100 dagen-100 gezinnen-100% restafval verminderen

100 dagen-100 gezinnen-100% restafval verminderen 

Onderwerp van Frank-en-kids

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    100 dagen met zo min mogelijk rest afval.
    Zo luid de uitdaging waar de gemeente de inwoners voor uitdaagt.
    Ik ga eens kijken, samen met de kids, wat we bij mekaar verzamelen aan restafval.
    volgende lichting de rest container aan de straat en dan kijken hoe vol of juist leeg deze is na die 100 dagen

    Ben benieuwd hoe t me gaat lukken en ook hoe andere hier zogenaamde restafval wat normaal zo de grijze bak in gaat gesorteerd kan worden. zal bij interesse de tips die ze hier gaan geven in die 100 dagen ze best hier ook delen

    >>LINK<<
    19 mrt '17 - 14:16:13 / 19 mrt '17 - 15:23:56
  2. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    Hier kost het aanbieden van afval :
    Vast tarief
    Eenpersoonshuishouden ? 145,84
    Tweepersoonshuishouden ? 180,84
    Drie-of meerpersoonshuishouden ? 215,84
    Variabel tarief*
    Lediging 140 liter restafvalcontainer ? 5,35
    Lediging 240 liter restafvalcontainer ? 7,25
    Lediging gft-papier afvalcontainer GRATIS
    PDM zakken GRATIS

    dus minder rest afval is minder containers betalen is t motto
  3. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Als ze die restafval minder komen halen, krijg je dan ook korting op je reinigingsrechten?
    De gemeentes (lees: afvalverwerkers) gaan steeds meer hun werk aan ons overdragen (uit naam van het milieu enz). Hierdoor kunnen zij meer geld verdienen met het ophalen van ons afval en wij? Wij zien er niets van terug, behalve meer wandelingetjes naar de milieuparkjes en afvaltoerisme van mensen die er totaal sch..t aan hebben.



    Het illegaal afval neerzetten gebeurt hier ook al eeuwen. zal ook niet veranderen. onlangs weer een koelkast bij de ondergrondse papiercontainer ., en dwaas deze kost helemaal niets als je deze laat ophalen .
  4. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Stoffel
    Ik heb hier vorig jaar aan meegedaan en is erg leuk om te doen. Hier via 26 gemeenten die hun afval door HVC laten inzamelen. Alle deelnemende gemeenten zijn deel-eigenaar van dit bedrijf en hebben belangen bij het zo goedkoop mogelijk inzamelen en verwerken van het afval. Maar het milieu verhaal verkoopt natuurlijk veel beter en veel medewerkers staan ook achter het milieu verhaal.
    Het project kan je een goed inzicht geven wat nu in welke afvalstroom moet (groen/plastic/blik/pakken/rest). Naar mijn mening ook goed om kinderen daar bewust van te maken.
    Als afsluiting van het project mocht ik toen met zoon + vriendje bij een afvalenergiecentrale van het bedrijf kijken. Erg leuk en leerzaam!
    Hebben ze bij jullie ook een soort puntenspaarsysteem om je te motiveren?



    hier hebben ze diverse prijsvragen en excursies na diverse afvalverwerkers
  5. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Daarnaast is het een straf op het hebben op een chronische ziekte of incontinentie.



    Deze doelgroep is wel erg over 1 kam geschoren. chronisch ziek wilt niet zeggen dat je afval kan scheiden en alles in 1 pak hoeft te deponeren. helaas is voor incontinentie materiaal geen fabriek die t verwerken wilt. er lopen wel proeven met luiers maar schijnt nog niet rendabel te zijn.
    (En laat dat afstraffen maar aan de VVD stemmers over)
  6. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Het gaat er om, dat je dan in bepaalde gevallen meer afval produceert.


    in zulke gevallen zal een slim WMO apparaat zijn cli?nten moeten ondersteunen. hier in de gemeente de groep mensen die het financieel niet kunnen dragen ook verminderde tot vrijstelling van gemeente belasting en afvalheffingen.
    heeft niets te maken met het scheiden van afval als je nu chronisch bent of niet
  7. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Claudia

    Heb jij nu dan 4 kliko's in de tuin staan, Dayenne? Dat is inderdaad wel veel, daar zou ik geloof ik ook niet zo blij mee zijn.

    ................................ Gaat wat mij betreft prima zo, liever zo dan 4 van die bakken in mijn (toch al niet al te grote) tuin. Smile




    nou van mij mogen ze die zakken die we hier krijgen omruilen voor een container. zelfs een bakje van de pudding gaat gewoon door de zak heen van zo dunne folie zijn die zakken gemaakt
  8. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Jep 4 stuks. 2x 240 en 2x 140 liter.



    ik heb nu l 2x 240 en 1x 140 liter kan er nog wel een bij in de tuin
  9. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef twelve
    Ik heb ook mijn eigen milieustraat in de achtertuin. Ik heb wel al die bakken in houten containeropbouwen staan, zodat ik niet tegen die lelijke containers aan hoef aan te kijken.



    ik heb mijne in zomerdag verstopt achter de vlinderstruik, maar die is nu nog kaal, scheelt is ook nog geen buiten weer dat ik me al erger aan t uitzicht
Terug naar de lijst