Help, waar te beginnen.....woning vinden

Help, waar te beginnen.....woning vinden 

Onderwerp van Aloeh

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
    Bericht van Astrid is op 18-03-2017 om 21:57:01 uur verwijderd door Astrid.

    Reden: Is uit de buurt

     
    Bericht van Astrid is op 18-03-2017 om 21:56:44 uur verwijderd door Astrid.

    Reden: Stom. Ik dacht dat zij bij mij in de buurt zocht, het was iemand anders.

     
  1. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Da's toch helemaal niet bij haar in de buurt?
  2. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Loeki
    Da's toch helemaal niet bij haar in de buurt?


    Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht deze woning op Facebook en wist dat er iemand was (volgens op OA) die een woning in
    deze regio zocht en heb deze gelijk in dit draadje gezet en verder niet gekeken. Het was dus iemand anders.
    Mijn excuses.
  3. Bericht van Cato is op 18-03-2017 om 22:07:43 uur verwijderd door Cato.

    Reden: Dubbel

     
  4. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Ik denk dat de oplossing heel simpel is Aloeh.

    Je behoort tot ??n van de weinigen die niet mogen klagen in de omgang met je ex. Je kunt gewoon daar blijven wonen tot je een baan hebt. Want jullie kunnen niet "door" want je hebt een kind. En die gaat altijd eerst!
    Je kunt al wel het co ouderschap afspreken zodat je de ene week je vriend kunt zien en hij de andere week zijn eventuele vriendin. Al ben ik er geen voorstander van in verband met jullie kind want die wordt er de dupe van.

    En dan nog....als ik met mijn vrouw als broer en zus geleefd had en we hebben een kind samen dan zouden we er alles aan gedaan hebben om het goed te krijgen. Ook mijn ex. Want hoe goed we ook uit elkaar zijn, Femke lijdt er wel degelijk onder. Maar goed, dat is mijn mening.
    18 mrt '17 - 22:50:00 / 18 mrt '17 - 23:14:52
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef MaNu
    Je kunt al wel het co ouderschap afspreken zodat je de ene week je vriend kunt zien en hij de andere week zijn eventuele vriendin. Al ben ik er geen voorstander van in verband met jullie kind want die wordt er de dupe van.


    En tijdelijk een kamer huren en de kinderen in het huis laten wonen en zelf om en om wisselen?
    Tot er een andere meer permanente oplossing is?
  6. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik lees dat je 5 jaar en 7 mnd bent ingeschreven bij woningnet. Als ik kijk naar de reactie historie, zie ik dat er woningen zijn verhuurd aan mensen met een kortere inschrijf duur. Misschien reageer je te kieskeurig?


    Nee hoor, maar met het nieuwe systeem kun je er maar op een paar reageren en dat doe ik ook. Ik wil zo graag een huisje.....ik zie idd ook dat de winingen verhuurd worden aan mensen met minder jaren. Zou het kunnen omdat ik minder lang reageer als die mensen?
  7. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Singa
    Sterkte en succes, Aloeh. Heb geen (aanvullende) tips behalve dat je er zeker zult komen. Vergeet nooit waar je vandaan komt, he. Je hebt lang en breed bewezen het allemaal te kunnen.


    Wat lief, dank je!
  8. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Erna
    Ik weet niet waarom je me beticht van beroepsdeformatie. Ik ben beslist geen schuldhulpverlener.

    Ik heb wel een mega bak aan ervaring, waar ik al veel anderen als vrijwilliger mee heb kunnen en mogen helpen. Dat doe ik naast mijn baan van 32 uur. Maar ik ga mijn levensverhaal hier niet opschrijven, omdat het hier over jou gaat. Maar ik kan wel zeggen:

    Ik weet wat het is om geen werk te hebben;
    Ik weet wat het is als bedrijven je niet willen wegens overkwalificatie;
    Ik weet wat het is om torenhoge schulden te hebben;
    Ik weet wat is om met heel verliesgevallen tegelijk in mijn directe leefomgeving te moeten dealen;
    Ik weet wat het is om dakloos te zijn;
    Ik weet wat het is om met geweld te maken te hebben;
    Ik weet wat is om bedreigd en gestalkt te worden;
    Ik weet wat het is om onder te duiken;
    Ik weet wat het is om van niks te moeten leven;
    Ik weet wat het is om burned-out te zijn;
    Ik weet wat het is om veel gezondsheidsproblemen te kennen;
    Ik weet wat het is om terug in het arbeidsproces te komen;
    Ik weet wat het is om ingeschreven te staan en uiteindelijk een woning te krijgen die totaal is uitgewoond;
    Ik weet wat het is om noodgedwongen 11 jaar te moeten dealen met rechtszaken;
    En zo kan ik wel even doorgaan.

