Rekening garage duurder dan mondeling afgesproken

Rekening garage duurder dan mondeling afgesproken 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Vogeltje zelf op 12 juli 2016 om 08:11:05

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Solar

    209 is wel zeer specifiek voor een ongeveer prijs

    Ja, maar aan de andere kant is 209 wel een aparte prijs om van te voren af te spreken.

    Overigens belt mijn garagemeneer altijd als er iets extra's gedaan moet worden of als de prijs hoger wordt dan hij in eerste instantie verwachtte.
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ja, maar aan de andere kant is 209 wel een aparte prijs om van te voren af te spreken.

    Overigens belt mijn garagemeneer altijd als er iets extra's gedaan moet worden of als de prijs hoger wordt dan hij in eerste instantie verwachtte.

    Dat is idd zo. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de garage bij een grotere klus helemaal tot op de euro aan kon geven wat iets zou gaan kosten. Meestal met een marge boven en onder van zo'n 20 euro. En idd bellen als het echt veel meer zou worden
  3. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Solar

    Dat is idd zo. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de garage bij een grotere klus helemaal tot op de euro aan kon geven wat iets zou gaan kosten. Meestal met een marge boven en onder van zo'n 20 euro. En idd bellen als het echt veel meer zou worden



    oke,
    Met een marge van laat ik 50 euro zeggen, maar het dubbele vind ik ronduit schandalig.

    Ik zou die auto wegdoen.
  4. quote:
    Dit schreef Malero


    Ik zou die auto wegdoen.

    Waarom?
  5. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    Mijn garage belt ook altijd als er iets extra moet worden gedaan en komt met een prijs wat het gaat kosten. Dan kan ik beslissen of ik erin mee ga. Ik heb ook wel eens de reparatie niet bij hun laten uitvoeren, terwijl ze wel hadden onderzocht wat het probleem was en ook nog actief op zoek waren gegaan naar een goedkoper alternatief (tweedehands onderdeel). Daar zouden ze wat mij betreft wel onderzoekskosten voor in rekening kunnen brengen, deden ze niet, en ik kom later gewoon weer terug voor onderhoud. Zo weten ze ook hun klanten te behouden.

    In het verleden ook wel eens meegemaakt dat de geschatte reparatie 1500 gulden zou kosten. Gingen we de auto ophalen, of we maar even 2300 wilden betalen. Dat hebben wij geweigerd, kregen bijna de auto niet mee. Maar we hadden zwart op wit dat de reparatie ongeveer 1500 zou kosten. Dit bedrijf was wel bij bovag aangesloten, en dan mag het maximaal 10% hoger uitvallen. Wij hebben dus 1650 betaald, en de auto opgehaald. Garagehouder protesteerde wel, want het was duurder uitgevallen, omdat ze werkzaamheden hadden uitbesteed en daarvan konden ze ons niet van tevoren vertellen wat dat zou gaan kosten. Ik geloof dat gedeeltelijk, de reparatie kostte meer, maar hij had ons daar vooraf over moeten informeren, en dan nog, dan had hij moeten kunnen aangeven welke kosten er bij zouden komen ivm het inschakelen van een extern bedrijf, anders ben je toch helemaal aan de nukken van extern bedrijf overgeleverd.
    Wel een naheffing gekregen van de garagehouder, terwijl wij ondertussen het hoofdkantoor al hadden aangeschreven. Na een maandje of 3 kregen we van het hoofdkantoor een brief dat we blijkbaar de zaak al onderling naar wens hadden afgehandeld, dus dat zij hier geen actie meer op zouden ondernemenSmile

    Altijd dus een prijsopgave van te voren vragen (op papier). Dit overkomt je geen derde keer!
  6. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Waarom?



    Ze is weg..
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Malero



    oke,
    Met een marge van laat ik 50 euro zeggen, maar het dubbele vind ik ronduit schandalig.

    Ik zou die auto wegdoen.


    Dat kost nog meer.. Smile


    ~~~~

    Jammer dat Volgeltje weg is.. misschien iets te strak de persoonlijke snaar geraakt?
    28 jun '16 - 13:11:55 / 28 jun '16 - 14:24:45
  8. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef SFR


    Dat kost nog meer.. Smile


    ~~~~

    Jammer dat Volgeltje weg is.. misschien iets te strak de persoonlijke snaar geraakt?



    Ben dr weer. Vergeten op tijd te betalen maar gelukkig is er ideal tegenwoordig:-)


    Auto weg doen nu is geen optie. Hebben we in anderhalf jaar tijd 3500 afschrijving. Krijgen als we verkopen zoals hij er nu bij staat 3600 euro voor.
  9. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ja, maar aan de andere kant is 209 wel een aparte prijs om van te voren af te spreken.

