Aanvullende verzekering en fysiotherapie

Aanvullende verzekering en fysiotherapie 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef indigo


    Nee. Bij chronische indicatie wordt vanaf de 21e behandeling uit de basisverzekering vergoed.

    De eerste 18 had ik verzekerd.

    Probleem is dat ik na de operatie weer bij behandeling 1 begon. En omdat het dezelfde kwaal is, lijkt me dat niet juist.



    Oh nou snap ik je!
  2. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Maar nu zegt de verzekering tegen mijn fysiotherapeut dat voor deze klacht maar 9 behandelingen staan. Zij behandeld mij dus te lang, en kan hierdoor haar contract verliezen met deze (grote) verzekeraar. Ik krijg de behandelingen wel vergoed, maar heeft dus consequenties voor haar. .

    Fysio's worden op het gemiddeld aantal behandelingen beoordeeld door de verzekeraar. Er staat nergens hoeveel behandelingen ergens voor staan.
    Maar je krijgt wel controle als je boven de behandelindex, het gemiddelde uitkomt. Fysio kan daarop gekort worden. Of contract verliezen, of dossiercontrole.

    Rare wereld die verzekeraars hebben zoveel macht!
    Spelen therapeuten en patienten tegen elkaar uit
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Karin67
    Ik vind dat fysio ook je wel vooraf moet informeren. Ook al heb je ook eigen verantwoordelijkheid. Het is een onduidelojk geheel.

    Ik vind juist dat de fysio niet moet informeren en je voor meer informatie naar de verzekeringsmaatschappij moet verwijzen.
    Verschillende verzekeringsmaatschappijen en aanvullende pakketten maakt het voor hem ondoenlijk juiste informarie te verschaffen.
    Schoenmaker blijf bij je leest.

    Ik weet niet hoe het zit met chronische aandoeningen, klinkt inderdaad vreemd dat er opnieuw wordt geteld. Kan je hier iets over terugvinden in de voorwaarden?
    Ik betaal nooit iets zelf en ook geen eigen risico. Krijg 24 behandelingen per jaar vergoed. Dus om de week als het nodig is of vaker achter elkaar voor een kortere periode.
  4. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    De eerste 20 behandelingen betaal je (per chronische indicatie) ??nmalig zelf, ongeacht of er een nieuw kalenderjaar ingaat of wisselt van zorgverzekeraar. De behandelingen die door de basisverzekering worden gedekt, vallen eerst onder het eigen risico van de verzekerde.

    >>LINK<<
  5. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    quote:
    Dit schreef MaNu
    De eerste 20 behandelingen betaal je (per chronische indicatie) ??nmalig zelf, ongeacht of er een nieuw kalenderjaar ingaat of wisselt van zorgverzekeraar. De behandelingen die door de basisverzekering worden gedekt, vallen eerst onder het eigen risico van de verzekerde.

    >>LINK<<


    Dat snap ik allemaal. Maar ik ben nu 2x voor die eerste 20 behandelingen gecodeerd, terwijl het onderdeel uitmaakt van hetzelfde traject.
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef indigo


    Dat snap ik allemaal. Maar ik ben nu 2x voor die eerste 20 behandelingen gecodeerd, terwijl het onderdeel uitmaakt van hetzelfde traject.

    Het zal hem in de codering zitten. Ik zou er achteraan blijven bellen. Of eens bij een consuwijzer kijken of je iets kan vinden of ze het goed doen.
    Ik kan het me ook niet voorstellen namelijk.
  7. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef indigo


    Dat snap ik allemaal. Maar ik ben nu 2x voor die eerste 20 behandelingen gecodeerd, terwijl het onderdeel uitmaakt van hetzelfde traject.


    Contact opnemen met de verzekeraar lijkt me.
  8. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    quote:
    Dit schreef Cato

    Het zal hem in de codering zitten. Ik zou er achteraan blijven bellen. Of eens bij een consuwijzer kijken of je iets kan vinden of ze het goed doen.
    Ik kan het me ook niet voorstellen namelijk.


