Uitbouw buren

Uitbouw buren 

Onderwerp van lida

Terug naar de lijst
    Bericht van lida is op 15-03-2017 om 18:06:38 uur verwijderd door lida.

    Reden: verwijderen

     
  1. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef lida


    Mogen zij mijn grond bebouwen? Daar zal toch echt een bedrag tegenover moeten staan lijkt mij?


    Nee dat mogen zij niet zonder jou toestemming.
    Mijn buren hebben hun woonkamer groter gemaakt door middel van een uitbouw en hebben mij toestemming gevraagd of de muur enkele centimeters op mijn grond mocht staan.
    Ik heb daar toen toestemming voor gegeven, had ik dat niet gedaan hadden ze binnen de erfgrens moeten blijven.
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef lida


    Mogen zij mijn grond bebouwen? Daar zal toch echt een bedrag tegenover moeten staan lijkt mij?


    Bij de bouw van onze huizen was een mogelijkheid voor een uitbouw. In de koopcontracten staat letterlijk dat wij toestemming geven voor de nieuw gebouwde, maar ook voor uitbouwen die in de toekomst gebouwd gaan worden. Dit zodat mensen die daarna weer uit gaan bouwen van deze zelfde scheidingsmuur gebruik kunnen maken. En ja, dat betekend dat zonder financiele vergoeding de buren een klein stukje van mijn tuin mogen bebouwen.

    Maar zoals gezegd: het staat al in het koopcontract en wij zijn verplicht om deze clausule op te nemen in een nieuw koopcontract als wij onze huizen verkopen. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie is geregeld.

    Wat betreft het graven in jou tuin: zo helemaal overleg is niet netjes, maar die ruimte zullen ze nodig hebben. In hoeverre jij dat kan weigeren weet ik niet. Maar het zal erg lastig worden, omdat dit deel uitmaakt van het bouwen van de uitbouw.

    Het ziet er naar uit dat je buren het niet netjes doen, maar of jij er echt veel tegen kunt doen vraag ik mij af.
  3. quote:
    Dit schreef ArnoM


    Bij de bouw van onze huizen was een mogelijkheid voor een uitbouw. In de koopcontracten staat letterlijk dat wij toestemming geven voor de nieuw gebouwde, maar ook voor uitbouwen die in de toekomst gebouwd gaan worden. Dit zodat mensen die daarna weer uit gaan bouwen van deze zelfde scheidingsmuur gebruik kunnen maken. En ja, dat betekend dat zonder financiele vergoeding de buren een klein stukje van mijn tuin mogen bebouwen.

    Maar zoals gezegd: het staat al in het koopcontract en wij zijn verplicht om deze clausule op te nemen in een nieuw koopcontract als wij onze huizen verkopen. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie is geregeld.

    Wat betreft het graven in jou tuin: zo helemaal overleg is niet netjes, maar die ruimte zullen ze nodig hebben. In hoeverre jij dat kan weigeren weet ik niet. Maar het zal erg lastig worden, omdat dit deel uitmaakt van het bouwen van de uitbouw.

    Het ziet er naar uit dat je buren het niet netjes doen, maar of jij er echt veel tegen kunt doen vraag ik mij af.


    Zoiets staat ook in mijn koopcontract. Mijn buren hadden al uitgebouwd toen ik het huis kocht en inderdaad precies op de scheidslijn, in het verlengde van de binnenmuur. Dit betekent dat ze een halve muurdikte van mijn tuin hebben ingenomen. Die muur is daarmee ook onderdeel van mijn tuin en ik mag er in boren en zaken aan bevestigen naar eigen inzicht. Dat is dan dus weer het voordeel daarvan. Je kunt er bv. klimplanten tegenaan laten groeien of een pergola oid.
  4. Bericht van lida is op 15-03-2017 om 18:07:00 uur verwijderd door lida.

    Reden: verwijderen

     
  5. Het kan zijn dat er niet gebouwd word maar dat ze wel de ruimte nodig hebben voor het aanbrengen van bekisting voor de fundering oid.
    Wel zeer vreemd dat er gebouwd wordt zonder overleg, is er niet zoiets als een informatieplicht in deze gevallen?
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Arjen
    Het is niet alleen het voegen, ook het metselwerk zal vanuit jouw tuin gebeuren. Reken voor een muur van 3 meter hoog toch op 1 a 2 dagen, inclusief een steiger.


    . en droog weer.
  7. Bericht van lida is op 15-03-2017 om 18:07:21 uur verwijderd door lida.

    Reden: verwijderen

     
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef lida


    Zij zijn inderdaad bezig met de bekisting voor de fundering en ik -sorry maar ben een complete leek op dit gebied- neem aan dat zij de muur dan weer op die fundering
    plaatsen?


    Ja, dat is de bedoeling.

    Die bekisting, daarbinnen wordt dan (vermoed ik) vlechtdraad (staal) geplaatst en beton in gegoten. Als dat uitgehard is, kan dat hout weg en wordt op dat beton het casco (dus de muren) gebouwd.

    Check anders even de rijdende rechter. Daar zijn dit soort issues met uitbouwen ook wel voorgekomen / behandeld.
  9. Bericht van lida is op 15-03-2017 om 18:07:38 uur verwijderd door lida.

    Reden: verwijderen

     
  10. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Je zou kunnen kijken of ze een vergunning nodig hebben en of die er is, een 3 meter hoge muur lijkt me niet zomaar iets wat je voor je neus ziet verrijzen..

    En is het okee (qua regelgeving) en je hebt er stress van zou ik er niet zo bovenop blijven zitten, maar iets buitenshuis gaan doen, dan zie je t wel als je terugkomt.
  11. Bericht van lida is op 15-03-2017 om 18:07:52 uur verwijderd door lida.

    Reden: verwijderen

     
Terug naar de lijst