Goede handcreme?

Goede handcreme? 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    Ook een geweldige cr?me is Traumeel, ik gebruikte het voor ontstekingen aan mijn piercing, maar helpt bij heel veel, komt oorspronkelijk uit de paardensport waar men de blessures van de paarden ermee insmeert... werkt op brandwonden, schaafwonden, blauwe plekken, ontstekingen en ik denk dat het ook voor beschadigde handen goed is... je smeert heel dun en binnen een paar dagen is bijvoorbeeld een ontstoken piercing weer helemaal genezen.. misschien het proberen waard...

    >>LINK<<

    Neem 11 februari wel wat voor je mee... Smile
  2. de goedkope handcreme van de aldi (of lidl, sorry haal die altijd door elkaar..) schijnt ook super te zijn...
  3. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    Deze werkt voor mij perfect
    Plaatje
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Pascal
    Ook een geweldige cr?me is Traumeel, ik gebruikte het voor ontstekingen aan mijn piercing, maar helpt bij heel veel, komt oorspronkelijk uit de paardensport waar men de blessures van de paarden ermee insmeert... werkt op brandwonden, schaafwonden, blauwe plekken, ontstekingen en ik denk dat het ook voor beschadigde handen goed is... je smeert heel dun en binnen een paar dagen is bijvoorbeeld een ontstoken piercing weer helemaal genezen.. misschien het proberen waard...

    >>LINK<<

    Neem 11 februari wel wat voor je mee... Smile



    Als je ziet wat erin zit, snap ik dat het helpt bij wondjes etc.
    Maar helpt het ook tegen droge handen?
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Doe je goed.


    Ik ben zooooooooo goed








    Heel soms ;)
  6. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Als je ziet wat erin zit, snap ik dat het helpt bij wondjes etc.
    Maar helpt het ook tegen droge handen?


    Ik ken het
    Maar gebruik het idd niet als onderhoud
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Ik ken het
    Maar gebruik het idd niet als onderhoud


    Net als ik dus met calendula zalf.
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef SSimone
    Sinds ik in de horeca werk en mn handen heel vaak moet wassen gaan ze zeker nu in de winter kapot. Ik heb wel handcreme maar dat helpt niet echt. Wie heeft de gouden tip voor een goede creme of behandeling?

    De gouden tip is, meedere soorten gebruiken! Ik heb dat ooit gelezen en doe dit al jaren. Heb 6 soorten liggen 😃. Als je steeds de zelfde gebruikt raakt je huid gewend en neemt minder op. Geldt ook voor dag en nacht creme. Ik heb ook erge droge handen door werk, kou en veel wassen. Het hoeven geen dure te zijn. Na het eten als k ga zitten smeer k 1x dik, echt dik, dan 5 min later is het weg en dan dun met andere.
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Met goede zeep en reinigingsmiddelen zou je niet eens droge handen krijgen.

    Van de middelen op mijn werk krijg ik geen droge handen.

    Wat je kunt doen is je handen 's nachts goed in het vet zetten en een paar witte katoenen handschoen aandoen.

    Ze zegt dat ze in de horeca werkt, dan heb je geen keus, je moet bepaaldegoedgekeurde soorten gebruiken. Helaas zijn de voedingsmiddelen zepen niet huidvriendelijk en dan moet je officieel ook nog desinfectie gebruiken.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Edith64

    De gouden tip is, meedere soorten gebruiken! Ik heb dat ooit gelezen en doe dit al jaren. Heb 6 soorten liggen 😃. Als je steeds de zelfde gebruikt raakt je huid gewend en neemt minder op. Geldt ook voor dag en nacht creme. Ik heb ook erge droge handen door werk, kou en veel wassen. Het hoeven geen dure te zijn. Na het eten als k ga zitten smeer k 1x dik, echt dik, dan 5 min later is het weg en dan dun met andere.


    Als je lanette creme of de cetomacrogol gebruikt kun je dat gerust jaar na jaar na jaar blijven gebruiken.
    Wat wel kan gebeuren als je ( geparfumeerde ) reguliere cremes gebruikt is, dat je er een allergie voor opbouwt, vertelde mij dermatoloog. Dus om die reden zou je bij overgevoeligheid moeten wisselen tussen diverse cr?mes
  11. Niek1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Niek1971
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Als je lanette creme of de cetomacrogol gebruikt kun je dat gerust jaar na jaar na jaar blijven gebruiken.
    Wat wel kan gebeuren als je ( geparfumeerde ) reguliere cremes gebruikt is, dat je er een allergie voor opbouwt, vertelde mij dermatoloog. Dus om die reden zou je bij overgevoeligheid moeten wisselen tussen diverse cr?mes



    En zo is het...
    De schappen in de drogisterijen staan vol met middeltjes met zeer uiteenlopende prijzen, en ook hier zien we de goedkope Aldi middelen en de dure alternatieven langskomen. En als je ziet wat er allemaal in zit wordt het nog indrukwekkender. Onuitspreekbare chemische verbindingen over het algemeen.
    Zelf ben ik ervaringsdeskundige en heb uierzalf, vaseline, nivea enz enz....

    Zelf heb ik nog een paar tubes koelzalf FNA, Cetomacrogol creme FNA en Cremor Lanette liggen en als ik kijk wat daar in zit....

    Cetomarogol:
    -gezuiverd water
    -cetiol V,
    -cetomacrogolwas
    -sorbitoloplossing
    -sorbinezuur

    koelzalf:
    -Arachide olie
    -gezuiverd water
    -witte bijenwas
    -glycerolmonooleat
    -rozenolie

    Je hebt ook de variant zonder rozenolie, daar zit hetzelfde in behalve de rozenolie

    Cremor Lanette
    -sorbinezuur
    -cetiol V
    -sorbitol
    -gezuiverd water
    -cetostearylalcohol

    Kijk, en daarom zijn deze middelen zo goedkoop. Er zit bijna niks in ;-) Cetomacrogol en Cremor lanette vormen volgens mij (maar ik ben geen dokter) de basis van alle zalven en cremes die de apotheek maakt. Daarom kan je ze blijven gebruiken. Ik vond de eerstgenoemde fijner, maar dat is puur persoonlijk.

    Misschien is nog interessant dat in het Formularium Nederlandse Apothekers het volgende staat " De Lanettecr?me FNA is een emulsiehydrogel. Ze bevat een vetfase en dus is iets beter geschikt voor droge huid"

    Mijn advies...ga naar de apotheek en haal een tube Cetomacrogol (creme/zalf) FNA en ook een tube Cremor Lanette. Allebei goed maar voorkeur is puur persoonlijk. Ben je voor een paar euro klaar. Zo....Topic kan dicht hahaha...
    27 jan '17 - 23:59:51 / 28 jan '17 - 00:12:55
  12. Bericht van Pluskat is op 13-01-2019 om 16:08:35 uur verwijderd door Pluskat.

    Reden: Google komt hier ook en dat wist ik niet

     
Terug naar de lijst