    Ja, ik weet inmiddels op welke codes ik behandeling heb gekregen. Op basis daarvan zal de verzekeraar in zijn recht staan. Het lijken twee verschillende aandoeningen op papier.

    Ik denk dat de fysiotherapeut niet de juiste codes heeft gebruikt.

    In eerste instantie zei mijn behandelaar: niet betalen, de fout ligt bij de verzekeraar. Nu zegt hij, oh, is niet anders, toch betalen, los het zelf maar op.

    Heel vervelend.
  9. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ik vind juist dat de fysio niet moet informeren en je voor meer informatie naar de verzekeringsmaatschappij moet verwijzen.
    Verschillende verzekeringsmaatschappijen en aanvullende pakketten maakt het voor hem ondoenlijk juiste informarie te verschaffen.
    Schoenmaker blijf bij je leest.

    Ik weet niet hoe het zit met chronische aandoeningen, klinkt inderdaad vreemd dat er opnieuw wordt geteld. Kan je hier iets over terugvinden in de voorwaarden?
    Ik betaal nooit iets zelf en ook geen eigen risico. Krijg 24 behandelingen per jaar vergoed. Dus om de week als het nodig is of vaker achter elkaar voor een kortere periode.


    Verzekeraars weten t zelf ook niet. Die beginnen ook niet over gemiddeldes maar waarvoor je verzekerd bent... (aantal)

    Ik moet van mn baas wel t uitleggen en wordt achteraf als in enquete staat dat als ik dat niet gedaan heb, daarop aangesproken.
  10. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Karin67


    Verzekeraars weten t zelf ook niet. Die beginnen ook niet over gemiddeldes maar waarvoor je verzekerd bent... (aantal)

    Ik moet van mn baas wel t uitleggen en wordt achteraf als in enquete staat dat als ik dat niet gedaan heb, daarop aangesproken.

    Ik snap je geloof ik niet helemaal.
    Ik wil als consument geen gemiddelde weten maar het aantal vergoedingen of het maximale bedrag.
    Vaak is het aantal vergoedingen afhankelijk van het soort behandeling. Mijn verzekeraar heeft me dat prima uitgelegd.

    Mijn fysio geeft algemene informatie over de basisverzekering. Maar omdat ik een aanvulling heb verwijst hij me daarvoor door naar de verzekeraar.
    Lijkt mij het meest verstandig.

    Je kunt aan clienten prima uitleggen welke informatie je wel en niet kunt geven. En dat je je er qua aanvulling niet aan wilt wagen ivm het risico op foutieve informatie verstrekking.
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef indigo

    In eerste instantie zei mijn behandelaar: niet betalen, de fout ligt bij de verzekeraar. Nu zegt hij, oh, is niet anders, toch betalen, los het zelf maar op.

    Heel vervelend.

    Lekkere fysio dan. Los het zelf maar op...

    Wat zei je. Als je het betaald wil krijgen stel ik voor dat je een nieuwe juiste nota maakt.

    Of heeft de verzekeraar al aan hem betaald en moet jij nu aan verzekeraar betalen?
    5 feb '17 - 11:43:47 / 5 feb '17 - 12:29:04
  12. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Ook ik heb een chronische aandoening. En had een aanvullende verzekering. Had, ik heb hem eruit gedaan want deze geldt niet voor mijn chronische aandoening(hersenletsel). Krijg ik in de maand januari een paar nieuw aangepaste schoenen dan zijn deze psychisch heel duur eigen bijdrage ?125,-- +mijn hele eigen risico ?385,--. Maar dan hoef ik verder het hele jaar geen eigen risico te betalen. Krijg ik mijn schoenen in de maand december betaal ik alleen mijn eigen bijdrage. Maar betaal ik wel mijn fysio tot mijn eigen risico vol is. Ach door de hond of door de kat??!!
    Ik betaal mijn eigen risico gespreid
Terug naar de lijst