Vader geeft geen toestemming voor vakantie met Opa

Vader geeft geen toestemming voor vakantie met Opa 

Onderwerp van Nina

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Nina zelf op 11 juni 2017 om 02:53:45

Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Wilde ook vragen of je wat kunt/wilt zeggen over de beweegredenen van vader.
    Blijven jij en dochter die onredelijk vinden, start dan mediation of een procedure vervangende toestemming.
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Nina
    Reden is dat hij dwars zit omdat mijn dochter hem na een aantal incidenten sinds 6 maanden niet meer wil zien en hij zit nu dwars. Het gaat hem niet om de vakantie, dat is al tien jaar akkoord. Hij kan dwars zitten en doet dat dus ook.

    Nou. Ben het met Carla eens. Start (zonodig spoed)procedure vervangende toestemming. Kan dochter hopelijk ook gaar zegje doen.
    Op site rvr.org kun je uitzoeken of je recht op gesubsidieerde rechtsbijstand hebt. Helaas deze procedure verplicht met advocaat.
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Nina


    Helaas, ik weet al dat ik geen recht heb op gesubsidieerde rechtsbijstand, maar weet eigenlijk niet of de procedure vervangende toestemming ook voor grootouders geldt?

    Spreek vooraf vaste prijs af met advocaat. En/of neem voor de zekerheid iemand die toevoegingen doet, wellicht bestaat toch nog recht. Je verzamelinkomen van twee jaar geleden geldt, tabel (eenouder)gezin.
    Lijkt me dat je ook deze vraag kunt voorleggen aan rechter; toestemming beide gezaghebbende ouders is vereist, ook voor reis met ander volwassen familielid.
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    In tijd van kind, SFRSmile

    Overigens valt ook gesubsidieerde rechtshulp (of mediation) financieel soms tegen, hoor. Eigen bijdrage tot bijna 800 euro. Daarbovenop wel verlaagd griffierecht.
    Duim dat vader bijdraait. Is mooi vakantiegeld!

    Praat er anders eerst eens (gratis spreekuur/half uur) over met advocaat/mediator.
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef SFR


    Ja, klopt.
    Maar goed, jij weet ook dat (grote) vakantieplanningen veelal al ergens aan het eind van voorgaand kalenderjaar (moeten) worden vastgelegd. Afspraak is ooit, denk ik, gemaakt in een gezamenlijke gezinssituatie. Dan is de tijdsverdeling toch een stukje anders.., vind ik. Dan ben je als beide ouders, gezamenlijk, 'thuis' in de tijd dat dochter met opa op stap is.
    Nu is het toch een iets andere situatie.

    Voor mij 365 dagen. Maar lijkt me dat Nina vader hierin vast tegemoet zal komen en dochter in 'haar' tijd met haar vader zal reizen.
Terug naar de lijst