Haak- en brei- wol

Haak- en brei- wol 

Onderwerp van 000

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    Brei/haakgaren is inderdaad erg prijzig. De tijd dat zelfmaken voordelig is ligt ver achter ons.

    Zeeman en Wibra hebben voordelig garen.
    Ik werk daar niet zo graag mee want als ik lang bezig ben om iets moois te cre?ren dan vind ik het enorm zonde als mijn werk na drie x wassen gaat pillen oid.

    Zelf ben ik dol op wol van Drops. Ze hebben vaak enorme kortingen en de kwaliteit vind ik goed.
  2. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Clara



    Heb ff gegoogeld en Wolplein verkoopt Drops. Inderdaad leukere prijzen dan gister in de winkel. Koop jij wol online?


    Ik koop off en online.

    Heb hIer in de buurt waar ik wel eens iets koop. Zij showt wel eens werk van mij.
    Drops koop ik altijd online, helaas nog geen winkel gevonden waar ze het verkopen.
    Werkt prima, heb nog nooit iets terug hoeven sturen.
  3. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ik ben nu 50x50 kussens aan het maken, lekker om te ontstressen die vierkantjes haken.



    Mooi!

    Ja, haken is bijna therapeutisch.
  4. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Clara
    Leuk Carla-S! Vrolijk.

    Ik had een dekentje gefrobeld.


    Wauw! Schitterend voor een "beginner"
    Mag ik vragen waar je het patroon vandaan hebt.
  5. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef elly69
    Dit is weer helemaal hip.
    Toen ik kind was had ik al zin om de handwerkjuf met een hamer te slaan dus ik denk niet dat ik hier geschikt voor ben, maar vind het wel iets vredigs hebben.


    Ik was er op school ook heel slecht in.
  6. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Stylecraft dk vind ik fijn haken, meestal bij wolplein vandaan.
    Moet hoognodig weer eens wat maken.


    Klopt dat is een fijn en betaalbaar garen.
    Ben niet zo van de acryl maar deze voelt zo zacht.
    Scheepjeswol heeft ook zo'n variant.
  7. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Clara
    >>LINK<<

    Patroon voor Liek.

    Ik heb vroeger wel gebreid maar nooit gehaakt. Er zijn echt heel veel tutorials op you tube te vinden om het te leren, je wordt stap voor stap door het patroon genomen. Dit patroon heb ik gemaakt met simpele Zeeman bolletjes om eens uit te proberen of ik het leuk vind en ook kan. Ben nu dus op zoek naar het volgende project en de materialen. In de wolwinkel zou ik bijna 90 euro aan wol kwijt zijn voor de deken waar ik interesse voor heb nu. Daar kan ik hele mooie kant en klaar dekentjes voor kopen, dat is me te zot.

    Maar ik ben wel benieuwd wat Geanna te melden had dat niet.mocht blijven staan?!Smile


    Dank je voor het patroon. 90 euro is inderdaad veel geld en je kunt daar zeker mooie kant en klare massaproductie voor kopen. Handwerk daarentegen is onbetaalbaar Smile
  8. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Salome



    Of een bol Unikat kopen en daar een omslagdoek van maken. Is katoen maar toch licht en ook nog eens op pen 4 te haken.


    En heel erg mooi!
  9. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Clara
    Dit dus.


    Ik vind m echt prachtig!
  10. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Wat een mooi garen, wil je een omslagdoek haken of breien? Ik weet niet hoeveel uur ik erin heb zitten, ik verwacht wel een uurtje of 20.


    Unicat breit niet zo heel fijn, vind ik. Doordat het samengesteld is uit meerdere draden (voor de kleurverloop ) steek je sneller in de draad.
  11. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Is het kleurverloop niet geverfd verloop maar getwijnt verloop??
    Ik heb met katoen vaker dat ik verkeerd steek, maar ben ook meer een breier.


    Gaan jullie ook naar het Doornse Gat en is het een idee om wat werk in het echt te laten zien?


    Nee het kleurverloop is niet geverfd.
  12. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    Ook van Unicat gemaakt...
    Plaatje
    Plaatje
Terug naar de lijst