Vader geeft geen toestemming voor vakantie met Opa

Vader geeft geen toestemming voor vakantie met Opa 

Onderwerp van Nina

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Nina zelf op 11 juni 2017 om 02:53:45

Terug naar de lijst
  1. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Misschien een domme vraag....maar moet een kind van 13 toestemming van beide ouders hebben om naar Amerika te vliegen?
    Ze reist niet alleen.....maar met opa....
  2. Nina
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nina

    quote:
    Dit schreef zooitje
    Misschien een domme vraag....maar moet een kind van 13 toestemming van beide ouders hebben om naar Amerika te vliegen?
    Ze reist niet alleen.....maar met opa....


    Ja, als je met een minderjarig kind reist moet je toestemming hebben van beide ouders.
  3. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    quote:
    Dit schreef Nina


    Ja, als je met een minderjarig kind reist moet je toestemming hebben van beide ouders.

    Bij sommige maatschappijen kunnen kinderen tot en met 14 jaar ....mits aangemeld ...alleen vliegen...
    Geen idee of dit een optie is?
    Of dat er dan ook toestemming nodig is van beide ouders....misschien is 1 dan voldoende....
  4. Nina
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nina

    quote:
    Dit schreef zooitje

    Bij sommige maatschappijen kunnen kinderen tot en met 14 jaar ....mits aangemeld ...alleen vliegen...
    Geen idee of dit een optie is?
    Of dat er dan ook toestemming nodig is van beide ouders....misschien is 1 dan voldoende....


    Kinderen kunnen wel alleen vliegen, maar ze moeten eerst nog door de douane...en dan heb je toch echt toestemming nodig, aangezien men hier ook extra alert op is bij vliegvakantie en New York doe je niet met de auto.
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Nina


    Helaas, ik weet al dat ik geen recht heb op gesubsidieerde rechtsbijstand, maar weet eigenlijk niet of de procedure vervangende toestemming ook voor grootouders geldt?

    Spreek vooraf vaste prijs af met advocaat. En/of neem voor de zekerheid iemand die toevoegingen doet, wellicht bestaat toch nog recht. Je verzamelinkomen van twee jaar geleden geldt, tabel (eenouder)gezin.
    Lijkt me dat je ook deze vraag kunt voorleggen aan rechter; toestemming beide gezaghebbende ouders is vereist, ook voor reis met ander volwassen familielid.
  6. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna
    quote:
    Dit schreef Nina
    Reden is dat hij dwars zit omdat mijn dochter hem na een aantal incidenten sinds 6 maanden niet meer wil zien en hij zit nu dwars. Het gaat hem niet om de vakantie, dat is al tien jaar akkoord. Hij kan dwars zitten en doet dat dus ook.


    Dat is jouw interpretatie, en waarschijnlijk heb je een punt. Maar wat zegt hij er letterlijk over?
  7. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef zooitje

    Bij sommige maatschappijen kunnen kinderen tot en met 14 jaar ....mits aangemeld ...alleen vliegen...
    Geen idee of dit een optie is?
    Of dat er dan ook toestemming nodig is van beide ouders....misschien is 1 dan voldoende....


    Ik.zou nooit zoiets doen, dan weet je meteen dat je met vader in oorlog komt.


    Nina: hij was altijd enthousiast, maar ging hij er niet altijd vanuit dat ze op haar 18e ipv 13e zou gaan? Dat is een groot verschil in leeftijd.
    De wereld is het afgelopen jaar ook stukken onrustiger geworden. Misschien speelt dat ook mee?

    Zou het voor hem uitmaken als jij ook meegaat? Mocht dat een mogelijkheid zijn?

    Verder wat singa zegr: probeer er via mediation of ST uit te komen en indien dat niet lukt, de rechter.
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Nina

    (..) Afgelopen week kwam naar voren dat mijn vader graag al dit jaar wil, nu hij nog fit is. Helaas misbruikt haar vader nu de huidige problemen om haar een vakantie naar New York door de neus te boren, terwijl hij daar tot 1 jaar geleden super enthousiast over was. Zij wil nu niet naar hem toe (..)


    Tja, het is een bijzonder cadeau voor een, volwassen, leeftijd. Weer 's wat anders dan een rijbewijs o.i,d. Smile

    Maar goed, bij het jaar 0 van je dochter had je vader natuurlijk ook wel kunnen bedenken dat hij, redelijkerwijs, fitter van lijf en leden zou zijn op 13 jarige leeftijd dan 18.. toch?

    Ik kan mij de terughoudendheid van vader wel voorstellen.. het enthousiasme van vorig jaar was op 18 jaar gebaseerd en niet 13.
    Dat er 'toevallig' andere relationele narigheid tussen vader en dochter opspeelt is niet leuk maar hoeft toch geen causaal verband te zijn?

    Dochter is, op haar beurt, toch ook 'manipulatief' bezig door niet naar vader toe te gaan zolang die geen toestemming geeft..

    Tot slot.. wat misschien ook een issue kan zijn.. in welke vakantieweken valt de beoogde NY vakantie? In de tijd van moeder of in die van vader?
  9. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    In tijd van kind, SFRSmile

    Overigens valt ook gesubsidieerde rechtshulp (of mediation) financieel soms tegen, hoor. Eigen bijdrage tot bijna 800 euro. Daarbovenop wel verlaagd griffierecht.
    Duim dat vader bijdraait. Is mooi vakantiegeld!

    Praat er anders eerst eens (gratis spreekuur/half uur) over met advocaat/mediator.
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Singa
    In tijd van kind, SFRSmile

    (..)


    Ja, klopt.
    Maar goed, jij weet ook dat (grote) vakantieplanningen veelal al ergens aan het eind van voorgaand kalenderjaar (moeten) worden vastgelegd. Afspraak is ooit, denk ik, gemaakt in een gezamenlijke gezinssituatie. Dan is de tijdsverdeling toch een stukje anders.., vind ik. Dan ben je als beide ouders, gezamenlijk, 'thuis' in de tijd dat dochter met opa op stap is.
    Nu is het toch een iets andere situatie.
  11. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef SFR


    Ja, klopt.
    Maar goed, jij weet ook dat (grote) vakantieplanningen veelal al ergens aan het eind van voorgaand kalenderjaar (moeten) worden vastgelegd. Afspraak is ooit, denk ik, gemaakt in een gezamenlijke gezinssituatie. Dan is de tijdsverdeling toch een stukje anders.., vind ik. Dan ben je als beide ouders, gezamenlijk, 'thuis' in de tijd dat dochter met opa op stap is.
    Nu is het toch een iets andere situatie.

    Voor mij 365 dagen. Maar lijkt me dat Nina vader hierin vast tegemoet zal komen en dochter in 'haar' tijd met haar vader zal reizen.
  12. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Ik geef de vader van mijn kind ook geen toestemming om buiten Europa te reizen. Wil niet dat n kind onder de 16 ergens in Timboektoe of Verweganistan zit als er iets gebeurt met de volwassene. Binnen Europa kan ik daar binnen een paar uur zijn indien nodig. Geef je ex dus gelijk in dit opzicht.. Verder kan ik niet over hem oordelen want ik ken hem niet.
Terug naar de lijst