Vader geeft geen toestemming voor vakantie met Opa

Vader geeft geen toestemming voor vakantie met Opa 

Onderwerp van Nina

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Nina zelf op 11 juni 2017 om 02:53:45

Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Lisenna


    Dat is jouw interpretatie, en waarschijnlijk heb je een punt. Maar wat zegt hij er letterlijk over?

    Daar ben ik ool benieuwd naar. Is ook al eerder in dit draadje gevraagd
  2. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Heb het even aan vriendin gevraagd....die haar kinderen vliegen regelmatig naar Amerika...en ja...vader ligt/lag daar ook dwars
    Vader daar greep echt alles aan om zijn ex en kinderen dwars te zitten......dus al helemaal toen opa en oma weer in Amerika gingen wonenSmile

    Zij heeft toestemming met medewerking van een uitspraak rechter...altijd jammer dat het zo moet.

    Nu woont haar ex inmiddels ook in Amerika.....


    Overigens lees ik nergens dat dochter hier niet naar vader wil omdat hij geen toestemming geeft....maar juist omgekeerd.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    destijds heb ik met mijn 2 dochters (toen 18 en 11 jaar oud) een reis door amerika gemaakt. Voor mijn jongste dochter was dat (achteraf gezien) te jong,

    ik denk dat 13 ook te jong is om al die indukken op waarde te kunnen schatten, maar dat hangt ook van het kind zelf af. Ik denk dat jouw dochter meer aan zo'n reis heeft als ze wat ouder is, maarja, jouw vader wordt dan ook ouder.

    In gelegenheiden waar alcohol geschonken wordt kom je veelal onder de 18 (soms zelfs 21) zowiezo niet binnen, ook al ben je niet eens van plan wat te drinken.
  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Daar gaat het toch niet om? (Mijn toen bijna 10-jarige dochter vond Amerika geweldig trouwens)
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef koen
    destijds heb ik met mijn 2 dochters (toen 18 en 11 jaar oud) een reis door amerika gemaakt. Voor mijn jongste dochter was dat (achteraf gezien) te jong,

    ik denk dat 13 ook te jong is om al die indukken op waarde te kunnen schatten, maar dat hangt ook van het kind zelf af. Ik denk dat jouw dochter meer aan zo'n reis heeft als ze wat ouder is, maarja, jouw vader wordt dan ook ouder.

    In gelegenheiden waar alcohol geschonken wordt kom je veelal onder de 18 (soms zelfs 21) zowiezo niet binnen, ook al ben je niet eens van plan wat te drinken.

    Waarom is/was 11 te jong?

    Op elke leeftijd ervaar je andere indrukken.
    Er zijn genoeg mensen die met jonge kinderen verre reizen doen. Is niet zo mijn ding maar 13 vind ik niet zo jong eigenlijk.

    Als vader dwars ligt om het dwars liggen vind ik het flauw. En geen toestemming geven om met opa op vakantie te gaan kan ik me vrij weinig bij voorstellen tenzij ik opa als persoon niet vertrouw.
    Verder gun ik mijn kind gewoon die gave vakantie die ik zelf niet kan betalen.
    Opa kan morgen wel onder een auto komen.

    In of buiten Europa vind ik niet zoveel uitmaken. Wel of het een enigszins ontwikkeld is en of mijn kind zich weet te redden en bereik heeft als opa iets overkomt.
  6. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    Mijn kinderen en ik reizen heel veel. Komen terug met tonnen ervaringen en indrukken
    Spreken inmiddels ook al goed Engels daardoor

    Dit jaar voor het eerst met jongste soort van reis waarin we een aantal keer verkassen. Tot nu toe wilden ze eigenlijk alleen vanuit 1 plaats dingen ontdekken en doen
    Echte rondreis wil hij nog niet, dus nu mooie tussenvorm
    We gaan nu een week varen in het caraibisch gebied en daarna nog 2 keer een week naar 2 plaatsen in Florida, Texas of andere zuidelijke staat

    Als de situatie omgekeerd zou zijn dat ex of een ander familielid eea wel kon betalen en ik niet.. dan zou ik het ze zeker gunnen
    Ook als ik door omstandigheden het kind minder of niet zou zien

    1 maal vertrokken zonder toestemming ( brief en kopie IDkaart van ex. Zoon zag zijn vader toen een poos niet.. Gewoon de gok genomen omdat zoon al tiener was en er nooit om iets gevraagd is
    Wel aan de kinderen.. wie is die mevrouw?
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Cato

    Waarom is/was 11 te jong?