    Maar uiteindelijk doet het er allemaal niet toe wat je allemaal hebt meegemaakt. Het heeft je immers gevormd tot wie je bent. Je kan er namelijk ook heel krachtig uitkomen, zodra je besluit niet meer achterom te kijken, maar alleen nog maar voorwaarts. Kijk naar wat je nog wel hebt. En dat is best nog wel veel. Je hebt nog een ex die naar zijn (stief)kinderen omkijkt, je komt er zonder schulden uit, je hebt een goede achtergrond qua opleiding, je hebt al 5 jaar en 7 maanden inschrijfduur opgebouwd (in kreeg mijn huis met 5 jaar en 10 maanden via woonnet Haaglanden, omdat niemand anders die uitgeleefde woning wou).
    En zolang je nog niet fulltime werkt kun je gewoon stages en vrijwilligerswerk doen. Zo bouw je een netwerk op en kun je bedrijven laten zien wie je bent. Zo krijg je weer eerder tips als er elders een functie vrij komt. Want als mensen je kennen denken ze eerder aan je als ze horen van een vacature in hun omgeving.

    Je schopt tegen de verkeerde. Ik wil je dan ook aanraden (psychologische) hulp voor jezelf te zoeken, om je verleden een plek te geven. Je hebt echt veel meegemaakt, maar het is zaak om hier mee te leren omgaan en uit je slachtofferrol te stappen en je kracht terug te vinden, die in je schuilt. Alleen dan kun je er ook voor je kinderen zijn. Je hoeft niet alles alleen te doen.

    Succes


    Je hebt ook aardig wat meegemaakt.....

    Ik hoef geen hulp, heb ik in het verleden genoeg gehad heeft weinig voor mij gedaan!

    Slachtofferrol........ik heb er zo'n schijthekel aan als mensen daar inzitten en zich zo gedragen!
    Doe ik dat nu? Vraag ik mijzelf dan af? Ik denk van niet eigenlijk. Ben met man en macht bezig om een oplossing te zoeken....heb het zelden tot nooit over mijn verleden met mensen. Er zijn er een paar die het echt weten.....maar hier kwam het er even uit. Is ook fijn aangezien jullie mij niet kennen. Wel voel ik mij soms verslagen......en ben ik het strijden moe.......en dat is een gevoel wat ik nooit eerder zo sterk gehad heb. Het heeft mij even tijdelijk verlamd waardoor ik niet veel gedaan heb. Maar weet je, ergens is dat soms ook wel goed omdat ik altijd maar door en door ging en ik merk dat wanneer ik dat doe angsten enz terugkeren. Omdat het er toch uit moet. Ik ben zo'n type van stop alles weg weet je wel?

    Maar ja.....ben mijn kracht al sinds een tijdje weer aan het terugvinden.......en je 'moet' ook gewoon door!
  9. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Cato


    Heb je dit gecheckt bij de woningbouw? Bij ons geldt deze regel ook, maar er is een uitzondering voor mensen in jouw situatie. (Wist ik ook niet maar kwam er destijds achter toen ik de juiste medewerker sprak met vragen over urgentie) . Wanneer je, in overleg en binnen de voorwaarden blijft, kan je verhuizen en toch je woonduur behouden. Juist bedoeld voor mensen die niet voor urgentie in aanmerking komen en tijdelijk moeten huren in afwachting van een sociale huurwoning. Ga niet af op wat een ander zegt maar vraag het na, wie weet!


    Ik ga het navragen! Een vriendin van mij heeft het net aan de hand gehad.....ze dacht het zo op te lossen en raakte alles kwijt! Staat ook in de reglementen. Ik heb al diverse maken vontact gehad met de woningbouw maar dit ging over andere zaken dus ik ga het navragen!

    Thanks!
  10. Aloeh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Aloeh

    quote:
    Dit schreef Marlies
    Mag ik vragen op wat voor woningen je gereageerd hebt? Zijn dat woningen die aan al je wensen voldoen, of woningen waarvan je nu al weet dat die voor tijdelijk zal zijn?
    Bedenk ook dat je hoe dan ook stappen terug zal moeten doen, met inkomen en woongenot.


    Ik reageer op wat kan! Dus alle woningen mogelijk met 3 kamers en meer...
Terug naar de lijst