Aanvullende verzekering en fysiotherapie

Aanvullende verzekering en fysiotherapie 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Chronische code wordt boven de 20 behandelingen vergoed. Dat is niet hetzelfde als chronische aandoening.... maar overheid heeft besloten welke aandoeningen dat zijn.

    Naar de ziektekostenverzekeraar wordt op code gedeclareerd.
    Voor operatie is dat een andere code dan na de operatie, de operatie aan je knie "maakt het chronisch".
    Meniscusletsle heeft een code.
    Postoperatief heeft ook een code
    Die moeten verschikkend gedeckareerd worden.

    Ik vind dat fysio ook je wel vooraf moet informeren. Ook al heb je ook eigen verantwoordelijkheid. Het is een onduidelojk geheel.

    Hoop voor jou dat nieuw jaar nog weer ruimte geeft?
  2. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Maar nu zegt de verzekering tegen mijn fysiotherapeut dat voor deze klacht maar 9 behandelingen staan. Zij behandeld mij dus te lang, en kan hierdoor haar contract verliezen met deze (grote) verzekeraar. Ik krijg de behandelingen wel vergoed, maar heeft dus consequenties voor haar. .

    Fysio's worden op het gemiddeld aantal behandelingen beoordeeld door de verzekeraar. Er staat nergens hoeveel behandelingen ergens voor staan.
    Maar je krijgt wel controle als je boven de behandelindex, het gemiddelde uitkomt. Fysio kan daarop gekort worden. Of contract verliezen, of dossiercontrole.

    Rare wereld die verzekeraars hebben zoveel macht!
    Spelen therapeuten en patienten tegen elkaar uit
  3. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ik vind juist dat de fysio niet moet informeren en je voor meer informatie naar de verzekeringsmaatschappij moet verwijzen.
    Verschillende verzekeringsmaatschappijen en aanvullende pakketten maakt het voor hem ondoenlijk juiste informarie te verschaffen.
    Schoenmaker blijf bij je leest.

    Ik weet niet hoe het zit met chronische aandoeningen, klinkt inderdaad vreemd dat er opnieuw wordt geteld. Kan je hier iets over terugvinden in de voorwaarden?
    Ik betaal nooit iets zelf en ook geen eigen risico. Krijg 24 behandelingen per jaar vergoed. Dus om de week als het nodig is of vaker achter elkaar voor een kortere periode.


    Verzekeraars weten t zelf ook niet. Die beginnen ook niet over gemiddeldes maar waarvoor je verzekerd bent... (aantal)

    Ik moet van mn baas wel t uitleggen en wordt achteraf als in enquete staat dat als ik dat niet gedaan heb, daarop aangesproken.
  4. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Gezondheidszorg en vergoedingen per jaar blijft al raar.
    En verzkereraars.hebben een dubbele rol.
    Ene kant binnennhaken van pati?nten met beloftes voor waar je verzekers bent (aantal bv)
    Andere kant betalrn ze behandelaars en willen zo min mogelijk uitgeven. Wirdt dus gekeken naar gemiddelden.

    Als behandelaar hoor je dat en jij als patient hoort de vergoeding. Dsw geeft alleen dat aan bv en niet dat ze tegen ons zeggen zo min mogelijk te behandelen.
  5. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Als het dezelfde code is en de eerste 20 zijn gedeclareerd is het weer jaaroverstijgend...
Terug naar de lijst