Motorkap auto wordt heet..

Motorkap auto wordt heet.. 

Onderwerp van wyke

Terug naar de lijst
  1. Henk_AssenaarH
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henk_AssenaarH
    quote:
    Dit schreef SFR


    Wat ruik je dan ongeveer voor lucht?
    Ruik je uitlaatgassen? Kan ook een lek in het uitlaatsysteem (spruitstuk) zijn.
    Ruik je een brandstofluc ht?
    Misschien ruik je wel een remvoeringsluchtje.. (bij stilstaan, na remmen?). Het kan misschien wel aan de remmerij liggen...

    Vanaf welk moment ruik je de geur?

    ~~~~

    Een motorkap van een auto wordt altijd wel warm.. een automotor is namelijk net een rijdende cv ketel.. produceert veel warmte . maar met een matig rendement.

    Ik heb eigenlijk nog nooit een relatie gelezen/gehoord tussen een warme motorkap en een (mogelijk) lekke koppakking.

    Probeer morgen, bij koude motor (dus voordat je de motor start) het koelvloeistofpeil te controleren. Indien dat gewoon op max staat.. is dat goed.
    Wat je dan kan doen is de motor starten.. en de dop van het koelsysteem halen.. Indien het heel erg veel en hard borrelt in het vat.. is dat wel een teken dat de motor druk opbouwt in het koelsysteem.. Ongewoon hoge druk.. en dat kan wel duiden op een lek in de pakking tussen cilinderblok en kop..

    Als de temperatuurmeter bij de koude start gewoon op koud staat.. deze normaal zijn schaalverdeling doorloopt tijdens de eerste kilometers, dan mag je aannemen dat de meter goed functioneert.

    Ik heb nog nooit gehoord dat de motorkap zo heet wordt als de remmerij niet deugd..... ;-)
    Ik zou serieus ff een banaan in je uitlaat stoppen om te kijken of je uitlaat lek is misschien.....
    Kun je altijd daarna aan Google vragen wanneer het verstandig is om naar de garage te gaan!
  2. wyke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van wyke

    Auto bij de garage even na laten kijken, er zat genoeg koelvloeistof in, motorblok is nagekeken, ook geen bijzonderheden..vlgns garage is auto veilig😌 Er kan wat vocht op uitlaatsysteem zitten en dat gaat door luchtsysteem wat ik dan ruik..het precieze technische verhaal heb ik als niet-techneut niet onthouden en begrepen maar belangrijkste wel en dat is dat ik gewoon kan rijden😄
  3. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    En het wordt winter.. dus een beetje extra warmte kan dan nooit kwaad.
  4. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef PanEur

    Had al een paar keer koelvloeistof bijgevuld......hahaha
    Ja bij de eerste keer bijvullen al naar de garage moeten gaan!


    Lieverd heb je gelezen dat er stond onwetendheid?
    Mijn vader deed in die tijd het onderhoud van mijn auto, achteraf kunnen we stellen dat dat niet goed ging
    Mijn huidige auto gaat ieder jaar naar de garage Smile


    On topic..... Wyke fijn dat er geen narigheid uit voort is gekomen Smile
  5. wyke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van wyke

    quote:
    Dit schreef Fons69
    En het wordt winter.. dus een beetje extra warmte kan dan nooit kwaad.


    Mee eens😉👍
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijne wordt morgen bekeken. Ben benieuwd. Vooral hoe lang ze bezig zijn om uit te vinden wat er aan de hand is.
  7. Peet
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peet
    Als het stinken steeds erger wordt en het betreft een diesel, zou het ook een lekkende verstuiver kunnen wezen.
    Heb ik ook een keer gehad, is een hele penetrante lucht.
    Zou de verstuiver vervangen moeten worden.
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    als een motor te heet wordt, is het in 9 van de 10 gevallen de thermostaat.

    een kapotte thermostaat kan "fail-open" zijn (al het koelvloeistof gaat door de radiator, motor komt niet op temperatuur) of "fail-close" (er gaat helemaal geen koelvloeistof door de radiator en de motor kan z'n warmte niet kwijt)

    een kapotte thermostaat kost je hooguit een paar tientjes...... ik duim voor je dat het zoiets is.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef koen
    als een motor te heet wordt, is het in 9 van de 10 gevallen de thermostaat.

    een kapotte thermostaat kan "fail-open" zijn (al het koelvloeistof gaat door de radiator, motor komt niet op temperatuur) of "fail-close" (er gaat helemaal geen koelvloeistof door de radiator en de motor kan z'n warmte niet kwijt)

    een kapotte thermostaat kost je hooguit een paar tientjes...... ik duim voor je dat het zoiets is.

    Dat zei mijn zwager ook.
  10. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dat zei mijn zwager ook.



    O, jullie zijn familie
  11. Bericht van Die-vers is op 18-10-2016 om 18:47:41 uur verwijderd door Die-ene.

    Reden: Dubbel

     
  12. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Die-ene



    O, jullie zijn familie



    OA is een grote familie....
Terug naar de lijst