Help, waar te beginnen.....woning vinden

Help, waar te beginnen.....woning vinden 

Onderwerp van Aloeh

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Erna

    Ik neem geen enkele beslissing voor Aloeh. Ik leg haar zelfs niks dwingend op. Ik geef slechts tips en adviezen. Ze mag ermee doen wat ze wil. We leven in een vrij land. Je kan dan wel mij willen beschimpen, maar daar schiet Aloeh ook niets mee op. Evenals dat ze niets heeft aan meehuilers.

    Je oordeelt en vult in.

    Je kan ook advies geven zonder een harde ondertoon en toch zonder meehuilen. Gewoon op een respectvolle manier.

    Iedereen zit er wel eens even doorheen. Dat betekent niet dat Aloeh direct in de slachtoffer rol zit en omzich heen slaat.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Mar1970


    waar staat dat dan?

    ik kan niet vinden dat dat veranderd is en ik heb vroeg?h toch echt particulier gehuurd en subsidie gekregen...

    Manu bedoeld woningen met een huur boven de huursubsidie grens.
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Ja, dat staat er ook....

    Ja dat zie ik nu ook. Door de reactie van Mar dacht ik even van niet. Zat net mijn reactie aan te passen Smile
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Mar1970


    maar dan ligt het dus aan de prijs, niet aan de soort woning. Ik huurde toen ook vrije sector..

    ik denk dat ik een andere definitie van 'vrije sector' heb dan jullie :)


    Volgens mij is er maar 1 defintie en die houdt in dat je geen huursubsidie krijgt

    >>LINK<<
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Dat is nog altijd beter dan geen toeslag toch?

    Jawel maar irritant is het wel.
    Ik zit altijd al op de max huur. Betekent dat als ik een ander huis had kunnen huren (wat er toen niet was) ik elke maand 90 euro meer te besteden zou hebben. Best wel leuk dus.

    Ik ben blij met wat ik heb hoor, maar als dochter straks 18 wordt wordt het wel krapjes. Zomaar een ander huis is ook niet meteen mogelijk.

    Maar, is eigenlijk een luxe probleem. Aloeh heeft nog geen huis en dat gun ik haar van harte
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Ik heb ook geen huis. Al 6 jaar niet. Het zit er nu wel aan te komen🎉

    SmileSmileSmile
    Wat fijn voor je! Super!

    Ik kan het me niet voorstellen, 6 jaar op een zolder. Natuurlijk maak je er iets van, maar dit wordt een hele vooruitgang denk ik zo.
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Aloeh
    Jep, niet veel dus. Het meisje bij de woningbouw zei: en als je je adres nu eens niet veranderd in het systeem. Ik denk: dan lieg je toch ook! En in het GBA staat dan toch het andere adres. Dat kan dan ook niet!

    Dan dus ook niet inschrijven bij de gemeente. Zolang het alleen een kamer of een camping is kan dat wel.
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Aloeh
    Maar ik ben van de week ook op plek 11 ge?indigd voor een flat hier in de buurt. Die moet dan wel extreem slecht zijn als je het vergelijkt met de rest haha.........

    Kan natuurlijk ook gewoon mazzel zijn.
    Ik heb uiteindelijk een woning gekregen (met 8,5 jaren woonduur) die normaal gesproken (als ik naar de verantwoording keek) naar iemand ging met minimaal een jaar of 10.
    Op een flat komen hier vaak wel minder inschrijvingen en met een kortere woonduur dus iets meer kans.
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Aloeh


    Helaas niet genoeg mazzel om het huis ook te krijgen geloof ik..........ik hoor er niks meer van dus 1 van de 10 zal het wel geworden zijn.
    Het zou zo fijn zijn, maar goed........Er komt vast een huisje

    Nee nummer 11 is niet zo waarschijnlijk, maar het geeft wel hoop.
  10. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Wat fijn!

    Geniet er van
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef ansvanmil


    Raak je je jaren kwijt als je gaat verhuizen? Dat vind ik raar! Bij ons is het gebonden aan de persoon en niet aan waar de persoon woont....

    Dit is geen kritiek, maar een oprechte verbazing!

    Hier ook.
    Als ik ga verhuizen beginnen ze weer opnieuw met tellen. Smile
    Dus ik moet zorgvuldig kiezen, want daarna duurt het weer jaren voordat ik kans maak op iets anders.
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dat was altijd wel zo in Arnhem, maar dat is enkele jaren geleden gewijzigd.

    Hoe werkt dat nu dan?
    Bij accepteren van een woning van de woningbouw weer op 0?
Terug naar de lijst