Haak- en brei- wol

Haak- en brei- wol 

Onderwerp van 000

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Mooi Liek!

    die grijstinten zijn prachtig
  2. Chantalleke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Chantalleke
    quote:
    Dit schreef Clara



    Een omslagdoek. Als ie later groot is, zeg maar.



    Is ie al af?Smile
  3. quote:
    Dit schreef DianaB
    Wow wat een mooie kunstwerken zie ik in dit draadje.

    Ik zou graag aan een kussen hoes beginnen.

    Maar als ik vroeger bijvoorbeeld begon met een ronde pannenlap werd het een soort mutsje. Ik ben links en bij de handwerk juf was ik niet favoriet.

    Van het weekend vertelde iemand mij dat als ik ga beginnen met haken, dat ik het dan beter gelijk rechtshandig aan kan leren. Ook omdat je met beide handen werkt.

    Maar mijn motoriek rechts is anders dan mij motoriek links. Iemand ervaring?


    Ohhgg leuk een linkspoter!Smile

    Ja. Ik ben links en haak ook links. Zie ook niet in waarom je jezelf zou kwellen met die onhandige rechtshandigheid als t niet je ding is.
    Als je op you tube zoekt kan je ook linkshandige filmpjes vinden. Als linkshandigen zijn we toch wel gewend om het zelf te " vertalen" ? Dus ik zit er niet echt mee als het rechtshandig wordt voorgedaan. Voor een patroon maakt het volgens mij niet uit of je r of l bent.

    Dat mutsje....is Dat niet gewoon omdat je de draad te strak aantrekt? Smile
  4. Mooi Liek! Die klei/beige kleur vind ik heel mooi.
  5. quote:
    Dit schreef Chantalleke



    Is ie al af?Smile



    Nee, het ligt te liggen. Had even geen tijd. Alsmaar Wordfeuten. Smile
  6. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    @ Clara: Het kwam inderdaad over als mezelf moeten kwellen om het haken rechtshandig aan te leren.

    Ik werd enthousiast van jouw en Carla-S haar kunstwerk op pagina 1. Toch maar eens mijn twijfel opzij zetten.....en aan de slag gaan.
  7. quote:
    Dit schreef DianaB
    @ Clara: Het kwam inderdaad over als mezelf moeten kwellen om het haken rechtshandig aan te leren.

    Ik werd enthousiast van jouw en Carla-S haar kunstwerk op pagina 1. Toch maar eens mijn twijfel opzij zetten.....en aan de slag gaan.



    Gewoon proberen, ik ben ook maar ergens begonnen. Granny squares vallen reuze mee en het zijn lekker overzichtelijke projectjes vond ik. Verder snap ik ook niet waarom zo veel mensen alles met hun verkeerde hand doen. SmileSmile
  8. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika
    Wat een leuk draadje!

    Annie werd al even genoemd. Zij heeft een facebook groep met inmiddels 12.000 leden!
    "Annyone's shawl groep"
    De prachtige sjaal die Dileila droeg bij de Passion is door Annie ontworpen en gemaakt.

    Ik ben ruim 2 jaar geleden begonnen met haken en heb in december een wolwinkel geopend. Ik geef workshops voor beginners en gevorderden.

    Hiervoor haakte ik met Zeeman en Wibra garen. De dekens van het Wibra garen blijven bij mij het mooist.

    Verloopgaren leent zich prima voor omslagdoeken. Bijv mixed van de action of fenna van de Wibra. De Wanderlust van scheepjes haakt net iets prettiger maar is een stuk duurder.

    De Whirl van scheepjes is een goede vervanger voor Unicat. De draadjes zijn gedraaid en daardoor steek je er minder vaak tussen.

    Er was ooit een breiclub hier op OA. Geen idee of deze nog bestaat.
  9. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef DianaB
    @ Clara: Het kwam inderdaad over als mezelf moeten kwellen om het haken rechtshandig aan te leren.

    Ik werd enthousiast van jouw en Carla-S haar kunstwerk op pagina 1. Toch maar eens mijn twijfel opzij zetten.....en aan de slag gaan.


    Tis echt leuk!

    Ik ben weer begonnen omdat het zo ontspannend is, beter dan achter een beeldscherm zitten.

    Mijn omslagdoek is bijna af trouwens, gaat best snel.
  10. Wat leuk Monika, dat je "pas" 2 jaar bezig bent en er nu je beroep van hebt gemaakt. Heel veel succes! Misschien een idee voor een OA uitje, die workshops? Smile

    Oef ik zie nu dat je helemaal in Friesland woont. Smile
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Klaar!
    Plaatje
  12. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Klaar!


    Heel mooi!
Terug naar de lijst