Blokkeren telefoonummer(s)

Blokkeren telefoonummer(s) 

Onderwerp van Kaarul

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Los van wat Kpn voor je kan doen:

    Je wordt erg vaak gebeld, dat zou kunnen betekenen dat jouw telefoonnummer ergens op een website staat die bezocht wordt door bots. Je telefoonnummer wordt dan automatsich gescand en gebeld. Sta je sinds kort op een site met dit telefoonnummer vermeld? Je zou die site kunnen vragen om er een blokkade tegen op te zetten. Of vraag of ze de +31 eraf halen, en er 06 van maken, zodat buitenlandse bellers niet automatisch doorverbonden worden.

    Google je eigen telefoonnummer even, om te zien waar het staat.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Ja dat las ik net ook op internet. Al klinkt het nog vrij ingewikkeld om op te lossen.

    >>LINK<<

    Al wat ik er over kan vinden is dat providers enz er idd niks aan kunnen doen.

    Ik zie net dat mijn nummer op de lijst staat van een of andere Japanse site. Numbersilo.com, maar ik heb toch niet de indruk dat een mailtje sturen naar die lui (vooropgesteld dat je dat mailadres kan vinden) gaat werken.
    Overiges zonder +31 dus ik hoop dat dat betekent dat ze me niet kunnen lastig vallen
  3. ton1965
    2021: ik wil op vakantie!

    Toon alleen de berichten van ton1965
    Ik kan niet zien of je deze tip al hebt gehad: Apple/Iphone en Facetime......dat schijnt een dingetje te zijn. Er worden ter verificatie sms-berichten naar Engeland gestuurd. Lukt dit niet dan bellen ze. Zo heeft mijn zoon hierdoor een sms-rekening van hier tot Tokio. Wellicht dat het daar in zit? Hij heeft nu Facetime uitgezet. Hopen dat het helpt......
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Met +31 staat mijn nummer hier tussenSmile

    Dus bij deze.... jullie hebben mijn nummer Smile
    Plaatje
  5. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Cato
    Ja dat las ik net ook op internet. Al klinkt het nog vrij ingewikkeld om op te lossen.

    >>LINK<<

    Al wat ik er over kan vinden is dat providers enz er idd niks aan kunnen doen.

    Ik zie net dat mijn nummer op de lijst staat van een of andere Japanse site. Numbersilo.com, maar ik heb toch niet de indruk dat een mailtje sturen naar die lui (vooropgesteld dat je dat mailadres kan vinden) gaat werken.
    Overiges zonder +31 dus ik hoop dat dat betekent dat ze me niet kunnen lastig vallen


    Nee, maar aannemelijker is dat je nummer op die van je werkgever, vereniging of je eigen website staat. Dan kom je een heel eind.
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef indigo


    Nee, maar aannemelijker is dat je nummer op die van je werkgever, vereniging of je eigen website staat. Dan kom je een heel eind.

    Dacht juist dat ze dit soort sites bedoelden.

    In mijn geval niet aan aannemelijk. Misschien wel voor Kaarul.
    Dat zou mooi zijn. Dan is het makkelijker op te lossen
  7. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika
    Vervelend!

    Om inkomende overlast telefoontjes te laten blokkeren dient jouw provider een verzoek in bij de provider van de "bellende" partij.
    Deze zet dan een blokkade op het nummer of op de nummerreeks.
    Met buitenlandse nummers is dat extra lastig omdat die providergegevens niet vrijgegeven worden.


    Je nummer aanpassen op eventuele websites (idd geen +31 maar 06. Desnoods met spaties of puntjes ertussen zodat ze minder gemakkelijk door bots gezien kunnen worden.
  8. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul

    quote:
    Dit schreef ton1965
    Ik kan niet zien of je deze tip al hebt gehad: Apple/Iphone en Facetime......dat schijnt een dingetje te zijn. Er worden ter verificatie sms-berichten naar Engeland gestuurd. Lukt dit niet dan bellen ze. Zo heeft mijn zoon hierdoor een sms-rekening van hier tot Tokio. Wellicht dat het daar in zit? Hij heeft nu Facetime uitgezet. Hopen dat het helpt......


    facetime maar ff uitgezet nu.
  9. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul

    via KPN.com kwam ik bij het kopje "overlast"
    dat heb ik maar ingevuld.
    Kijken of dat helpt.

    op enkele sites staat mijn telefoonummer,dat wil ik zo houden.En ik heb geen zin in een ander nummer.
  10. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Kaarul
    via KPN.com kwam ik bij het kopje "overlast"
    dat heb ik maar ingevuld.
    Kijken of dat helpt.

    op enkele sites staat mijn telefoonummer,dat wil ik zo houden.En ik heb geen zin in een ander nummer.


    Dan in ieder geval de +31 eraf. En anders take the pain, want daar zit wel de oplossing.
  11. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul

    quote:
    Dit schreef indigo


    Dan in ieder geval de +31 eraf. En anders take the pain, want daar zit wel de oplossing.



    +31 vervangen door 06Smile
  12. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    Goh.
    Zie dat mijn 06 nummer gelijk is aan een kerk in Zwitserland.
    Ik zal dus niet snel lastig gevallen worden. Heb hulp van boven. ;-)
Terug naar de lijst