100 dagen-100 gezinnen-100% restafval verminderen

100 dagen-100 gezinnen-100% restafval verminderen 

Onderwerp van Frank-en-kids

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Het kan nog erger, het is mij een keer gebeurd dat mijn groenbak er niet meer stond, twee weken later toen het GFT opgehaald werd stond hij ineens weer aan de weg helemaal vol iemand ging zijn tuin doen en heeft mijn bak gewoon maar even meegenomen Smile

    Betalen per ophaalbeurt (en veel andere soorten van betalen voor afval) lokt dat soort gedrag uit; daarom vind ik dat betalen voor afval verboden moet worden.
  2. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ik ben wel blij met de ondergrondse containers hier in de stad. Alleen het scheiden van afval werkt hier niet echt. De oud papier- en glasbak zit zo vaak vol (want in de buurt van horeca), voor pet flessen is echt een eind uit de buurt en blik weet ik niet eens waar. Nu is het gros er een 10-tal jaar geleden ook mee gestopt omdat toen bleek dat alles op dezelfde grote stapel werd gegooid. Daar mogen ze weleens wat actie over voeren. Dus ik denk: tijd voor actie in de grote steden. meer plekken waar je alles kunt wegbrengen
  3. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Betalen per ophaalbeurt (en veel andere soorten van betalen voor afval) lokt dat soort gedrag uit; daarom vind ik dat betalen voor afval verboden moet worden.


    Hier betalen we gelukkig per huishouden ??n vast bedrag naar grote van de kliko die je hebt dus als ze er bij mij wat in gooien kost mij niets meer, regelmatig lenen mijn naaste buren wel eens de gft bak van mij en andersom.

    Bij mijn ouders gaat alles via een pasje tegenwoordig, voorheen kon je alles bij de weg zetten maar de naast liggende gemeente betaald per kilo afval, je raadt het al vuil uit die gemeente werd bij mijn ouders in de wijk gedumpt op de ophaaldagen.
  4. loena
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loena
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    100 dagen met zo min mogelijk rest afval.
    Zo luid de uitdaging waar de gemeente de inwoners voor uitdaagt.
    Ik ga eens kijken, samen met de kids, wat we bij mekaar verzamelen aan restafval.
    volgende lichting de rest container aan de straat en dan kijken hoe vol of juist leeg deze is na die 100 dagen

    Ben benieuwd hoe t me gaat lukken en ook hoe andere hier zogenaamde restafval wat normaal zo de grijze bak in gaat gesorteerd kan worden. zal bij interesse de tips die ze hier gaan geven in die 100 dagen ze best hier ook delen

    >>LINK<<


    Ik ben zeker ge?nteresseerd in tips!
  5. quote:
    Dit schreef Mikky

    Yep.. hier wordt restafval eens per 2 weken opgehaald. Is de vuilniswagen net geweest, staan de lege bakken nog een dagje aan de weg van de werkenden onder ons. Gebeurt regelmatig dat je einde dag een volle bak van de weg haalt, omdat de buurt zn overgebleven vuilnis na het legen in jouw bak flikkert..

    Antwoord gemeente: jee, ja.. nou.. ja.. das aan de bewoners he, om dat samen op te lossen..

    'HOE DAN!?'


    Dat is inderdaad knap irritant. Is hier tot nu toe nog nooit gebeurd gelukkig (en wij hebben dus al minstens 15 jaar DIFTAR system). Ik zet mijn restafval bak wel altijd pas 's ochtends bij de weg. Het is me namelijk wel een keer overkomen dat iemand nog even een zak bij mijn tot de nok toe gevulde bak gepropt had. En dan gaat de klep dus niet meer dicht en loop je de kans op een berisping van de vuilophaaldienst. Sindsdien geen problemen meer en ik kan de bak ook pas 's avonds weer bij huis zetten ivm werk. Maar goed, mijn grijze bak staat dus maar 5-6x per jaar aan de weg, dus de kans dat ze dan net mijn bak misbruiken is iets minder groot. En ik woon in een buurt waar iedereen elkaar wel zo'n beetje kent, dat scheelt denk ik ook wel.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bij ons in de wijk scheiden wij inmiddels 4 jaar. Sinds een half jaar wordt plastic ook via container opgehaald. Dat was eerst in zakken. Wat een ramp. Zeker bij wind, lag de hele wijk vol met plastic. Sinds een jaar betalen we alleen voor de grijze container. Hij (140l) gaat hier gemiddeld eens per 6/9 wk aan de weg. Gft, pmd en papier om de week. Na 4 jaar ben ik voor papier nu wel overgestapt naar een grote container.

