Urgentieverklaring woning

Urgentieverklaring woning 

Onderwerp van MeisjeParel

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Het is overal anders geregeld. Hier krijg je met urgentie een woning toegewezen en je mag niet weigeren anders vervalt je urgentie.

    Ik heb destijds enorm veel geluk gehad. Het huis dat ik in eerste instantie toegewezen kreeg voelde helemaal niet ok en omdat ik ook 6 jaar ingeschreven stond wilde ik die inschrijfduur niet kwijt raken. Ik heb dus geweigerd. Omdat de ruime overloop op papier een kamer was maar er een muur ontbrak mocht ik gelukkig mijn urgentie houden. Twee weken voordat ik mijn koophuis uit moest kreeg ik de sleutel van dit huis. Ik ben er nog steeds erg blij mee.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Wat fijn!

    In iedere regio werkt het weer anders. Hier krijg je een urgentie voor 4 maanden en mag je ook woningen weigeren.

    Hoop dat je snel een fijn plekje vindt!
  3. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Ik mocht met een urgentie alleen maar reageren (in Amersfoort) op apartementen vanaf de eerste verdiepeng (en hoger)
    Dus niet op "normale" woningen met tuin. Als je netjes reageerde maar het was nog niet gelukt na drie maanden werd het verlengt. Maar alleen als je aantoonde daadwerkelijk te reageren.
  4. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    Ik mocht in mijn woonplaats 1 wijk aangeven waar ik absoluut niet wilde wonen. Op het moment dat ik de urgentieverklaring kreeg was de woningbouwvereniging verplicht binnen een half jaar een woning toe te wijzen. Deze mocht ik niet weigeren want dan verviel de urgentie. Dit was 6,5 jaar geleden.

    Fijn dat je uitzicht hebt op een eigen plek.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef ilse-r
    Ik mocht in mijn woonplaats 1 wijk aangeven waar ik absoluut niet wilde wonen. Op het moment dat ik de urgentieverklaring kreeg was de woningbouwvereniging verplicht binnen een half jaar een woning toe te wijzen. Deze mocht ik niet weigeren want dan verviel de urgentie. Dit was 6,5 jaar geleden.

    Fijn dat je uitzicht hebt op een eigen plek.


    Zo ging het hier 13 jaar geleden ook ongeveer. De eerste woning mocht je weigeren, als je de 2e ook weigerde, verviel je urgentie. Als de dood dat ik een zeer niet-gewenste wijk zou komen te wonen, heb ik destijds de eerste woning maar geaccepteerd. Voelde uit kiezen tussen twee kwaden.
  6. MeisjeParel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MeisjeParel

    Ik hoop vandaag een brief binnen te krijgen waarin de regels staan. Zit me alleen de hele tijd af te vragen of ik ga wachten tot er iets op woningnet komt of dat ik de woningbouwverenigingen ga bellen. Zij weten toch vaak al of er iets vrij komt. Aan de andere kant gaan ze dan weer zeggen, mevrouw alles komt op woningnet.

    (ben een beetje ongeduldig)

    Nu heb ik die verklaring en wil ik er voorzichtig mee omgaan. Voel redelijk wat druk.
  7. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Soms hebben ze woningen buiten de toewijzing om, die bijvoorbeeld over een paar jaar gesloopt of ingrijpend gerenoveerd gaan worden.
    Altijd proberen.
  8. MeisjeParel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MeisjeParel

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Soms hebben ze woningen buiten de toewijzing om, die bijvoorbeeld over een paar jaar gesloopt of ingrijpend gerenoveerd gaan worden.
    Altijd proberen.


    Ben ik net mee bezig. Bij ons komt er een hele nieuwbouw wijk en die oude flats zijn heel groot en met 3 tot 4 slaapkamers. Ben in afwachting van een reactie van de woningbouw.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Danielle1975


    Ben ik net mee bezig. Bij ons komt er een hele nieuwbouw wijk en die oude flats zijn heel groot en met 3 tot 4 slaapkamers. Ben in afwachting van een reactie van de woningbouw.


    Meestal laten ze ouders met inwonende kinderen niet naar tijdelijke woningen gaan. En zou je er toch voor gaan dan komt waarschijnlijk je urgentie te vervallen, zeker na die 3 maanden.
  10. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Danielle1975


    Ben ik net mee bezig. Bij ons komt er een hele nieuwbouw wijk en die oude flats zijn heel groot en met 3 tot 4 slaapkamers. Ben in afwachting van een reactie van de woningbouw.


    Persoonlijk zou ik niet voor zo'n onzekere toekomst gaan. Heb je later weer die stress van het moeten verhuizen en een nieuw stekkie vinden.......lijkt me voor de kinderen ook niet zo fijn, die moeten dan ook weer dubbel gaan aarden in weer een nieuwe wijk.

    Je hebt nog 3 maanden om een vaste stek te vinden, je hoeft helemaal nog niet naar sloopwoningen te kijken toch?
  11. MeisjeParel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MeisjeParel

    Mijn 1e intentie is ook niet om een sloopwoning te gaan betrekken. Mijn 1e intentie is hier in de wijk waar we nu wonen iets te vinden. En ik heb alle tijd dus ik kan rustig kijken. Mag zelf 6 maanden zelfs zoeken.

    Maar als alternatief is die sloopwijk wel goed om in het achterhoofd te houden. Deze sloopwijk was redelijk een achterstandswijk aan het worden maar nu hebben ze de sociale huurflats gesloopt en er huizen van 350.000 tot een miljoen neergezet. De wijk is er dus beter op aan het worden. Daarbij ligt deze wijk net tussen alle middelbare scholen in. Mijn oudste gaat volgend jaar naar de middelbare school en het jaar daarop mijn middelste. Zou dus ideaal voor hen zijn.
  12. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Danielle1975
    Mijn 1e intentie is ook niet om een sloopwoning te gaan betrekken. Mijn 1e intentie is hier in de wijk waar we nu wonen iets te vinden. En ik heb alle tijd dus ik kan rustig kijken. Mag zelf 6 maanden zelfs zoeken.

    Maar als alternatief is die sloopwijk wel goed om in het achterhoofd te houden. Deze sloopwijk was redelijk een achterstandswijk aan het worden maar nu hebben ze de sociale huurflats gesloopt en er huizen van 350.000 tot een miljoen neergezet. De wijk is er dus beter op aan het worden. Daarbij ligt deze wijk net tussen alle middelbare scholen in. Mijn oudste gaat volgend jaar naar de middelbare school en het jaar daarop mijn middelste. Zou dus ideaal voor hen zijn.

    Bedoel je soms Kerckebosch?
    Daar mag je in de sloopflats inderdaad niet met kinderen onder de 18.
Terug naar de lijst