Zou jij ?159.000 neertellen voor 19m? in Amsterdam?

Zou jij ?159.000 neertellen voor 19m? in Amsterdam? 

Onderwerp van Dion

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Op zich is de prijs niet verkeerd.

    De keuken is erg overheersend in deze ruimte. Het zal lastig zijn er een gezellige woonkamer van te maken.
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef scar
    helaas, dat is dus niet zo. Amsterdammers vertrekken omdat het in 020 domweg onbetaalbaar is geworden. Rotterdam is een erg fijne stad (geworden).

    Haarlem en Amstelveen staan als koploper genoteerd, gevolgd door plaatsen als Zaandam, Bussum of Utrecht. Rotterdam is inderdaad toegenomen, echter

    In dit artikel staat dat er minimaal net zo veel Rotterdammers naar Amsterdam verhuizen. Smile

    >>LINK<<
    19 jan '17 - 09:30:17 / 19 jan '17 - 09:58:38
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ik vind trouwens dat de makelaar echt een pluim verdient. Wat een schrijfkunst en magnifieke woordkeuze Smile
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik vind trouwens dat de makelaar echt een pluim verdient. Wat een schrijfkunst en magnifieke woordkeuze Smile

    Niet een beetje "te"? Smile
  5. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Solar

    Niet een beetje "te"? Smile


    Nee, anders raak je het aan de straatstenen niet kwijt.
  6. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Malero


    Nee, anders raak je het aan de straatstenen niet kwijt.


    Altijd al eigenwijze types gevonden die 020 straatstenen.
  7. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Ja koopje. Bij 3% rente en zonder hra is dat 400 per maand (aflossing niet meegerekend).De rente is nu eerder rond de 2%, wat betekent dat dit vergelijkbaar is dan een kamer op studentencomplex Uilenstede (ook 19 vierkante meter). Maar dan zonder wachtlijst.


    Als koper moet je ook onderhoudskosten en/of service bijdrage betalen en je loopt een (aanzienlijk) risico op waardevermindering.

    In Amsterdam zijn de huizenprijzen het afgelopen jaar meer dan 20% gestegen.
    Dat lijkt dus een beetje op een piramidespel en dan kan de huizenprijs op een gegeven moment net zo hard naar beneden knallen.
    Vrij tricky dus om in zo'n oververhitte markt een woning te kopen.
    Puur economisch gezien zou ik nu wegblijven van de Amsterdamse woningmarkt, tenzij je een speculant bent die het snel koopt en ook weer snel doorverkoopt.
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Malero


    Nee, anders raak je het aan de straatstenen niet kwijt.

    Dat gaat wel lukken de 'nood'daar is zo hoog dat er zo nog iemand 2 ton voor biedt. De prijzen stijgen de pan uit daar😕
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dion


    Als koper moet je ook onderhoudskosten en/of service bijdrage betalen en je loopt een (aanzienlijk) risico op waardevermindering.

    In Amsterdam zijn de huizenprijzen het afgelopen jaar meer dan 20% gestegen.
    Dat lijkt dus een beetje op een piramidespel en dan kan de huizenprijs op een gegeven moment net zo hard naar beneden knallen.
    Vrij tricky dus om in zo'n oververhitte markt een woning te kopen.
    Puur economisch gezien zou ik nu wegblijven van de Amsterdamse woningmarkt, tenzij je een speculant bent die het snel koopt en ook weer snel doorverkoopt.

    Dat is verder heel rationeel voorzichtig, maar wat ik wilde laten zien, is dat een vraagprijs van 159K helemaal niet belachelijk is; de netto maandlaten zijn vergelijkbaar ('same ballpark') als een studentenkamer, en je omzeilt wachtlijsten en slechte huisbazen. Dara krijg je dus een beleggersrisico voor terug.
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dat is verder heel rationeel voorzichtig, maar wat ik wilde laten zien, is dat een vraagprijs van 159K helemaal niet belachelijk is; de netto maandlaten zijn vergelijkbaar ('same ballpark') als een studentenkamer, en je omzeilt wachtlijsten en slechte huisbazen. Dara krijg je dus een beleggersrisico voor terug.

    Daarom zijn er best wel ouders (met geld) die een woning/etage in Adam voor studerende kind kopen. Ik ken een stel dat het dan ook nog eens een paar maanden van het jaar verhuurde aan toeristen. Hypotheekbedrag voor het jaar kregen ze op die manier bijna weer bij elkaar.
  11. quote:
    Dit schreef Malero





    Zwarte boek.....Smile

    Als ik vrij mag kiezen wordt het Groningen of Rotterdam. Gaat de keus tussen dit app in Amsterdam of het app op de venuslaan in Eindhoven .. dan kies ik voor a'dam. Smile
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Solar

    Haarlem en Amstelveen staan als koploper genoteerd, gevolgd door plaatsen als Zaandam, Bussum of Utrecht. Rotterdam is inderdaad toegenomen, echter

    In dit artikel staat dat er minimaal net zo veel Rotterdammers naar Amsterdam verhuizen. Smile

    >>LINK<<
    artikel van een jaar geleden. Met de huidige woningnood en -prijzen in Amsterdam zullen de cijfers komende april heel anders zijn. Mark my words.
Terug naar de lijst