Nick

Nick 

Onderwerp van BeBritty

Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef BeBritty

    Dank voor je reactie! Ja, ik weet het, van die privacy, ik ben ook buitengewoon voorzichtig. Maar van sommige dingen verbaast het me toch dat terug te zien op het net. Ik dacht ook dat OA volledig besloten was. Nou ja, had ik maar beter de spelregels moeten lezen.

    Ik zie ook zeker wel een taak voor de beheerder om heel duidelijk aan te geven, op een manier dat je er eigenlijk niet overheen kan lezen, wat wel en niet zichtbaar is.
    Dat je hiervoor moet zoeken naar een draadje onder "help"
    vind ik onvoldoende.
    Het zou prettig zijn wanneer boven in elke openbare rubriek een waarschuwing staat.
  2. Bericht van BeBritty is op 26-03-2017 om 09:17:11 uur verwijderd door BeBritty.

    Reden: Guess

     
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef BeBritty
    Is het de taak van de consument zich goed te informeren of de taak van de aanbieder om voor te lichten? zo van: ja hallo, iedereen weet toch dat je op internet je privacy op geeft?
    Het lastige van OA is dat ik er bij dit type forum vanuit gegaan was dat het besloten was, en dat sommige stukken besloten zijn, andere weer niet.

    Dat is dan ook precies de reden dat ik voor wat meer duidelijkheid pleit.
    Natuurlijk heb je een algemene plicht je te informeren en moet je er op het WWW vanuit gaan dat niets echt priv? is. Neemt niet weg dat je op een forum wat deels wel en deels niet besloten is mag vragen dit duidelijk aan te geven.

    Een berichtje erover in een help rubriek is niet direct heel duidelijk vindbaar. Ook ik heb er in een later stadium kennis van genomen.
    Had dat eerder gekund, vast wel.
    Had het duidelijker op OA gekund, ook zeker wel.
  4. Roger
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roger
    Eens met Cato
    Als er een sleuteltje zou staan achter de rubrieknamen in de linkerkolom of in de directoryaanduiding boven "Titel" (of "Reactie" in het berichtenscherm) dan zou dit al meer duidelijkheid verschaffen over de beslotenheid van de (sub-) rubrieken
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Roger
    Eens met Cato
    Als er een sleuteltje zou staan achter de rubrieknamen in de linkerkolom of in de directoryaanduiding (..)


    Mooi verbeterpunt voor Bart. Smile
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Bart zou er iets aan kunnen doen, maar er is voor zover ik weet geen enkele forum die aangeeft welke rubriek publiek is en welke afgeschermd, behalve in de privacy-topic. Nu wil dat niet zeggen dat als niemand van de brug springt Bart dat ook niet hoeft te doen, maar wel dat het niet standaard is.

    Ook zorgt het ervoor dat de drukke pagina (ook mobiel) nog drukker gaat worden met die sleutels oid. Zelf ben ik er dus geen voorstander van.
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Bart zou er iets aan kunnen doen, maar er is voor zover ik weet geen enkele forum die aangeeft welke rubriek publiek is en welke afgeschermd, behalve in de privacy-topic. Nu wil dat niet zeggen dat als niemand van de brug springt Bart dat ook niet hoeft te doen, maar wel dat het niet standaard is.

    Ook zorgt het ervoor dat de drukke pagina (ook mobiel) nog drukker gaat worden met die sleutels oid. Zelf ben ik er dus geen voorstander van.

    Ik zit niet op een andere forum en heb dus geen vergelijkingsmateriaal en vind ik ook niet zo interessant.
    Al weet ik dat er ook genoeg fora zijn die helemaal zijn afgeschermd. Wat ik hier in eerste instantie ook verwachtte.

    Feit blijft dat dit het soort forum is waarop mensen soms heel persoonlijke berichten delen. Natuurlijk moet je er rekening mee houden waar je iets plaatst, maar door het soort forum en de titels in de rubrieken is het makkelijk voor mensen om dit soms te vergeten. Daarbij blijft het blijkbaar onduidelijk voor nieuwe en minder nieuwe leden hoe een en ander geregeld is.

    Een hulpmiddel door ??n woord, zin of icoontje toe te voegen zie ik gewoon als service.
    Lijkt me niet ingewikkeld om dit aan te geven in een rubriek zonder dat het druk wordt.
  8. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Ik zie OA niet als een openbaar forum, het feit dat je lid moet worden, een bedrag betaald en daarna pas kan inloggen suggereert iets van een besloten gezelschap.
    Naast alle onzindraadjes vertellen mensen hier soms hele persoonlijke levensverhalen, over verdriet, scheiding, kinderen, problemen noem maar op, in dat geval zouden ze zich er bewust van moeten zijn dat dat openbaar is en daar heeft een website ook een rol in.
  9. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef elly69
    Ik zie OA niet als een openbaar forum, het feit dat je lid moet worden, een bedrag betaald en daarna pas kan inloggen suggereert iets van een besloten gezelschap.
    Naast alle onzindraadjes vertellen mensen hier soms hele persoonlijke levensverhalen, over verdriet, scheiding, kinderen, problemen noem maar op, in dat geval zouden ze zich er bewust van moeten zijn dat dat openbaar is en daar heeft een website ook een rol in.


    Kan zijn dat je het niet zo ziet, het is het wel. Internet is openbaar, daar moet je je gewoon van bewust zijn. En zie de links eerder in dit draadje, het wordt duidelijk aangegeven. Daarnaast zijn er regelmatig draadjes en discussies over. Dus als mensen zich er dan nog niey bewust van zijn vraag ik me af wat je als webmaster nog meer kan doen
  10. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Ik weet dat het deels openbaar is, het suggereert alleen iets anders. Wat kan een webmaster doen, wel afgrendelen en alleen leden kunnen alles lezen.
    Die linken moet je wel weten te vinden. Ja duh nu staan ze hier.
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Kan zijn dat je het niet zo ziet, het is het wel. Internet is openbaar, daar moet je je gewoon van bewust zijn. En zie de links eerder in dit draadje, het wordt duidelijk aangegeven. Daarnaast zijn er regelmatig draadjes en discussies over. Dus als mensen zich er dan nog niet bewust van zijn vraag ik me af wat je als webmaster nog meer kan doen

    Die link vind ik dus helemaal niet makkelijk te vinden.

    Voor wat een webmaster nog meer kan doen heb ik hier boven al een suggestie gedaan.

    En als er tegelmatig draadjes over zijn kan je dus ook de conclusie trekken dat het dus niet duidelijk is.
    Anders was er niet steeds weer iemand die dit 'nu ineens' pas ontdekt.
    15 mrt '17 - 17:45:07 / 15 mrt '17 - 18:06:36
  12. Bericht van BeBritty is op 17-03-2017 om 12:09:36 uur verwijderd door BeBritty.

    Reden: Test

     
Terug naar de lijst