Tweedehands auto

Tweedehands auto 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    Wat nog wel even een dingetje is, is de distributieriem
    Qua kilometers wat die gelopen heeft geen probleem, maar wat de leeftijd betreft?
    Dat is niet lastig terug te vinden wanneer deze voor het laatst vervangen is.
    Als deze nog nooit vervangen is, zou ik deze preventief laten vervangen. Dus die kosten zou ik wel incalculeren.

    Is er in jouw omgeving niemand die even een blik op die Peugeot kan werpen ter geruststelling?
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7

    Is er in jouw omgeving niemand die even een blik op die Peugeot kan werpen ter geruststelling?


    Ik ga altijd langs de garage waar ik al jaren klant ben. Smile

    Ik zie dat de vraagprijs 4600 euro is, maar daar kan denk ik nog wel wat af.
    Dus gewoon nog even onderhandelen.Smile
  3. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Wat nog wel even een dingetje is, is de distributieriem
    Qua kilometers wat die gelopen heeft geen probleem, maar wat de leeftijd betreft?
    Dat is niet lastig terug te vinden wanneer deze voor het laatst vervangen is.
    Als deze nog nooit vervangen is, zou ik deze preventief laten vervangen. Dus die kosten zou ik wel incalculeren.

    Is er in jouw omgeving niemand die even een blik op die Peugeot kan werpen ter geruststelling?


    Distributieriem in principe om de 100000KM of 10 jaar maar kan uiteraard geen kwaad om er even naar te laten kijken of hij nog in goede staat is.
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Wat nog wel even een dingetje is, is de distributieriem
    Qua kilometers wat die gelopen heeft geen probleem, maar wat de leeftijd betreft?
    Dat is niet lastig terug te vinden wanneer deze voor het laatst vervangen is.
    Als deze nog nooit vervangen is, zou ik deze preventief laten vervangen. Dus die kosten zou ik wel incalculeren.

    Is er in jouw omgeving niemand die even een blik op die Peugeot kan werpen ter geruststelling?

    Mwah, die fixatie op de distributieriem deel ik niet. De duurste reparatie die ik heb gehad, waren de 'draagarmen' (dat was net als distributieriem bij 150.000), en dat was, begreep ik, een standaard reparatie bij een Citroen C8.
    Een auto kost gewoon geld, en als je voor minder dan 1000 euro/jaar klaar bent voor onderhoud/APK, mag je blij zijn. Net weer 1189 euro afgetikt.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik heb contact gezocht met mijn eigen garage. Ik kan een keer op een zaterdag langskomen. Dan checken ze de auto op de belangrijkste onderdelen.

    1000 euro per jaar aan onderhoud/APK??? Ik heb volgens mij 1 jaar boven dat bedrag gezeten, verder er gelukkig ruim onder.
  6. quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik heb contact gezocht met mijn eigen garage. Ik kan een keer op een zaterdag langskomen. Dan checken ze de auto op de belangrijkste onderdelen.

    1000 euro per jaar aan onderhoud/APK??? Ik heb volgens mij 1 jaar boven dat bedrag gezeten, verder er gelukkig ruim onder.



    Dat is fijn dat de garage dat doet! Ik heb er ook de ballen verstand van en moet dan maar iemand vinden die dat wel heeft en te vertrouwen is. Smile
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef kaatje
    (..)

    1000 euro per jaar aan onderhoud/APK??? Ik heb volgens mij 1 jaar boven dat bedrag gezeten, verder er gelukkig ruim onder.


    Sommige mensen hebben ook altijd geluk h?. Smile

    1000 euro onderhoud is geen gek bedrag hoor, voor een wat oudere auto, als je het netjes wilt doen en niet alleen het hoognodige om van APK naar APK te 'hobbelen'.

    Aankoopadvies 206 op autoblog.nl

    >>LINK<<
  8. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik heb contact gezocht met mijn eigen garage. Ik kan een keer op een zaterdag langskomen. Dan checken ze de auto op de belangrijkste onderdelen.

    1000 euro per jaar aan onderhoud/APK??? Ik heb volgens mij 1 jaar boven dat bedrag gezeten, verder er gelukkig ruim onder.


    Hoeveel km per jaar denk je te rijden?
  9. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Ik heb eigenlijk ook nooit ? 1000 per jaar aan onderhoud.

    Slechts 1 keer toen mijn distributie riem stuk ging ben ik over dat bedrag gekomen.

    Elk jaar krijgt mijn auto een grote beurt, die ik eigenlijk alt?jd wel kan betalen van mijn commissie vergoeding die rond dezelfde tijd uitgekeerd wordt. Ik blijf dus bijna altijd onder de 400 euro.

    Ik rij een citroen C3 van 11 jaar oud, deze heb ik nu 6 jaar. Met de Saxo die ik hiervoor had zat ik ook altijd rond dat bedrag.
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef SFR


    Sommige mensen hebben ook altijd geluk h?. Smile

    1000 euro onderhoud is geen gek bedrag hoor, voor een wat oudere auto, als je het netjes wilt doen en niet alleen het hoognodige om van APK naar APK te 'hobbelen'.

    Aankoopadvies 206 op autoblog.nl

    >>LINK<<



    Hmmm.....daar word ik niet echt vrolijk van. Behoorlijk wat aandachtspunten.

    Auto blijkt laatste 3 jaar niet meer alle beurten gehad te hebben. Ze reden er zo weinig mee.

    Moeder van vriend had trouwens naar verkeerde teller bij kilometerstand gekeken. Kreeg gisteren appje met foto. 'Ik twijfel welke van de 2 ik moet hebben' Smile De onderste dus. 10.000 meer dan wat ze had doorgegeven. Nog steeds weinig.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7


    Hoeveel km per jaar denk je te rijden?


    Ongeveer 10.000
  12. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Keuring bij de ANWB laten doen.
    ALs daar niks bijzonders in zit, zou ik m nemen.
Terug naar de lijst