    Er was een tijdje veel weerstand tegen het nieuwe systeem met name omdat je tuin vol staat met kliko's. Maar denk dat het doel, beter scheiden, echt wel gehaald wordt.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Mikky

    Yep.. hier wordt restafval eens per 2 weken opgehaald. Is de vuilniswagen net geweest, staan de lege bakken nog een dagje aan de weg van de werkenden onder ons. Gebeurt regelmatig dat je einde dag een volle bak van de weg haalt, omdat de buurt zn overgebleven vuilnis na het legen in jouw bak flikkert..

    Antwoord gemeente: jee, ja.. nou.. ja.. das aan de bewoners he, om dat samen op te lossen..

    'HOE DAN!?'


    Nou ja, zeg! Smile Ik heb ook buren die ik hier toe in staat zie trouwens. Ga nu extra alert zijn.


    De restafvalcontainer wordt hier nog maar 1 x per maand geleegd. Afgelopen jaar heb ik 'm 7 keer aan de weg gezet, maar in de zomerperiode mag het wel iets vaker eigenlijk Smile
  8. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Bij ons in de wijk scheiden wij inmiddels 4 jaar. Sinds een half jaar wordt plastic ook via container opgehaald. Dat was eerst in zakken. Wat een ramp. Zeker bij wind, lag de hele wijk vol met plastic. Sinds een jaar betalen we alleen voor de grijze container. Hij (140l) gaat hier gemiddeld eens per 6/9 wk aan de weg. Gft, pmd en papier om de week. Na 4 jaar ben ik voor papier nu wel overgestapt naar een grote container.

    Er was een tijdje veel weerstand tegen het nieuwe systeem met name omdat je tuin vol staat met kliko's. Maar denk dat het doel, beter scheiden, echt wel gehaald wordt.

    Heb jij nu dan 4 kliko's in de tuin staan, Dayenne? Dat is inderdaad wel veel, daar zou ik geloof ik ook niet zo blij mee zijn.

    Hier in de gemeente zijn ze aan het bekijken of ze over kunnen stappen op een systeem waarbij je zelf je restafval per zak weg moet brengen naar een ondergrondse container, maar dat lijkt mij toch ook geen pretje. Kan je iedere keer met een volle zak over straat, (weet ik veel hoe ver weg, want ze zullen echt niet in elke straat een ondergrondse container plaatsen, lijkt mij zo...) dat hoeft voor mij nou ook weer niet...

    Ik hoop dan ook maar dat we die grijze container gewoon kunnen blijven houden. Daarnaast hebben we een groene voor het gft, plastic zakken voor het pmt en oud papier verzamel ik gewoon in een doos in de schuur. Gaat wat mij betreft prima zo, liever zo dan 4 van die bakken in mijn (toch al niet al te grote) tuin. Smile
  9. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Claudia

    Heb jij nu dan 4 kliko's in de tuin staan, Dayenne? Dat is inderdaad wel veel, daar zou ik geloof ik ook niet zo blij mee zijn.

    ................................ Gaat wat mij betreft prima zo, liever zo dan 4 van die bakken in mijn (toch al niet al te grote) tuin. Smile




    nou van mij mogen ze die zakken die we hier krijgen omruilen voor een container. zelfs een bakje van de pudding gaat gewoon door de zak heen van zo dunne folie zijn die zakken gemaakt
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Hier ook 4 containers. Gelukkig (nou ja, t.a.v. dit onderwerp dan) heb ik een grote tuin, maar het neemt inderdaad veel ruimte in beslag.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Claudia

    Heb jij nu dan 4 kliko's in de tuin staan, Dayenne? Dat is inderdaad wel veel, daar zou ik geloof ik ook niet zo blij mee zijn.

    Hier in de gemeente zijn ze aan het bekijken of ze over kunnen stappen op een systeem waarbij je zelf je restafval per zak weg moet brengen naar een ondergrondse container, maar dat lijkt mij toch ook geen pretje. Kan je iedere keer met een volle zak over straat, (weet ik veel hoe ver weg, want ze zullen echt niet in elke straat een ondergrondse container plaatsen, lijkt mij zo...) dat hoeft voor mij nou ook weer niet...

    Ik hoop dan ook maar dat we die grijze container gewoon kunnen blijven houden. Daarnaast hebben we een groene voor het gft, plastic zakken voor het pmt en oud papier verzamel ik gewoon in een doos in de schuur. Gaat wat mij betreft prima zo, liever zo dan 4 van die bakken in mijn (toch al niet al te grote) tuin. Smile

    Jep 4 stuks. 2x 240 en 2x 140 liter.
  12. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Jep 4 stuks. 2x 240 en 2x 140 liter.



    ik heb nu l 2x 240 en 1x 140 liter kan er nog wel een bij in de tuin
Terug naar de lijst