    Overigens belt mijn garagemeneer altijd als er iets extra's gedaan moet worden of als de prijs hoger wordt dan hij in eerste instantie verwachtte.


    Is inderdaad een vreemde prijs .

    Wat ik lees van TS is dat er niks extra's gedaan moet worden maar dat de garage zich verkeken heeft op de klus, ik denk dat ze dus in vervolg wel beter uit kijken om een vast bedrag af te spreken.
    Als ik mijn auto weg breng word ik altijd gebeld wat er gedaan moet worden en krijg ik een prijs door wat het gaat kosten vaak zelfs dat op de cent nauwkeurig Smile
  10. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Is inderdaad een vreemde prijs .

    Wat ik lees van TS is dat er niks extra's gedaan moet worden maar dat de garage zich verkeken heeft op de klus, ik denk dat ze dus in vervolg wel beter uit kijken om een vast bedrag af te spreken.
    Als ik mijn auto weg breng word ik altijd gebeld wat er gedaan moet worden en krijg ik een prijs door wat het gaat kosten vaak zelfs dat op de cent nauwkeurig Smile


    Ik heb van te voren gevraagd wat het ging kosten en toen is me gezegd 209? en dan waren beide keerringen vervangen. Later op de dag die afspraak gemaakt en toe is het nogmaals bevestigd en toen ik de auto heen bracht nog weer duidelijk bevestiging gehad.
    Ben niet seniel aan het worden.
  11. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef koen


    door corrosie en krachten van het rijden kunnen onderdelen erg vast komen te zitten. Voor het losmaken zijn dan zulke grote krachten nodig dat onderdelen die nog goed zijn kunnen verbuigen of breken.

    met branders en zware hamers komt men een heel eind, maar het kan gebeuren dat het niet lukt, of het risico van neven-schade te groot wordt.

    het kan natuurlijk ook zijn dat ze de vaardigheden, gereedschap of ervaring missen.

    goh, je hebt wel pech weer......

    ik heb zelf een oude auto (+15jr) en als ze met m'n auto aan de slag gaan, ben ik verbaasd te zien met welk geweld ze vaak onder een auto bezig zijn......



    Gisteren de auto op laten halen door eentje uit de vriendenkring van mijn dochter, deze jongen had vakantie en werkt in de versnellingsbakrevisie.
    Hij wou die andere keerring er wel inzetten.
    Is meer kapot dan alleen de keerring. Iets met lagers en deferentieel of zoiets. Ook was de keerring die de garage gezet had vorige week daardoor al weer scheefgetrokken en bak was aan de rechterkant flink beschadigd door de hardhandige pogingen die gedaan waren door de garage. Laatste had ik zelf ook al gezien toen ik maandagmorgen de auto eerst ergens anders op de brug had laten zetten.
    Dat met die lagers en deferentieel moet dus eerst gemaakt worden en dan pas nieuwe keerringen er op, anders binnen kortste tijd weer lekkage.

    Soms zit het mee, soms zit het tegen.
    Zit de laatste tijd wel heel erg tegen.
    Lief heeft vanmiddag op zijn werk gesprek. 10% kans op goed nieuws, 90% kans op slecht nieuws.
  12. quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Gisteren de auto op laten halen door eentje uit de vriendenkring van mijn dochter, deze jongen had vakantie en werkt in de versnellingsbakrevisie.
    Hij wou die andere keerring er wel inzetten.
    Is meer kapot dan alleen de keerring. Iets met lagers en deferentieel of zoiets. Ook was de keerring die de garage gezet had vorige week daardoor al weer scheefgetrokken en bak was aan de rechterkant flink beschadigd door de hardhandige pogingen die gedaan waren door de garage. Laatste had ik zelf ook al gezien toen ik maandagmorgen de auto eerst ergens anders op de brug had laten zetten.
    Dat met die lagers en deferentieel moet dus eerst gemaakt worden en dan pas nieuwe keerringen er op, anders binnen kortste tijd weer lekkage.

    Soms zit het mee, soms zit het tegen.
    Zit de laatste tijd wel heel erg tegen.
    Lief heeft vanmiddag op zijn werk gesprek. 10% kans op goed nieuws, 90% kans op slecht nieuws.


    Klinkt allemaal niet best, vind het niet kunnen eerlijk gezegd, gewoon schandalig.
    Hoop dat je lief bij de 10% hoort dan.
    Succes met alles.
Terug naar de lijst