Haak- en brei- wol

Haak- en brei- wol 

Onderwerp van 000

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Wol koop ik meestal uit de aanbiedingenbak bij de handwerkwinkel. Inderdaad geen spul van de Wibra ofzo, maar dat is vooral omdat ik niet tegen het 'gekraak' van acryl kan. Huh, ik krijg kippenvel als ik er alleen al aan denk.Smile
    Fijne wolmixen dus, en zoveel mogelijk door elkaar want dan kan ik restjes en aanbiedingen door elkaar gooien.

    Maar als ik katoen haak, dan koop ik het echt overal. Ben nu met een sprei bezig en koop daarvoor ook gewoon katoen bij de Action. Niks mis mee. Het is dan wel niet gemerceriseerd, maar het is wel gewoon katoen en prima handelbaar.
  2. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Clara


    Maar ik ben wel benieuwd wat Geanna te melden had dat niet.mocht blijven staan?!Smile

    Dat ik jullie werk mooi vind, maar ik was z? aan het klooien met namen dat ik dacht, laaaat maar 🙈


    Ik ben (ook) een beginnende haker maar doe het nog met wol van zeeman en wibra..
  3. quote:
    Dit schreef Marlies
    Stylecraft dk vind ik fijn haken, meestal bij wolplein vandaan.
    Moet hoognodig weer eens wat maken.



    Thnx voor de tip. Weet je al wat je wil gaan maken? Smile
  4. quote:
    Dit schreef Salome
    Wol koop ik meestal uit de aanbiedingenbak bij de handwerkwinkel. Inderdaad geen spul van de Wibra ofzo, maar dat is vooral omdat ik niet tegen het 'gekraak' van acryl kan. Huh, ik krijg kippenvel als ik er alleen al aan denk.Smile
    Fijne wolmixen dus, en zoveel mogelijk door elkaar want dan kan ik restjes en aanbiedingen door elkaar gooien.

    Maar als ik katoen haak, dan koop ik het echt overal. Ben nu met een sprei bezig en koop daarvoor ook gewoon katoen bij de Action. Niks mis mee. Het is dan wel niet gemerceriseerd, maar het is wel gewoon katoen en prima handelbaar.



    Gekraak? Smile Smile

    Gemerceriseerd ............>>LINK<< heb het moeten opzoeken, weer een nieuw woord geleerd. Smile
  5. quote:
    Dit schreef Geanna

    Dat ik jullie werk mooi vind, maar ik was z? aan het klooien met namen dat ik dacht, laaaat maar 🙈


    Ik ben (ook) een beginnende haker maar doe het nog met wol van zeeman en wibra..



    Oh. Nou, ik ben Clara, aangenaam. SmileSmile

    Ben tot nu toe ook bezig geweest met die Zeeman bolletjes dus we zitten ongeveer in dezelfde fase! Wat ben jij aan het maken?
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Even een vraag aan de gevorderde haaksters

    Voor een grote omslagdoek, wol of katoen?

    En welke dikte haaknaald?

    En waar haal ik een mooi en duidelijk patroon vandaan?
  7. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Deze net af, wibra garen...

    Een dekentje, onderdeel van een kraamcadeau
    Plaatje
    Plaatje
  8. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Geanna
    Deze net af, wibra garen...

    Een dekentje, onderdeel van een kraamcadeau


    Smile
  9. quote:
    Dit schreef Geanna
    Deze net af, wibra garen...

    Een dekentje, onderdeel van een kraamcadeau



    Leuk! Smile
  10. judith1957
    Wat west hat wie...

    Toon alleen de berichten van judith1957
    Haal bijna altijd patronen via Pinterest.
    Vaak met katoen haken, bestel bijna altijd via internet.
    Op foto babydekentje waar ik momenteel mee bezig ben ( met garen Zeeman)
    Plaatje
  11. Sylvi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Sylvi
    Hallo Carla,

    Een grote omslagdoek zou ik niet met katoen maken. Is snel erg zwaar.
    Voor patronen, ken je ravelry.com? Een internationale brei/haakgemeenschap met diverse fora en aanbod van patronen (haak/brei, betaald/gratis). Lid worden is gratis, maar wel geregistreerd. Aanrader!

    groetjes,
    Sylvi
  12. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Sylvi
    Hallo Carla,

    Een grote omslagdoek zou ik niet met katoen maken. Is snel erg zwaar.
    Voor patronen, ken je ravelry.com? Een internationale brei/haakgemeenschap met diverse fora en aanbod van patronen (haak/brei, betaald/gratis). Lid worden is gratis, maar wel geregistreerd. Aanrader!

    groetjes,
    Sylvi


    Dank je!
Terug naar de lijst