Goede handcreme?

Goede handcreme? 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Lanette creme is mij nog niet vet genoeg dus ik gebruik de vaseline cetomacrogol vanaf ?4 voor een grote tube. Gewoon eigen merk apotheek is prima. Zonder recept te koop, zonder parfum of andere zooi.

    Wij gebruiken hem al jaren met onze gevoelige eczeemhuidjes( dit is geen hormonale zalf, maar een basis vettende zalf).
    Succes
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Niek1971
    Ooit op doktersasvies:

    Cetomacrogol cr?me

    Ook Zonder recept verkrijgbaar bij apotheek, lekker goedkoop en werkt ! En zit geen rotzooi in. Ook bij de voordelige drogisten te koop.

    Veel fijner dan die dunne waterige cr?mes of riekende uierzalf...


    Dat schreef ik ook al :)
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Hier Cetomacrogol zalf, ipv cr?me. Cr?me smeert makkelijker maar is minder vet. Mijn dochter krijgt deze voor haar eczeem en ik smeer mijn handen ermee in.

    Overdag (in de tas) Neutrogena, of Baehr rozenhandcreme ivm sneller intrekken


    Ja dat klopt, hier helpt de creme gelukkig afdoende.

    In de tas heb ik ook een andere, Inecto_Pure_Olijf-handcreme.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Kaarul
    De goedkoopste vette zooi kopen die er is.


    Motorolie en kogelagervet beviel niet zo dus toch maar overgestapt op wat anders.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Pascal
    Ook een geweldige cr?me is Traumeel, ik gebruikte het voor ontstekingen aan mijn piercing, maar helpt bij heel veel, komt oorspronkelijk uit de paardensport waar men de blessures van de paarden ermee insmeert... werkt op brandwonden, schaafwonden, blauwe plekken, ontstekingen en ik denk dat het ook voor beschadigde handen goed is... je smeert heel dun en binnen een paar dagen is bijvoorbeeld een ontstoken piercing weer helemaal genezen.. misschien het proberen waard...

    >>LINK<<

    Neem 11 februari wel wat voor je mee... Smile



    Als je ziet wat erin zit, snap ik dat het helpt bij wondjes etc.
    Maar helpt het ook tegen droge handen?
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Doe je goed.


    Ik ben zooooooooo goed








    Heel soms ;)
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Ik ken het
    Maar gebruik het idd niet als onderhoud


    Net als ik dus met calendula zalf.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Edith64

    De gouden tip is, meedere soorten gebruiken! Ik heb dat ooit gelezen en doe dit al jaren. Heb 6 soorten liggen 😃. Als je steeds de zelfde gebruikt raakt je huid gewend en neemt minder op. Geldt ook voor dag en nacht creme. Ik heb ook erge droge handen door werk, kou en veel wassen. Het hoeven geen dure te zijn. Na het eten als k ga zitten smeer k 1x dik, echt dik, dan 5 min later is het weg en dan dun met andere.


    Als je lanette creme of de cetomacrogol gebruikt kun je dat gerust jaar na jaar na jaar blijven gebruiken.
    Wat wel kan gebeuren als je ( geparfumeerde ) reguliere cremes gebruikt is, dat je er een allergie voor opbouwt, vertelde mij dermatoloog. Dus om die reden zou je bij overgevoeligheid moeten wisselen tussen diverse cr?mes
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Naar aanleiding van dit draadje heb ik net Cetomacrogolcreme bij de Apotheek gehaald. Het kostte maar liefst ?2,40Smile.
    Ik zit ook veel met m'n handen in het water en heb nu ook weer kloofjes enzo, zoals elke winter.

    Ben heel benieuwd of het wat helpt.


    Ik weet niet of het daadwerkelijk de kloofjes geneest, maar het voorkomt wel dat je ze krijgt.
    Ik gebruik het nu twee keer per dag
Terug naar de lijst