wat voer jij je kat ?

wat voer jij je kat ? 

Onderwerp van gadis

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Purina one 7+...de dames en heren zijn allemaal ouder dan 17 hier..
  2. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Ik heb 2 katten en 1 poes, ik geef ze dure brokjes uit de dierenwinkel waar alles in zit. Daarnaast s avonds een kuipje/zakje van een goed merk wat toevallig in de aanbieding is.
  3. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Een kuipje of zakje per dag. Mijn kat wordt in maart 24 jaar. Gaat best goed dus🐱 Ze heeft overigens ook bijna geen tanden meer
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik geef al jaren Josera, te koop bij zooplus. Ze drinken opvallend veel met dit voer. Ik ben wel geswitcht van smaak. Van gewoon naar catalux.

    >>LINK<<


    Als ze daarbij zoveel drinken, zit er dan niet teveel zout in?
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Als ze daarbij zoveel drinken, zit er dan niet teveel zout in?

    0.4% natrium tegen 0.5% van royal canin fit32. Dus dat valt wel mee. Katten drinken standaard te weinig, dus ben er niet bang van. Ze zijn gezond en eten dit nu 5 jaar. (14, 13, 8, 7 jaar en bijna 1 jaar + de 2 zwervers van 4 jaar).
  6. NettieL
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van NettieL
    3 katten hier, waarvan 1 allergisch voor van alles en nog wat. Is helaas net de kat die het meeste wel lust, terwijl de 2 niet allergische katten kieskeurig zijn: 1 lust geen droogvoer, ook niet als ik het zacht maak met water. Zij krijgt vers vlees dat ik haal bij VersVoer. Ze is een rare eter: heeft tijden lang voorkeur gehad voor sterk smakend vlees (geit, kangoeroe), wat volgens de dame van VersVoer zeldzaam is. Nu heeft ze weer een periode waarin de smaak wisselt: iets wat ze eerst lekker vond, is nu ineens niet meer goed genoeg. De andere eet alleen droogvoer. Vanwege de allergie van de allesetende kat heb ik altijd de duurdere merken als Orijen, Taste of the Wild. De allergie kat eet dus dat droogvoer, af en toe ook wat van het verse vlees.

    Laatst las ik iets over Katovit: droog- en natvoer dat ook bij allergie goed zou zijn. Dat ben ik nu aan het uitproberen. Helaas lust mijn 'vers vlees kat' het droogvoer van dit merk ook niet en van het natvoer likt ze voornamelijk het nat af, de rest eet ze niet of nauwelijks. De 'droogvoer kat' eet de brokjes wel en de allergische kat lust zowel het droogvoer als het natvoer - ze lijkt het er aardig op te doen tot nu toe, maar de testperiode loopt nog.

    De 2 niet allergische katten vangen ook regelmatig een muis en soms een vogel, maar ze eten die volgens mij niet op (weet niet wat ze buiten doen...). Ik zie vooral de allergische en de droogvoer kat regelmatig water drinken, de vers vlees kat zie ik eigenlijk bijna nooit drinken.

    Mijn vorige kat is 21 jaar geworden op Felix brokjes en blikvoer uit de supermarkt. Nooit ziek geweest.
  7. Henk_AssenaarH
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henk_AssenaarH
    Gewoon droge brokjes staan er altijd en s avonds als ik zelf ga eten zakje vlees van Felix of Wiskas
  8. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    quote:
    Dit schreef Malero
    Hoezo kopen?

    Er zijn buiten vogels en muizen enzo.

    Dit. En er staan altijd droge brokjes. De goedkoopste die mijn dierenwinkel heeft.
  9. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik gaf eerst Iams brokjes, oranje zak.
    Maar die dierenwinkel is weg, met pensioen.
    Sindsdien supermarkt brokken, Tom Poes, of Felix of zo.
    Maar ja, mijn drie dames moeten echt niet zwaarder worden.
    Dus terug naar Iams. Dat vonden ze lekker.
    Maar de brokjes van de supermarkt lusten ze ook.
    Alleen die goedkope huismerk zakken niet zo.
    Tom Poes wel.
    Ik geef soms een blik.
    Rauw vlees eten de dames niet. Misschien moet ik dat wel weer eens proberen.
    Krijg ik wel sjaggie dames in het begin denk ik want die brokjes staan er altijd.
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef PanEur
    Gewoon droge brokjes staan er altijd en s avonds als ik zelf ga eten zakje vlees van Felix of Wiskas



    Zo doe ik hier ook.
    Droge brokjes afgewisseld Tom Poes, Whiskas en Felix.
    Natvoer meestal Felix. Als wij gaan eten krijgen ze met z'n drieeen 1 zakje verdeeld.

    Zo'n leuk ritueel is datSmile.
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Royal canin voor blaasgruis. Geloof ik.
  12. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Dieneke
    Een kuipje of zakje per dag. Mijn kat wordt in maart 24 jaar. Gaat best goed dus🐱 Ze heeft overigens ook bijna geen tanden meer


    24!!! Smile Wat heerlijk dat je haar zo lang bij je mag hebben. Geweldig.

    Hier krijgen ze in de ochtend met zijn twee?n 1 zakje natvoer en er staat altijd een bakje droge brokjes, meestal van One. En dan catbits van Whiskas als snoepjes nadat we de hond uitgelaten hebben. Hond wat lekkers, katten ook wat lekkers.
Terug naar de lijst