.
    Is meer kapot dan alleen de keerring. Iets met lagers en deferentieel of zoiets. Ook was de keerring die de garage gezet had vorige week daardoor al weer scheefgetrokken en bak was aan de rechterkant flink beschadigd door de hardhandige pogingen die gedaan waren door de garage. Laatste had ik zelf ook al gezien toen ik maandagmorgen de auto eerst ergens anders op de brug had laten zetten.
    Dat met die lagers en deferentieel moet dus eerst gemaakt worden en dan pas nieuwe keerringen er op, anders binnen kortste tijd weer lekkage.

    Soms zit het mee, soms zit het tegen.
    Zit de laatste tijd wel heel erg tegen.
    Lief heeft vanmiddag op zijn werk gesprek. 10% kans op goed nieuws, 90% kans op slecht nieuws.
  12. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef SFR
    Nou, tegenslag komt tegelijk bij jou, Vogeltje..

    Als ik de bevindingen van de bekende van je dochter lees.. zou dan de oorspronkelijke diagnose (versnellingsbakrevisie) voor 900 euro dan toch de waarheid geweest zijn??

    Sterkte met alles.



    Denk het, dan hadden ze het bij de Opeldealer grondig mis.

    Dit wordt dokken, wonden likken en doorademen.

Terug naar de lijst