Hoe word je lasser?

Hoe word je lasser? 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Misschien wat meer informatie over je zoon.
    Leeftijd bijvoorbeeld.
    Verhaal van Nibo gaat alleen maar op als je zoon naar het voortgezet onderwijs gaat.
    Je schrijft ; "geen geschikte vooropleiding"
    Je zoon heeft dus wel een opleiding afgerond?



    DochterSmile Gaat naar het laatste jaar VWO. Wil dan een jaar uittrekken om te leren lassen en geld te gaan verdienen. Dan een academische studie waar ze geen droog brood mee kan verdienen maar die ze wel graag wil doen en waarbij ze dat lassen kan toepassen. En daarnaast dus blijven werken.

    Ik vind dit erg creatief bedacht en helemaal leuk. Maar het is wel zo ongebruikelijk dat we zelf op zoek moeten naar mogelijkheden, want de normale route is via basis/kader.
  2. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef nibo


    Ja.

    Ik kan er langs zitten hoor, maar zo heb ik het begrepen.


    Dat klopt.
    Alleen het is mij niet duidelijk waar de zoon van Salome nu opzit of doet.
    Misschien heeft zij dat wel ergens genoemd hoor.

    Hij zou bijvoorbeeld ook in 2VWO kunnen zitten en lasser willen worden.
    Tja, om dan van 2VWO naar 3Kader te gaan is ook wel weer zo wat.
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Dan zou ik inderdaad voor cursus(sen) gaan kijken.
  4. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Salome



    DochterSmile Gaat naar het laatste jaar VWO. Wil dan een jaar uittrekken om te leren lassen en geld te gaan verdienen. Dan een academische studie waar ze geen droog brood mee kan verdienen maar die ze wel graag wil doen en waarbij ze dat lassen kan toepassen. En daarnaast dus blijven werken.

    Ik vind dit erg creatief bedacht en helemaal leuk. Maar het is wel zo ongebruikelijk dat we zelf op zoek moeten naar mogelijkheden, want de normale route is via basis/kader.


    Haha, dit doet mijn vorige post teniet.
    Op jouw vraag heb ik dan geen antwoord.
    Maar wel heel erg leuk dat je een dochter hebt met zo'n toekomstbeeld!
  5. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7


    Haha, dit doet mijn vorige post teniet.
    Op jouw vraag heb ik dan geen antwoord.
    Maar wel heel erg leuk dat je een dochter hebt met zo'n toekomstbeeld!



    Ja dat vind ik ook. Smile
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als ze weet welk materiaal ze wil gaan gebruiken later, dan kan ze ook erachter komen welke lastechniek zij wil leren. Dat is voornamelijk afhankelijk van de soorten metaal die je wil verwerken.

    Dan naar een uitzendburo voor vacature leerling lasser. Nadeel is dat ze maar 1jaar wil. Bedrijven zijn dan minder happig, maar wie weet...
  7. quote:
    Dit schreef Salome



    DochterSmile Gaat naar het laatste jaar VWO. Wil dan een jaar uittrekken om te leren lassen en geld te gaan verdienen. Dan een academische studie waar ze geen droog brood mee kan verdienen maar die ze wel graag wil doen en waarbij ze dat lassen kan toepassen. En daarnaast dus blijven werken.

    Ik vind dit erg creatief bedacht en helemaal leuk. Maar het is wel zo ongebruikelijk dat we zelf op zoek moeten naar mogelijkheden, want de normale route is via basis/kader.

    Wil ze het lassen gaan gebruiken in de kunst?

    Ik zou eens informeren bij een lasbedrijf in de buurt. Of bij een kunstenaar die zijn werken last.
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Wil ze het lassen gaan gebruiken in de kunst?


    Die gedachte krijg ik ook..

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik zou eens informeren bij een lasbedrijf in de buurt. Of bij een kunstenaar die zijn werken last.


    Goede tip. Goed kunnen lassen is nog een hele kunst, volgens mij. Denk dat een soort van 'vakantie stage' om te kijken of dochter er aanleg voor heeft wel verstandig is.

    Ik ken het verhaal van een (oudere) jongere die bij een metaalbedrijf intern een opleiding tot lasser ging doen. Was een jaar in opleiding.
    Zo'n investering wordt natuurlijk alleen maar gedaan indien er een aantal jaar werken bij dat bedrijf tegenover staat.

    Succes. Smile
  9. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef SFR


    Die gedachte krijg ik ook..



    Goede tip. Goed kunnen lassen is nog een hele kunst, volgens mij. Denk dat een soort van 'vakantie stage' om te kijken of dochter er aanleg voor heeft wel verstandig is.

    Ik ken het verhaal van een (oudere) jongere die bij een metaalbedrijf intern een opleiding tot lasser ging doen. Was een jaar in opleiding.
    Zo'n investering wordt natuurlijk alleen maar gedaan indien er een aantal jaar werken bij dat bedrijf tegenover staat.

    Succes. Smile



    Misschien kunst, in ieder geval iets kunstzinnigs.
    Maar het raadplegen van een metaalbedrijf vind ik ook alweer een goed idee.
    Ze is overigens niet van plan om maar een jaar te gaan werken, maar voor zover mogelijk gedurende haar studie en wellicht ook nog daarna.
  10. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Ik moest hier even over piekeren.. maar mijn suggestie zou de volgende zijn.

    Google eens op Ambachtelijk smeedwerk en kijk of er in de gewenste omgeving een dergelijke smidse is. >>LINK<<

    Vervolgens is de vraag of het een leerbedrijf betreft. Lassen en smeden is vakwerk en dat leer je het beste door een leermeester. Later kan ze dan een opleiding doen en dit daarin integreren en verder uitbouwen.
  11. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef jellehl
    Ik moest hier even over piekeren.. maar mijn suggestie zou de volgende zijn.

    Google eens op Ambachtelijk smeedwerk en kijk of er in de gewenste omgeving een dergelijke smidse is. >>LINK<<

    Vervolgens is de vraag of het een leerbedrijf betreft. Lassen en smeden is vakwerk en dat leer je het beste door een leermeester. Later kan ze dan een opleiding doen en dit daarin integreren en verder uitbouwen.



    O dat is nog mooier Smile
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ze heeft VWO gedaan? Beetje goed met de talen?
    ff Pools leren, kan denk ik ook wel helpen. Smile

    ~~~~~

    Misschien direct de kunst in? Bij vd Wint (project de Nollen) zijn ze nog bezig met de bouw van een nieuwe opslag/museum. Werken met het Cort?n staal.
    Als dochter ook een juridische / commerci?le kant heeft.. kan zij misschien ook wat betekenen om de bouw vlot te trekken. Smile

    >>LINK<<
Terug naar de lijst