    nu, ca 10 jaar leter geeft ze aan dat ze zich er niks meer van herinnerd (anders dan dat ze van de foto's weet)
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef koen


    nu, ca 10 jaar leter geeft ze aan dat ze zich er niks meer van herinnerd (anders dan dat ze van de foto's weet)

    Ja oke. Al zal dat voor elk kind / persoon wel anders zijn denk ik.
    Sommige dingen weet je soms juist weer beter wanneer het enorme indruk heeft gemaakt. En als kind maakt iets soms meer inruk. Aan de andere kant weet ik eigenlijk niks meer vam mijn Parijsreis van toen ik 16 was.
    Andere reis van mijn 20e naar Israel weet ik weer veel van maar een vakantie van 10 jaar geleden ben ik dan weer helemaal kwijt.

    Voor mij geen reden niet te gaan.

    Alhoewel ik met de reis naar Auswitz nog even wilde wachten tot jongste minimaal 14 was.
    Nu gaan we dit jaar wat anders doen. Wordt het waarschijnlijk volgend jaar.
  9. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef happy-46
    Mijn kinderen en ik reizen heel veel. Komen terug met tonnen ervaringen en indrukken
    Spreken inmiddels ook al goed Engels daardoor

    Dit jaar voor het eerst met jongste soort van reis waarin we een aantal keer verkassen. Tot nu toe wilden ze eigenlijk alleen vanuit 1 plaats dingen ontdekken en doen
    Echte rondreis wil hij nog niet, dus nu mooie tussenvorm
    We gaan nu een week varen in het caraibisch gebied en daarna nog 2 keer een week naar 2 plaatsen in Florida, Texas of andere zuidelijke staat

    Als de situatie omgekeerd zou zijn dat ex of een ander familielid eea wel kon betalen en ik niet.. dan zou ik het ze zeker gunnen
    Ook als ik door omstandigheden het kind minder of niet zou zien

    1 maal vertrokken zonder toestemming ( brief en kopie IDkaart van ex. Zoon zag zijn vader toen een poos niet.. Gewoon de gok genomen omdat zoon al tiener was en er nooit om iets gevraagd is
    Wel aan de kinderen.. wie is die mevrouw?


    Pas op met vertrekken zonder toestemming, en vooral als het over reizen naar Amerika gaat ... daar kom je tegenwoordig echt niet zomaar binnen, en opa met een minderjarig kleinkind zonder de juiste papieren van beide ouders?
    Ik zie dat stranden op Schiphol en uitdraaien op een grote teleurstelling voor iedereen.

    Mijn advies aan TS is vervangende toestemming aan de rechter vragen.
  10. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    quote:
    Dit schreef Joy


    Pas op met vertrekken zonder toestemming, en vooral als het over reizen naar Amerika gaat ... daar kom je tegenwoordig echt niet zomaar binnen, en opa met een minderjarig kleinkind zonder de juiste papieren van beide ouders?
    Ik zie dat stranden op Schiphol en uitdraaien op een grote teleurstelling voor iedereen.

    Mijn advies aan TS is vervangende toestemming aan de rechter vragen.


    Qua opa ligt dat misschien anders, maar ben heel recent nog 2x geweest, met vier maanden er tussen . Alleen wel meer vragen bij aankomst in Amerika..dat neemt toe
  11. Ik snap dat het jammer is voor opa en je dochter. Maar dit is nou niet echt een reden om een rechtszaak aa te spannen. Als het nou gaat om iets heel belangrijks, zoals een medische behandeling. Maar voor een vakantie?
    Bovendien was de afspraak toch met haar 18e? Opa wist bij haar geboorte toch al oie oud hij dan zou zijn?
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef zooitje
    (..)


    Overigens lees ik nergens dat dochter hier niet naar vader wil omdat hij geen toestemming geeft....maar juist omgekeerd.


    Bij de start op pagina 1 geef ik je gelijk.. onderaan valt echter te lezen:

    quote:
    Dit schreef Nina

    Helaas misbruikt haar vader nu de huidige problemen om haar een vakantie naar New York door de neus te boren, terwijl hij daar tot 1 jaar geleden super enthousiast over was.
    Zij wil nu niet naar hem toe en hij denkt door zich zo op te stellen, en haar deze vakantie niet te gunnen, weer voor zich te winnen????


    @Zelazny.. Eens. Maar ja, w?t is belangrijk? Dat is voor een ieder weer anders.. en de mogelijkheid is er, waarom niet.. ?

    Misschien beter nog.. als vader toch al 'dwars' ligt.. vorder er een ??nhoofdig gezag bij, dan is het voor de resterende jaren direct geregeld. Smile
Terug naar de lijst