laptop en geen wifi

laptop en geen wifi 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Offday
    Bijna wel. De router kan het wifi signaal op verschillende kanalen uitzenden. Meestal staat het ingesteld dat het dat automatisch doet. Zou dus kunnen zijn dat hij nu op een kanaal staat die jouw laptop en chromecast slecht kunnen ontvangen/verwerken.

    Een dualband zendt ook nog eens uit op verschillende frequenties (2,4 en 5 GHz) Per frequentie zijn er dan ook weer die kanalen waarop uitgezonden wordt.


    Maar daar kan de helpdesk van Ziggo me ook bij helpen toch? Dwz ... als ik ze te pakken krijg. Smile Smile
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef dipsy
    Effe een klacht zetten op de Facebook pagina van Ziggo, meestal wordt je dan wel snel geholpen Smile

    Ik ben nog niet in de klachtmodus. Dat komt pas als ik ze vandaag ook niet aan de lijn krijg. Ga er vanuit dat ze me er dan even doorheen helpen.
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef hanss51


    Heb je al geprobeerd de beveiligingssleutel op de router op iets anders in te stellen?

    Smile Geen idee hoe dat zou moeten. En speciale tekens zitten er nu niet in.
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Ruim een half uur de helpdesk gesproken, na 3 kwartier in de wachtrij. Smile
    Helaas is het nog niet opgelost. Ik heb me toch maar niet blonder voorgedaan dan ik ben want dan gaan ze allerlei stappen met je doornemen die ik zelf al gedaan had. Wel nog wat tips gekregen waar ik, met die van jullie, mee verder kan. Dank voor het meedenken!
    Wordt vervolgd, maar vandaag niet meer. Megadrukke week achter de rug dus even vrij van problemen oplossen. Smile
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Bericht van Microsoft vanmiddag:

    Microsoft brengt patch uit voor internetproblemen Windows 10

    >>LINK<<


    ik denk dat het daarmee opgelost zal zijn Boep!

    Haha, je moet verbinding hebben met internet om de update binnen te halen.

    Zal eens zien of ik ergens een kabel kan lenen.
  6. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Even bij de buren op het internet?

    Oh ja. Smile

    Ik neem de tip mee in mijn zoektocht maar qua datum klopt het niet dat de oorzaak hierin zou zitten. Maar goed, ik hou alle opties open.
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Bericht van Microsoft vanmiddag:

    Microsoft brengt patch uit voor internetproblemen Windows 10

    >>LINK<<


    ik denk dat het daarmee opgelost zal zijn Boep!

    Mijn laptop heeft nu verbinding met een ander netwerk en hij heeft de update die in jouw link staat inderdaad gevonden. Nu aan het downloaden. Ik ben benieuwd.
  8. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Boep

    Mijn laptop heeft nu verbinding met een ander netwerk en hij heeft de update die in jouw link staat inderdaad gevonden. Nu aan het downloaden. Ik ben benieuwd.

    Na het binnenhalen van de update moet je opnieuw opstarten en dan de instructies volgen om een nieuw IP adres van de router op te vragen. Misschien denk ik verkeerd maar had ik wrs ook moeten doen toen ik verbinding had met het andere (werkende) netwerk. Hier thuis lukt dat natuurlijk niet als ik geen verbinding heb. Smile
    Maar als ik dat doe via het andere netwerk ... gaat dat dan hier thuis werken? Smile Ik kan toch niet een nieuw IP adres opvragen van een router die helemaal niet binnen het bereik is dan?
    Ben het behoorlijk zat.
  9. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef scar
    Dat doe je toch met een ipconfig commando in de commandbox? Ipconfig /release ofzo?

    Inconfig /renew moet ik doen, volgens microsoft. Maar dat werkt niet als ik geen verbinding heb. Of bedoel je via de andere netwerkverbinding elders? Ik blijf sjouwen met dat ding. Smile
    Ik ga ze morgen bellen.
    12 dec '16 - 20:23:46 / 12 dec '16 - 21:05:13
  10. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef scar
    heb je geen kabeltje?

    Nee, wie heeft er nou nog een netwerkkabel in huis? Smile
    Ik zal morgen eens bij onze IT jongens vragen. Die hebben vast wel eentje voor me liggen.
  11. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ja, ik heb wel netwerkkabels, maar je woont helaas niet om de hoek

    Komt goed. Suf dat ik er niet eerder aan gedacht heb maar we hebben op het werk volop netwerkkabels. En misschien heb ik zelf ook nog wel ergens in een opbergbox wat liggen.
    Plug ik die in op de modem of op de router?
  12. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Inmiddels denk ik dat mijn router gewoon op is. Laptop hangt al een tijdje aan een netwerkkabel. En vorige week toen ik weer eens probeerde zonder kabel kreeg ik opeens wel verbinding. Was de volgende dag weer afgelopen daarmee. En mijn tablet en chromecast haperen ook veelvuldig nu. De verbinding valt voortdurend weg. Resetten van de router helpt soms even maar dat is ook steeds maar van korte duur.
    Ik heb deze op het oog. >>LINK<<
    Is het wat?
Terug naar de lijst